נבחרת ישראל במשיכת חבל, כן יש דבר כזה, מתכוננת לאליפות העולם שתתחיל בגרמניה ב-5 בספטמבר, בה היא מקווה להגיע להישגים מרשימים. הענף היה חלק מהאולימפיאדה בין השנים 1900 ל-1920, מאז הוא חלק ממשחקי העולם - תחרות שמאגדת בתוכה את כל ענפי הספורט הלא אולימפי.
"הענף לא פופולרי בישראל, אבל בעולם הוא נפוץ", מספר מאמן הנבחרת פנדי טרבוש, "כל המדינות משתתפות בכמויות. יש הרבה מועדונים באירופה. אנחנו מתכוננים לאליפות העולם בחודש הבא. יש לי נבחרת שאפשר להתגאות בה. ואני מאמין שנגיע להישגים יפים. הענף כמעט חזר למשחקים האולימפיים, אבל בסוף הוחלט להכניס ענפים אחרים. אנחנו מקווים להגיע להישגים יפים מאוד".
צפו בריאיון עם מאמן הנבחרת
(מיקי שמידט)
מה השאיפות שלכם לקראת האליפות? "אנחנו שואפים להתברג בין שש הראשונות, ולקבל את הכרטיס למשחקי העולם. אנחנו עולים בסולם לאט לאט, האמצעים שלנו דלים. התמיכה שאנחנו מקבלים מזערית. השחקנים משלמים מכיסם כדי להשתתף. אנחנו מנסים לפתח את הענף בכל הארץ".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל במשיכת חבל
נבחרת ישראל במשיכת חבל
נבחרת ישראל במשיכת חבל
(צילום: פרטי)
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל במשיכת חבל
נבחרת ישראל במשיכת חבל
נבחרת ישראל במשיכת חבל
(צילום: פרטי)
חבר הנבחרת וויסאם עראידה מוסיף: "למרות הרצון הטוב של כל שחקן ושחקן בקבוצה, התקציב משפיע בסופו של דבר על התפקוד של הנבחרת. זה משחק עם הרבה אסטרטגיה, הרבה טכניקה, הרבה עבודה קבוצתית. יש הגנה ויש התקפה. המאמן מלמד אותנו את הטכניקות".
הזכרתם את העדה הדרוזית, האימונים כרגע מתקיימים בעיר מרר. אמנם אין שם אזעקות על בסיס יומי, אבל כן יש את האיום המרחף הזה ואזעקות מדי פעם, איך מתאמנים בצל המלחמה? "החלטנו לצאת עם כל עם כל הקושי שיש במדינה עכשיו, לנסות להגיע להישגים כדי לשמח את הרבה אנשים. אנחנו מתאמנים אצל המלחמה, בצל התנאים הקשים שיש. יחד עם זאת, אנחנו, השאיפה שלנו, של כולם, להגיע ולייצג את המדינה בגאווה".