מתחילת 2024 נדמה שנובאק ג'וקוביץ' פגיע יותר. הוא טרם הופיע בגמר כלשהו, ויריביו הצעירים משתפרים ומתגברים על הפחד המובנה במפגשים עמו. הוא מציג יכולת נמוכה מהסטנדרט הבלתי אנושי שאליו הרגיל אותנו בקריירה המפוארת שלו בכלל ובשנת 2023 בפרט, בה זכה בשלושה תוארי גראנד סלאם (וברביעי הפסיד בגמר ווימבלדון) ובטורניר גמר הסבב. יכול להיות שזה קשור לפרידה ממאמנו גוראן איבניסביץ', או שאולי מסתבר שגם נובאק מושפע מחולות הזמן.
בשמינית גמר רולאן גארוס קיבלנו ממנו הבזק של גדולה, תזכורת לפלא שאנחנו עדיין זוכים לחזות בו. לאחר שבסיבוב קודם לכן נדרשו לו חמש מערכות על מנת להכניע את האיטלקי הצעיר לורנצו מוזטי, הוא פגש במשחק את פרנסיסקו סרונדולו הארגנטינאי. בפיגור 2:1 במערכות, כשהוא נראה עייף ונדרש לטיפול רפואי, נדמה היה שזה הולך להיות הקש האחרון לעונת חימר זו של האלוף המכהן. ג'וקוביץ' כבר פיגר 4"2 במערכה הרביעית, אך הצליח להשוות ולאחר מכן לנצח במערכה זו.

1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
(צילום: REUTERS/Stephanie Lecocq)

למערכה הקובעת עלה נובאק חד, כשהוא שובר את ההגשה של סרונדולו בדרך ל-0:2 שנראה מבטיח. אך סרונדולו חזר למשחק, ונראה במצב פיזי ומנטלי מצוין לישורת האחרונה של ההתמודדות. עם משחק אנרגטי והחלטי הוא לקח את הפיקוד מוקדם בנקודות כדי להשיג יתרון בראלי, והתעלה מהקו האחורי כדי להשוות ל-2:2. המומנטום נדד לצד של הארגנטינאי, בעוד נובאק נראה סחוט מעייפות וכמי שרגליו פשוט לא יוכלו לסחוב אותו יותר.
במצב של 3:4 לנובאק, ובפיגור 40:0 במשחקון הגשה של סרונדולו, לא היה סימן לכך שזו עומדת להיות נקודת המפנה בהתמודדות. היא אפילו לא נמצאת בתקציר המשחק של הערוצים השונים, שכן היו הרבה נקודות מרהיבות יותר לצפייה, אך לטעמי היא זיקקה את מהותו של הספורטאי החד פעמי הזה, לא פחות.
במהלך הנקודה חבט סרונדולו דרופ שוט אליו הגיע נובאק בקושי, מותח את כל גופו תוך כדי גלישה כדי להגיע לכדור הקצר ולהעבירו את הרשת. מצדה השני המתין סרונדולו , אשר חבט מהאוויר (וולי) כדור צידי מדויק ומדוד, שעשה את דרכו הבטוחה הרחק אל הקו הימני כדי לנצח במשחקון. אלא שבצד השני נמצא אחד, נובאק ג'וקוביץ'. הוא כמעט מעד, המשיך לרדוף אחר הכדור, ובניסיון נואש הצליח להעביר את הרשת לכיוון יריבו. סרונדולו חבט החוצה, מכה שסביר להניח שהוא מסיים איתה נקודה ברוב המקרים. לאחר שני משחקי חמש מערכות ברצף, בפיגור 40:0 במשחקון, נובאק יצא לרדוף אחרי שני כדורים לא אפשריים. הוא הגיע אליהם, שורף את האדים האחרונים במיכל ואת עצביהם של הצופים. ג'וקוביץ' השווה ל-40:40, שבר את הגשתו של סרונדולו, וסגר עניין ב-3:6.
התחרותיות הבלתי מתפשרת של נובאק, המוכנות שלו למתוח לקצה (תרתי משמע) את עצמו, את יריבו ואת הקהל, נחרטה בחימר של אצטדיון פיליפ שארטייה. מכדור אבוד ומשחקון שנראה גמור, הוא חצב את דרכו להכרעת המשחק בדרך שאיש לא יכל לדמיין. מלבדו. החדות שבה הדבר החמקמק הזה שנקרא מומנטום עובר צד, משקף כמה קטן הפער בין ניצחון להפסד, בין חיים למוות. בין אגדה לשחקן טניס.
אם תשאלו חובבי טניס מי ה"פייטר" הגדול מכולם, העקשן מכולם, התשובה, סביר להניח, תהיה נדאל. במהלך הצפייה נזכרתי במשחק של רפא נגד פריץ ברבע גמר ווימבלדון 2022. גם שם רפא שיחק פצוע, מותש, ונראה כמחכה לנוקאאוט. גם שם חזינו בניצחון הרצון הבלתי עציר של ענק טניס על יריב צעיר וכשיר יותר, ולצערנו גם ג'וקוביץ' נאלץ לפרוש מהטורניר לאחר שנתן את כל כולו. נובאק הראה בפריז שוב מדוע הוא השחקן המעוטר בהיסטוריה. הוא עדיין מסוגל למצוא את השביב הקטן ביותר של אור בתוך מה שנדמה לבני תמותה כמבוי סתום, ובימים שכאלה זה כל כך חשוב.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.