מרתון ירושלים הבינלאומי נערך היום (שישי), זו הפעם ה-13, והיה בסימן הוקרה לצה"ל, כוחות הביטחון וההצלה. זאת במטרה להגביר את החוסן החברתי בצל במלחמה הנמשכת בחזיתות הדרום והצפון.
מלקמו ג'מבר ניצח עם זמן של 2:35.39 שעות בתחרות המרכזית. אחריו הגיע נגה מקטה (2:41.33 שעות) ושלישי סיים יותם קפלן (2:43.38).
2 צפייה בגלריה
מרתון ירושלים
מרתון ירושלים
דגל ישראל הענק במרתון ירושלים
(צילום: sportphotography)
אחד המזניקים במקצה הראשון ל-10 ק"מ היה רון כץ, מפקדו של רס"ל יקיר הכסטר ז"ל, אשר נפל בקרב באזור חאן יונס ברצועת עזה, ולזכרו ירוצו כ-200 איש במקצה זה.
את המקצה השני ל-10 ק"מ הזניקו, בין השאר, ראש העיר ירושלים משה ליאון, מפכ"ל משטרת ישראל קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים במשטרה דורון תורג'מן. בין המזניקים במקצה השלישי, היו תת-אלוף (במיל) בני בן ארי, המשמש כקצין מילואים ראשי וג'ון פולין, אביו של הירש ששבוי בעזה.
2 צפייה בגלריה
מרתון ירושלים
מרתון ירושלים
רצי המרתון לצד שלט למען החזרת החטופים
(צילום: אלטרנטיבה 1)
במקצה 10 ק"מ השתתפו גם משפחתו וחבריו של סמ"ר רועי וייזר ז"ל, לוחם גולני שנפל ב-7.10. בנוסף, רצו במקצה זה גם רותי ודניאל גרינליק, אמו ואחיו של סרן (במיל') שאולי גרינליק ז"ל, שנפל בקרבות ברצועת עזה וקבוצת המרתון של בארי, שמונה 12 משתתפים. בשבת השחורה ההיא נרצח חבר הקבוצה, חגי אבני ז"ל, בזמן שלחם עם כיתת הכוננות של הקיבוץ.
בנוסף, רצה גם קבוצת הטריאתלון של העוטף, המורכבת מיישובי העוטף – כפר עזה, ניר עוז, אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון. ב-7 באוקטובר הם איבדו את חברם לקבוצה, נדב גולדשטיין ז"ל, שנרצח בביתו בכפר עזה ושניים מחברי הקבוצה נפצעו קשה.
כ-200 איש, בני משפחה וחברים של החטוף הירש גולדברג-פולין, רצו למען העלאת המודעות לשחרור החטופים במקצים שונים, רובם במקצה ל-10 ק"מ.
כמו כן, דקות לפני הזנקת מקצה חצי המרתון, בשעה 6:29, עת החלו השיגורים מעזה בשבת השחורה, פרשו הרצים ברחבת ההזנקה דגל ישראל ענק בגודל 300 מ"ר כאקט סמלי.