לפעמים צריך מזל בחיים. לפני ארבעה חודשים לא היה ברור אם גיא גודס יחזור לאמן העונה בליגת העל. העימותים עם יצחק פרי והפיטורים ממכבי ראשל"צ, שדורגה אז (וגם היום) במקום האחרון – שלחו אותו הביתה. מי האמין שהטלפון שלו יצלצל כל כך מהר.
על הקווים בחולון עמד אז האיטלקי מאוריציו בוסקאליה, ובאותה נקודת זמן מעטים חשבו שבחודש אפריל דווקא גודס יהיה זה שיוליך את הקבוצה לאחד הניצחונות הגדולים בתולדותיה, 75:93 על שטרסבורג, שקירב אותה 40 דקות מעלייה היסטורית לפיינל־פור ליגת האלופות. "ההחלטה למנות את גיא למאמן הייתה הכי חשובה שלנו העונה", אומר יו"ר חולון, איתן לנציאנו. "לא היו הרבה אופציות בשוק, ובאותה תקופה זכרנו את העבר שלו ולא את ההווה".
4 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס. בינגו של חולון
(צילום: עוז מועלם)
18 ימים אחרי שפוטר מראשל"צ, כשבמאזנו שני ניצחונות מ־12 משחקים בליגת העל, גודס כבר העביר אימון ראשון בהיכל טוטו. חולון נראתה אז כבויה, לא יציבה ובעיקר לא מאורגנת מבחינה התקפית. שלשום מול שטרסבורג - ובכלל בחודש האחרון - השינוי נראה היטב, וכאן כבר רואים טביעת אצבע של מאמן. חולון קלעה משחק רביעי ברציפות יותר מ־85 נקודות ובעיקר שיחקה כדורסל שובה עין, אטרקטיבי.
"הסגנון של בוסקאליה היה שונה. ניצחנו, אבל הוא לא התאים לדי־אן־איי של המועדון", מסביר לנציאנו. "חשבנו שמשהו לא מתחבר, לא מבחינת אימון ולא מבחינת מיצוי הפוטנציאל מהסגל. גיא מפיק את המקסימום, יש לו חיבור לשחקנים וזה המפתח להכל".
4 צפייה בגלריה
שחקני חולון חוגגים
שחקני חולון חוגגים
שחקני חולון חוגגים. "גודס מפיק מהם את המקסימום"
(צילום: עוז מועלם)

איש של אתגרים

גם גודס לא חשב באותה תקופה פעמיים. "כשמאמן כדורסל שרק סיים לעבוד בקבוצה מקבל הזדמנות שנייה הוא רוצה אותה", סיפר לאחרונה. "אמרו לי שאני משוגע, שאני מזמין לעצמי עוד נוקאאוט לפנים, שזאת החלטה לא הגיונית, ומה אני צריך את זה בכלל. יכולתי לקחת את כל המנוחה שבעולם. יש לי את הנבחרת, משכורת, אבל אני איש של אתגרים, לא מפחד משום דבר. היה לי ברור שאפשר לעשות פה דברים יפים, וזה משך אותי".
בראשל"צ, שהשיגה מאז אותם פיטורים ועד היום עוד ארבעה ניצחונות בלבד, יכולים רק להסתכל בקנאה. "גיא מאמן מצוין שרשם איתנו הישגים יפים, אבל העונה הוא לא הצליח", אומר מנכ"ל מכבי ראשל"צ, גלעד זיו. "לצערי, הקבוצה שגיא בנה השנה הייתה רעה, בלשון המעטה. בחולון הוא ירש סגל נהדר שהלך והשתפר. גם מאמן מצוין עם סגל רע לא יכול להצליח, ופה קבור הכלב".
4 צפייה בגלריה
גודס מסמן תרגיל
גודס מסמן תרגיל
על הקווים בראשל"צ. "גם מאמן מצוין עם סגל רע לא יכול להצליח"
(צילום: ראובן שוורץ)
מלבד התבוסה בחצי גמר הגביע לבני־הרצליה, גודס ניצח עד עכשיו בכל משחקי האל־חזור של חולון. הוא חזר מפיגור 1:0 מול בשיקטאש בסדרת הפליי־אין בליגת האלופות (כולל ניצחון באיסטנבול), גבר על הפועל חיפה ברבע גמר הגביע והוביל את חולון לניצחון קריטי על דיז'ון - במשחק בו כבר פיגרה ב־16 הפרש במחזור האחרון של שלב הבתים השני בצ'מפיונס. הפסד בכל אחד מאותם משחקים, ואפשר היה לדבר אחרת לגמרי על העונה של חולון - ועל ההצלחה של גודס. "מאמן לא שוכח לאמן", מפרגן עודד קטש לקולגה. "לפעמים יש בחיים עניין של סיטואציות ושל תחושות. גם ביטחון של שחקנים יכול להשתנות ממאמן אחד לשני".

ללכת עד הסוף

גודס צירף שלושה שחקנים לסגל – טיירוס מגי, היידן דלטון ועומר טל הצעיר – אבל אלה שהצטיינו מול שטרסבורג היו גם אצל בוסקאליה: ג'ו רגלנד, אדם סמית' וכריס ג'ונסון. המקרה של סמית' יכול לתמצת את הסיפור של גודס. כשהמאמן הגיע לחולון, הגארד היה מושמץ אפילו ביציעים והמספרים שלו איכזבו. ספרו לו את הימים עד שיארוז את המזוודות. חוץ מגודס. הוא נתן לו קרדיט, לא התעסק ברעשי הרקע, המשיך להאמין בו ובעיקר שם לו את הכדור ביד. ב־77:99 על הפועל ת"א, סמית' התפוצץ עם 38 נקודות - שיא עונתי לשחקן בליגת העל.
4 צפייה בגלריה
אדם סמית'
אדם סמית'
נראה אחרת תחת גודס. סמית'
(צילום: עוז מועלם)
השילוב בין הזרים והעובדה שגודס לא מחלק דקות אלא הולך עם מי שטוב באותו רגע - נראים לעין. "מבלי למנוע קרדיט מגיא, ההגעה של מגי טרפה את הקלפים", מוסיף קטש. "השילוב שלו עם ג'ונסון מצוין וכעת חולון עברה לשחק סמול־בול, בסגנון המוכר מימי סטפנוס דדאס. גודס זורם עם זה והשחקנים נראים משוחררים".
מחר (20.00), בפתיחת הבית העליון, חולון תארח את מכבי ת"א - ולנציאנו מסמן מטרות: "יחד עם גודס, המטרה שלנו ברורה: להגיע העונה לכל פיינל־פור, בארץ ובאירופה. לאן משם? לא חוששים להגיד שעד הסוף".
פורסם לראשונה: 07:17, 08.04.22