רז הרשקו, הג'ודאית הבכירה של ישראל, רשמה היום (ראשון) עוד הישג גדול בקריירה כשהוכתרה לסגנית אלופת אירופה בפעם השנייה ברציפות. ענבר לניר זכתה במדליית הארד.
עוד לפני שלב המדליות הרשקו עשתה היסטוריה. הג'ודאית הישראלית (שמתמודדת בקטגוריית המשקל 78+ ק"ג) התמודדה מול יריבה איראנית, מחבובה בארברי זפרי, שערקה מהמדינה האיסלאמית ועברה לגרמניה והתחרתה במסגרת נבחרת הפליטים. הרשקו ניצחה אותה באיפון והשתיים לחצו ידיים. היום הנהדר של הרשקו המשיך, כשברבע הגמר היא ניצחה באיפון את הלנה וקוביץ' הקרואטית תוך דקה ו-16 שניות, ובחצי הגמר היא ניצחה את אסיה טבאנו האיטלקיה.
4 צפייה בגלריה
הרשקו
הרשקו
זכתה במדליית הכסף. הרשקו
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
4 צפייה בגלריה
רז הרשקו על הפודיום
רז הרשקו על הפודיום
רז הרשקו על הפודיום
(איגוד הג'ודו)
בגמר הרשקו פגשה את רומן דיקו הצרפתייה, אותה היא מכירה היטב כי היא הפסידה לה בגמר בשנה שעברה. גם הפעם דיקו גברה על הישראלית וזכתה במדליית הזהב על חשבונה, כאשר הרשקו תסתפק במדליית הכסף. דיקו הפילה את הרשקו כבר בפתיחת הקרב והשיגה איפון, לשמחת הקהל הביתי.
הרשקו זכתה השנה במדליית הארד באליפות העולם, ואף עשתה היסטוריה כשהייתה לישראלית הראשונה שעולה לראש הדירוג העולמי בכל המשקלים. היום היא המשיכה בכושר המצוין שלה, אבל זה לא הספיק לזכייה במדליית הזהב.
4 צפייה בגלריה
ענבר לניר על הפודיום
ענבר לניר על הפודיום
ענבר לניר על הפודיום
(איגוד הג'ודו)
רז הרשקו אמרה אחרי הזכייה במדליית הכסף: "שמחה מאוד על מדליה, לצד האכזבה מקרב הגמר. היה לי מאוד חשוב לזכות במדליה באליפות אירופה במיוחד במצב בישראל. להראות לעצמי ולמדינה שאנו יודעים להילחם ולנצח גם כשקשה. אני רוצה להקדיש את המדליה לכל הנרצחים, לכל החטופים שאני מתפללת שיחזרו בשלום הביתה. לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון שעובדים קשה ושומרים עלינו. אני רוצה להקדיש את המדליה לזכרו של יונתן גוטין ז"ל ולמשפחתו המדהימה שהם איתי בלב תמיד".
ענבר לניר, שזכתה בארד, הוסיפה: "גאה להניף את הדגל בכל הזדמנות ובמיוחד הפעם. להראות לכל העולם שאנחנו חזקים, ששום דבר לא יעצור אותנו. עוצמת החיים חזקה מהכל. אני מקדישה את המדליה הזאת לכולכם, לכל העם המדהים הזה. כולנו ספגנו מהלומות קשות שזעזעו את המעגלים הקרובים שלנו. כולנו נצא מהתקופה הזאת מחוזקים ומאוחדים. המדליה הזאת היא חיבוק ממני אליכם, חיזוק קטן של חדשות טובות. שנדע ימים שקטים יותר".
מאמן נבחרת הנשים של ישראל שני הרשקו אמר: "אני שמח על יום תחרות מוצלח, ועל כך שנבחרת הנשים מסיימת עם שלוש מדליות באליפות אירופה. אני מאוד גאה בגילי, רז וענבר על המדליות היוקרתיות לנבחרת הנשים ולמדינת ישראל. אני מעריך מאוד את המאמצים שאיגוד הג’ודו הישראלי והצרפתי עשו כדי שנוכל להתחרות פה. והכי גאה בעולם לייצג את המדינה שלנו, אותה אנחנו כל כך אוהבים".

לניר זכתה במדליית הארד

אלופת העולם ענבר לניר, שזכתה לפני קצת פחות משלושה חודשים במדליית הזהב בטורניר המאסטרס בבודפשט, זכתה היום במדליית הארד.
לניר (עד 78 ק"ג) הודחה ברבע הגמר וירדה לבית הניחומים, שבו ניצחה את אודרי טצ'יומאו הצרפתיה באיפון תוך 57 שניות ובקרב על המדליה ניצחה את אנה-מריה ואגנר בריתוק. זאת המדליה הראשונה של לניר באליפות אירופה.
4 צפייה בגלריה
ענבר לניר
ענבר לניר
ענבר לניר. זכתה בארד
(צילום: איגוד הג'ודו האירופי)
קודם לכן, הרשימה לניר בשמינית הגמר, כשהטילה את יריבתה הקרואטית, טרונליה פאביץ', באיפון תוך 11 שניות בלבד מתחילת הקרב. עם זאת, ברבע הגמר היא רותקה על ידי אלינה בהם מגרמניה. לניר נמצאת בעיצומה של שנה מצוינת מבחינתה עם מדליות בכל התחרויות החשובות בסבב.
הזכיות של הרשקו ולניר מצטרפו למדליית הכסף שבה זכתה שלשום גילי שריר, כך שנבחרת הנשים רשמה אליפות מוצלחת עם שלוש מדליות בסך הכל.
פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) סיים במקום החמישי. הוא אמנם עלה לקרב על מדליית הארד, אך ויתר עליו בשל פציעה. ברבע הגמר ניצח את אנטון סויצקי מאוקראינה באיפון. את מקומו בחצי הגמר הבטיח לאחר ניצחון בווזארי על דניאל אייך השווייצרי, אולם אז הפסיד ליריב הגיאורגי סלומנידזה. לצערו, פלצ'יק נפצע בחצי הגמר ולכן לא עלה להתחרות בקרב על הארד.
פורסם לראשונה: 13:15, 05.11.23