לוקה טוני, פרנק ריברי, מארק ואן בומל, מירוסלב קלוזה ובסטיאן שוויינשטייגר - כל אלו כבשו נגד ספורטינג ליסבון בצמד המשחקים האחרון של הפורטוגלים בשלב שמינית הגמר של ליגת האלופות. זה היה אי שם בעונת 08/09, כשבאיירן מינכן דרסה את הפורטוגלים עם 1:12 בסיכום שני המפגשים. כנראה שהחוויה הלא מאוד סימפטית הזו לא עשתה לירוקים-לבנים מבירת פורטוגל הרבה חשק לחזור לבמה הזו, ומאז ועד העונה הם לא עברו את שלב הבתים. בחלק גדול מהעונות אפילו לא הגיעו אליו. בעיה של יכולת? בעיה של תיאבון? כמה טוב שיש שחקן כמו פדרו גונסאלבש, עם המון יכולת והמון תיאבון, במלוא מובן המילה.
כבר מילדותו כולם סביבו ידעו – פדרו הקטן טוב בלאכול, כמעט כמו שהוא טוב בכדורגל. החיבה הגדולה לזלילה ומבנה הגוף הנמוך והשמנמן הקנו לו את הכינוי "פוֹטיניו" – סיר קטן, אבל הסיר הקטן גדל והיום הוא פשוט סיר, "פוֹטי". אחרי שעבר בצעירותו בבראגה, ולנסיה וכמו פורטוגלי אמיתי גם בוולבס האנגלית, חזר פוֹטי לליגה הפורטוגלית לקבוצתו של עידן עופר, פמיליקאו, ואחרי עונה טובה במדיה המעבר לבירת פורטוגל בקיץ הקודם היה מתבקש.

1 צפייה בגלריה
פדרו גונסאלבש ספורטינג ליסבון
פדרו גונסאלבש ספורטינג ליסבון
פדרו גונסאלבש
(רויטרס)

פוֹטי היה אז קשר אמצע צעיר ללא מספרים יוצאי דופן. ספורטינג הייתה אז אחרי עונה בה סיימה רביעית ואיבדה את הכוכב הענק והקפטן שלה, אחד בשם ברונו פרננדש. כשהם חולמים כמו בכל 18 העונות הקודמות להחזיר אליהם את תואר האליפות, ספק אם מישהו שם האמין שאותו ילד שמנמן יוסב להיות שחקן התקפה וימלא את חסרונו של ברונו. עם 23 שערים וחמישה בישולים, מלך השערים והשחקן המצטיין של הליגה ומעל הכל – תואר אליפות ראשון מאז 01/02 לירוקים-לבנים, פוֹטי וספורטינג הגשימו את החלום.
בשני המשחקים הראשונים של הפורטוגלים העונה בליגת האלופות גונסאלבש היה פצוע, והקבוצה הפסידה לאיאקס ולדורטמונד, אבל פוֹטי חזר בדיוק בזמן לארבעת המשחקים האחרונים של שלב הבתים בהם רשם 4 שערים ובישול. השיא היה הצמד בניצחון הקריטי 1:3 נגד דורטמונד, שכזכור הכריע את מאזן השערים הפנימי בין הקבוצות והביא את "האריות" מליסבון לשמינית הגמר על חשבון הגרמנים למרות מספר נקודות זהה. סך הכל העונה בכל המסגרות הוא עם 13 שערים ו-10 בישולים. את משחק העונה מול פורטו השבוע הוא פיספס בגלל פציעה, אבל החלים ואמור לפתוח בהרכב של רובן אמורים נגד קבוצתו של פפ. עם שווי מוערך בסביבות 40 מיליון אירו, נראה שבגיל 23 המים בסיר כבר רתחו, התבשיל מוכן להסתער על אירופה.
כשהגרלת שמינית הגמר זימנה להם את אלופת אנגליה וסגנית אלופת אירופה מנצ'סטר סיטי, סביר להניח שאופטימיות לא הייתה התחושה הדומיננטית בקרב אנשי ספורטינג ליסבון. בדיוק כמו שהרגישו כשתהו אם אפשר לזכות באליפות ראשונה מזה כמעט שני עשורים וללא הכוכב הכי גדול שלהם, או כשניסו לשכנע את עצמם שאפשר לעלות לשמינית הגמר לראשונה מזה 12 עונות, אחרי שהפסידו את שני המשחקים הראשונים בְבית שמלכתחילה היה נראה גדול עליהם. כמו בפעמים ההן, גם הפעם נראה שהסיכויים לא לטובת ספורטינג. כמו בפעמים ההן, גם הפעם נראה שאם בכל זאת יש תקווה להפתיע. היא מתבשלת ומבעבעת בסיר ושמו פדרו גונסאלבש.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.