צבי ורשביאק, שכיהן כיו"ר הוועד האולימפי של ישראל משנת 1997 ועד 2013, הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 85. הלוויתו תתקיים מחר ב-12:00 בבית העלמין בנס ציונה.
ורשביאק כיהן בתפקידים רבים במהלך הקריירה. בעבר היה מזכיר הוועד האולימפי בישראל (1995-1997), יו"ר מזכירות מכבי בישראל ויו"ר איגוד טניס השולחן. בנוסף אפשר למנות גם את תפקידו כיו"ר מכבי ישראל, חבר הנהלת מכבי העולמית, סגן יו"ר הוועדה למשחקי המכביה, חבר הנהלה במועצה להסדר ההימורים בספורט וחבר הנהלה בספורטוטו. כמו כן היה שחקן כדורגל בעברו.
1 צפייה בגלריה
כיהן כיו"ר הוועד האולימפי במשך 16 שנה. ורשביאק
כיהן כיו"ר הוועד האולימפי במשך 16 שנה. ורשביאק
כיהן כיו"ר הוועד האולימפי במשך 16 שנה. ורשביאק
(צילום: אורן אהרוני)
במהלך כהונתו כיו"ר הוועד האולימפי, ספורטאי ישראל זכו בארבע מדליות אולימפיות: מיכאל קלגנוב זכה בארד בתחירה בקיאק בסידני 2000, גל פרידמן זכה בזהב בגלישת רוח ואריק זאבי זכה בארד בג'ודו באתונה 2004, ושחר צוברי זכה בארד בגלישת רוח בבייג'ין 2008.
כמו כן היה ורשביאק מנהל מפעל תנובה ברחובות ב-1995, בזמן שהתגלתה פרשת הסיליקון בחלב, שבמרכזה עמד הגילוי שחברת תנובה הוסיפה את הכימיקל פולי דימתיל סילוקסאן לחלב העמיד 1 אחוז שומן שלה, ללא ידיעת הציבור. בעקבות חקירה פנימית הודתה הנהלת תנובה במחדל, כאשר מנכ"ל החברה, יצחק לנדסמן, התנצל בהודעה אישית על הפרשה, על הטיוח, והורה על השעייתו של ורשביאק.
יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי ספדה: "צביקה ורשביאק צמח כמדריך במכבי הצעיר ועמד בראש מכבי ישראל, היה חבר בדירקטוריון הטוטו במשך שנים רבות ובשנת 1997 לאחר המשחקים האולימפיים באטלנטה נבחר לראשות הוועד האולימפי בישראל. ורשביאק הוביל בשנת 2004 לאחר זכייתו של גל פרידמן במדליית הזהב הראשונה לישראל במשחקים האולימפיים באתונה, להסכם הפילנטרופיה המשמעותי עם משפחתו של הנדבן היהודי האוסטרלי סידני פרנק ולהקמת הקרן האולימפית שמשרתת את הוועד האולימפי בישראל עד ימינו.
"בנוסף, הוביל צביקה יחד עם ההנהלה בשנים ההן את הקמת המוזיאון האולימפי הראשון בישראל, החוויה האולימפית שמשמש להפצת הערכים האולימפיים לעשרות אלפי מבקרים בשנה – ילדות וילדים, בני נוער מרחבי הארץ, חיילים ומשפחות.
"בשנות הנהגתו, הקפיד לחזק את האיתנות הפיננסית של הארגון ולצד הפעילות השוטפת להניח יסודות להבטחת התזרים הכספי השנתי ולביזור התלות מוחלטת במקורות התקציביים מהמדינה. גם לאחר פרישתו המשיך צביקה להיות חבר במוסדות הוועד האולימפי ובקרן האולימפית ולתרום מניסיונו.כשבועיים לפני המשחקים האולימפיים בפריז הוא התקשר אליי ואל גילי לוסטיג לאחל בהצלחה, הוא היה איש מיוחד, חרוץ , איש של פרטים ודעתן, כולנו עצובים על לכתו ומחבקים את משפחתו. יהי זכרו ברוך".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר ספד: "צבי ורשביאק ז"ל הטביע חותם עמוק על הספורט הישראלי ועל דורות של ספורטאים. צבי, ששימש כיו"ר הוועד האולימפי בישראל וכיו״ר מכבי ישראל, עמד בחזית ההתפתחות וההישגים של הספורט בזירה הבינלאומית.
"הוא עדיין זכור לי עוד מימי כחבר הנהלת מכבי ישראל ויו״ר קבוצת הכדורסל בקרית גת שהוא סייע לה המון. בזכות מנהיגותו, חזונו, ומסירותו, הספורט הישראלי צמח, פרח והצליח להגיע להישגים היסטוריים, והשפעתו ניכרה שנים רבות בכל רמה של הספורט במדינה. יהי זכרו ברוך".
מנכ"ל מכבי ישראל, נאור גלילי, ספד: "צביקה הצעיד את תנועת מכבי ישראל להישגים ניהוליים, שיהיו חקוקים עוד שנים רבות בהיסטוריה של הספורט בישראל. אנו מרכינים ראש לזכרו, בעצב רב. תרומתו לספורט הישראלי רבה מאוד. הוא היה דמות דומיננטית במשך עשרות שנים. הוא השאיר לאחר פרישתו יסודות בריאים, בכל הארגונים שאותם ניהל והנהיג, עם איתנות ועצמאות כלכלית. אלו גם היוו את הבסיס לפריחה של מכבי ישראל בעשור האחרון.
"בהיבט האישי, הייתה לי הזכות לעבוד לצידו. הוא היה מי שאיתר והמליץ עליי לשמש כמנכ"ל מכבי ישראל, ולקחתי ממנו, כמו רבים - המון ידע וכלים, בנוסף לחוכמת חיים. הוא מסמל את מכבי, והיה לו כאמור חלק חשוב בבניית הארגון. תנחומינו הכנים למשפחתו ולחבריו".