גם היום הרביעי של אליפות העולם בג'ודו הנערכת בטשקנט שבאוזבקיסטן לא האיר פנים לג'ודו הישראלי, עם שלושה ספורטאים שלא הצליחו להגיע רחוק.
לאחר האכזבה אתמול בדמות הפסדיהם של תמנע נלסון-לוי וטוהר בוטבול בקרבות על מדליות הארד, היה זה תורם של שגיא מוקי (עד 81 ק"ג), גילי שריר וכרם פרימו (עד 63 ק"ג) להיכנס למעגל התחרויות. כולם סיימו את היום שלהם מוקדם.
3 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי
הג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי
משבר ממושך. מוקי
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
גילי שריר
גילי שריר
גילי שריר
(צילום: EPA)
האכזבה הגדולה ביותר היא מוקי, שלא שרד את הקרב הראשון שלו. הוא החל היישר בסיבוב השני, שם חיכה לו הקוריאני ג'ונוואן לי. מוקי, שזכה במדליית הזהב באליפות העולם שנערכה ב-2019 בטוקיו, הגיע עם יריבו לניקוד הזהב, שם ספג עונש שלישי, הפסיד וסיים את דרכו בתחרות. מוקי נמצא במשבר ממושך, וכבר תקופה ארוכה לא הצליח לעלות על פודיום בתחרויות מרכזיות.
פרימו גברה בסיבוב הראשון על גנקאיץ' בולד המונגולית, והמשיכה לניצחון על אסמיגול קוויבלובה מקזחסטן. בשמינית הגמר היא נתקלה בלוסי רנשאל הבריטית, המדורגת ראשונה בעולם, ספגה שלושה עונשים והודחה גם היא מהאליפות.
3 צפייה בגלריה
כרם פרימו
כרם פרימו
כרם פרימו
(צילום: בוריס טאופנוביץ')
אחריה סיימה את דרכה גם גילי שריר באותו השלב. היא פתחה בסיבוב השני עם ניצחון על סראי גררו פאדייה הספרדייה, אך בשמינית הגמר הפסידה לרנאטה זאחובה מצ'כיה.
פורסם לראשונה: 09:28, 09.10.22