מודעות דרושים ודרושות למקצועות כאלה ואחרים הן משהו שנטמע בשגרה שלנו, אבל נדיר מאוד למצוא כאלה בתחום הספורט.
איגוד השייט בישראל, בשיתוף אתנה, יוצא בקמפיין יוצא דופן, לאיתור דור העתיד של השייטות בישראל. באיגוד מזמינים ספורטאיות מכל ענף, חובבות או מקצועניות, בנות 16-13, שגובהן 1.72 מטר ומעלה, לבוא ולהיבחן על מנת לנסות ולהיות הספורטאיות האולימפיות הבאות.
3 צפייה בגלריה
שייט
שייט
קמפיין יוצא דופן לאיתור דור העתיד של השייטות בישראל
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
שייט
שייט
"חולמת על מדליה אולימפית?": המודעה של איגוד השייט
"כבר הרבה שנים אנחנו שמים לב שיש לנו מצוקה מבחינת אנשים", סיפרה נופר אדלמן, מנהלת הפרויקט, ל-ynet ו"ידיעות אחרונות", "גם גברים, לא רק נשים, שלא מגיעים לממדים שמתאימים להם. מצד אחד, שייט זה ספורט שמאפשר קשת יחסית רחבה של נתונים פיזיים, כלומר יש גם מקום לאנשים קטנים. מצד שני, ככל שהשנים עוברות, אנחנו רואים ברוב הדגמים האולימפיים שצריך אנשים גדולים וגבוהים".
"בישראל אין הרבה נשים גבוהות ולא כל אלה שגבוהות מגיעות לספורט", המשיכה אדלמן, "אם הן כן מגיעות, אז הן הולכות לכדורסל או לכדורעף. בתקופת החוגים שזה גילאי 10-8 אי אפשר לדעת מי תהיה גבוהה ומי לא. כך נוצר מצב שעם השנים נוצר מחסור".
הסיבה העיקרית להשקת הקמפיין הוא השינויים בדגמים האולימפיים, ולפי דבריה של אדלמן, הצורך בשייטות רק עולה. השינוי הגדול מכולם הוא סירת ה-470, שם עברו לצוותים מעורבים של גברים ונשים בסירה אחת, במקום כל מין בנפרד. באיגוד מכוונים להגיע למשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028, ולכן הוחלט לאתר את הספורטאיות הבאות בענף בימים אלה.
3 צפייה בגלריה
שייט
שייט
הסיבה העיקרית להשקת הקמפיין הוא השינויים בדגמים האולימפיים
(צילום: AP)
עוד שיתפה אדלמן: "המחסור נהיה מורגש לאחרונה יותר. כשמתחילים בגיל מאוחר לרוב זה לא עובד, כי כן צריך את ההתנסות במועדונים ולא להיכנס ישר למעמד של נבחרת ישראל. ניסינו בעבר לתקשר עם ספורטאיות שפרשו מענפים אחרים בסביבות גיל 18, אבל זה לא עבד והן לא החזיקו מעמד. אנחנו רואים בניסיון עכשיו להביא בנות בסביבות גילאי 13, שהן מספיק צעירות ובו זמנית אפשר לדעת אם הן גבוהות או לא כבר, כלמידה של הספורט והתאהבות בו".
ענף השייט, בניגוד לרבים, הוא כזה בו ניתן להתחיל מאוחר. באיגוד מספרים שהגיל הממוצע של זוכי המדליות האולימפיות הוא 25. "היתרון בכך שעכשיו עוברים לסירה זוגית הוא שאם השייטת מתחילה מאוחר, היא מצוותת לשייט שנמצא בענף מגיל קטן ולו יש ניסיון וידע. הוא יכפר על הפערים, כל עוד לה יש את אופי ווינרי והיא רוצה ללמוד ולהתקדם. תוך כמה שנים הם יוכלו להיות בצמרת השייט הישראלי ואחר כך העולמי".
הפרסום ברשתות הגיע אחרי פנייה לכל אגודות הספורט והאיגודים השונים, במטרה להעביר מספרי טלפון של ספורטאיות שפרשו מהענפים שלהן. "דיברנו עם מאמנים שאנחנו מכירים, גם אני וגם לינור קליגר (בעבר אלופת עולם ב-420 ומאמנת אולימפית בעלת ניסיון רב) שביחד איתי מובילה את הפרויקט. היינו בטוחות שמשם נשיג כמה וכמה בנות, שאפנו לכיוון 10 בנות, וזה הלך מאוד מאוד קשה. במקביל, פנינו לבנות במרכזים הימיים בבתי הספר, וכשראינו שגם משם זה הולך קשה, כי אם מישהי גבוהה וספורטיבית זה לא אומר שהיא תרצה להיות בספורט השייט התחרותי ולהשקיע את כל מה שצריך כדי להביא מדליה אולימפית, עלה הרעיון של הפרויקט עליו אנחנו מדברות דרך הרשתות החברתיות. אנחנו ממשיכות במקביל גם במישורים האחרים".
אדלמן משתפת כי בינתיים התקבלו פניות ברשתות, אך הן לא מתאימות כרגע לדרישות. "אף אחת מהפניות לא הייתה רלוונטית", הסבירה. "מצד שני, קיבלנו פניות מאנשים, מה שאומר שהמודעה מגיעה לאנשים ובסוף תגיע גם פנייה רלוונטית. נשמח לכמה שיותר. המטרה שלנו בפרויקט הזה הוא שיישארו לנו אחרי המיונים ותקופת הניסיון, שזה משהו כמו עוד שנה בערך, שתי בנות גבוהות, ספורטיביות, מוצלחות ועם פוטנציאל להצליח בזירה הבינלאומית".