אבוקסיס מדבר לקראת מכבי נתניה בשבת
(באדיבות ONE)
רק אחרי מופע לוליינות על חוט קשור - כשברגעים מסוימים לא היה ידוע אם היא תישאר בליגת העל או תרד לליגה א', בית"ר ירושלים תפתח הערב (שבת, 20:00) בכל זאת עונה נוספת בליגה הבכירה. אחרי דיונים בבתי משפט, הגעה לבתי דין, טיוטות חוזים והבדל קטן בין קריסה ליציבות, דם הכדורגל הוזרם בימים האחרונים לבית וגן והחבורה של יוסי אבוקסיס תתארח אצל מכבי נתניה במחזור הראשון של עונת 2022/23.
פותחים עונה ב-ynet:
מתחם האימונים בבית וגן הפך בחודשים האחרונים לאי של שפיות בבית"ר ירושלים, כשמסביב מציאות מוזרה - בעיקר של חוסר ודאות. כזו שהייתה יכולה להוביל לקריסה בכל מועדון אחר. האיש שחיבר את כולם היה למעשה אבוקסיס. מי שחזר בעונה שעברה למועדון אחרי שני עשורים והציל את הקבוצה, הצליח לנתק את הצד המקצועי מחוסר היציבות שבחוץ. מצד אחד, לא היה ברור אם המועדון בכלל יתקיים. מצד שני, רצינות באימונים ושמירה על שגרה.
5 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
קיץ הזוי. שחקני בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
הכוכב האמיתי של הקבוצה. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
בכדי לשמר את המותג בחיים, החליט הנאמן עו"ד יצחק יונגר להוציא את הקבוצה בכל זאת למחנה האימונים באוסטריה, כשהשאיר תקציב מיוחד לשם כך בצד. "זה היה מחנה האימונים הכי טוב שהיה לי", העיד אבוקסיס, שהפך לפנים של הקבוצה יותר מכל אחד אחר. כן, הכוכב הגדול ביותר של בית"ר הוא בכלל על הקווים.
בזמן שהקבוצות הישראליות התכוננו לפתיחת העונה, דרך המפעלים האירופים או גביע הטוטו, בית"ר (שאז עוד לא עברה בבקרה) נאלצה לשחק רק מול קבוצות מליגה א' - בקעת הירדן ושמשון ת"א. רק בשבוע שעבר פגשה את הפועל ת"א בגביע הטוטו - והפסידה 2:1 בחזרה הגנרלית לדבר האמיתי.
5 צפייה בגלריה
האוהדים מניפים את אופיר קריאף
האוהדים מניפים את אופיר קריאף
חיו בחוסר ודאות. אוהדי בית"ר
(צילום: נדב אבס)
גם אחרי שקיבלה את האישור מפיפ"א לשתף את כל שחקני הסגל, עדיין מדובר בכזה בעייתי מאוד מבחינת אבוקסיס לקראת המשחק הערב מול נתניה, שבעצמה לא שיחקה למעלה משלושה שבועות. אבוקסיס רוצה לצרף עוד שלושה זרים, כשכרגע יש לו רק שניים בסגל: דנילו אספרייה, ששיחק בעונה שעברה בהפועל באר-שבע ונראה נהדר, וגלאופילו פלייטר המפוזר.
אבוקסיס יקבל בשלב המיידי רק את עמית כהן מבני יהודה, כשרק עם גיוס ספונסרים ועליה משמעותית במכירת המנויים, תוביל את ברק אברמוב להציב תקציב חיזוק סביר. הבעיה שבהמשך למסורת של אוהדי בית"ר, חרף ההבטחות לאברמוב כי אחרי החרם על משה חוגג ירכשו באזור 10-12 אלף מנויים, נמכרו עד כה רק 3,000. מצד שני, כל הכרטיסים שהוקצו לקבוצה למשחק מול נתניה - נחטפו. כנראה ששום דבר אינו משתנה.

סימן שאלה ושמו דלויה

לא רק שבית"ר תגיע כקבוצה עם רמת המוכנות הנמוכה ביותר בליגת העל, אבוקסיס יחסר הערב שניים מהאסים שלו, אוראל דגני ודן עזריה הפצועים. עם שוער טירון כמו נתנאל דלויה, עליו הוא החליט להמר, לא כדאי לשים את הז'יטונים על בית"ר.
5 צפייה בגלריה
בית"ר
בית"ר
הפגין יכולת מבוהלת מול הפועל ת"א. דלויה
(צילום: עוז מועלם)
דלויה הצעיר יפתח לראשונה בקריירה עונה בליגה בכירה כשוער הראשון, כשמהעבר השני יעמוד בין הקורות של נתניה, האקס איתמר ניצן. דלויה, אוהד בית"ר שרוף שישב באופן קבע ביציע המזרחי בטדי (אליו הגיע בכל פעם מצור שלום), יוצא כל בוקר מביתו בעכו, הכל על מנת להגשים את חלום הילדות, שאוטו-טו מתגשם.
בעונה כזו, החליט אבוקסיס ללכת על דלויה כשוער הבכיר, שסבל מחוסר מזל בקיץ עם פציעה באצבעות ידו שמנעו ממנו אפילו את ההכנה המינימלית. דלויה הפגין יכולת מבוהלת נגד הפועל ת"א ויצטרך לעלות את הרמה.
5 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
אחד השמות הגדולים בסגל של אבוקסיס. שועה
(צילום: עוז מועלם)
אבוקסיס יפתח היום במערך של חמישה שחקני הגנה, שספק אם תורגלו אפילו באימונים. הבלמים יהיו חגי גולדנברג, אור זהבי ודוד חוג'ה, לצד המגינים מקס גרצ'קין ואבישי כהן. במרכז ישחק הקפטן אופיר קריאף עם אביאל זרגרי ולמעלה יתופקדו ירדן שועה ופלייטר, ייתכן שיחד עם סתיו נחמני או בר כהן.
בסגל הנוכחי, בית"ר תנסה להבטיח הישארות בשלב מוקדם יותר של העונה. אם אברמוב יקצה תקציב שינחית עוד שלושה זרים בעמדות הבלם, כנף שמאל וחלוץ, פגיעה בהם יכולה לקחת את אבוקסיס למקומות גבוהים יותר. מה שהכי חשוב לאוהדים: מי שכבר הייתה בדרך לליגה החובבנית - קיבלה החייאה וחזרה לחיים.