מתעמלת המכשירים אופיר נצר סיימה היום (שבת) במקום השישי בגמר שולחן הקפיצות באליפות העולם הנערכת ביפן, אחרי שרשמה ציון ממוצע של 13.616 נקודות. מדובר בהישג שיא למתעמלת ישראלית. האלופה האולימפית במכשיר, רבקה אנדרדה הברזילאית, סיימה ראשונה עם 14.966.
נצר בת ה-25, שהפכה לישראלית הראשונה אי פעם שעולה לגמר בתחרות היוקרתית, עלתה שלישית בסדר המתחרות והשיגה בניסיון הראשון שלה ציון של 13.633 נקודות, ומיד לאחריו ציון של 13.600.
2 צפייה בגלריה
אופיר נצר
אופיר נצר
אופיר נצר
(צילום: AFP)
מחר (10:10) יתחרה בגמר באותו מכשיר גם אנדריי מדבדב, שעלה מהמקום החמישי הכללי וינסה לעלות על הפודיום.

התגברה על המון מכשולים

אופיר נצר כבר הוכיחה את יכולתה לפני שמונה שנים כשסיימה במקום הרביעי בשולחן הקפיצות באליפות אירופה, שלוש עשיריות בלבד מהפודיום. באותה שנה, כשהיא בת 17 בלבד, דורגה במקום ה-13 באליפות העולם באותו מכשיר.
שנה מאוחר יותר התגייסה לצבא כספורטאית מצטיינת ועברה פעמיים פציעה קשה ברצועה הצולבת ובמניסקוס. ב-2015 נפצעה שוב, הפעם באליפות אירופה, חזרה משיקום ארוך ועוד ניסתה להגיע לאולימפיאדת ריו 2016, אבל ללא הצלחה.
2 צפייה בגלריה
אופיר נצר
אופיר נצר
(צילום: אורן אהרוני)
נצר חזרה לפעילות מלאה ב-2017 עם הפנים לטוקיו, אבל אז קיבלה את הבשורה הקשה בנובמבר 2018, כשבוריס קנייב, המאמן שגידל אותה בעמק הירדן מגיל 13 נפטר, והתקשתה לשוב לעצמה.
בתחילת 2019 עשתה שינוי בקריירה, כשעברה להתאמן במאיורקה אצל המאמן פדרו מיר. כאשר חזרה לישראל כדי להשתתף באליפות הארץ נפצעה קשה פעם נוסף, כשבסופו של דבר התברר כי קרעה את הרצועה הצולבת בברך. זה קרה חודש וחצי לפני אליפות העולם, מה שחיסל את סיכוייה להעפיל לטוקיו 2020. לאור כל מה שעברה, חשבו בענף שנצר סיימה את הקריירה, אבל ההישג שלה היום הוכיח שהיא לא מתכוונת לוותר בקרוב.