המשחקים הפראלימפים ייצאו לדרך בדיוק בעוד שבוע בפריז, ומי שהמריאו ראשונים הבוקר (רביעי) הם השחיינים. אולם שחיין אחד, איאד שלבי, לא עלה על הטיסה משום שאביו עדיין מאושפז בבית חולים.
שלבי, שזכה בשתי מדליות זהב באולימפיאדת טוקיו, חירש אילם ומשותק, מתקשה לעזוב את אביו המאושפז עדיין בבית החולים. האב יוסוף לא רק משמש לו פה ובאמצעותו הוא מתקשר עם הסביבה, אלא מלווה אותו מאז תחילת הקריירה שלו. לפני כחדש, במהלך אחד מחנה אימונים של הבן, חלה האב ואיבד את הכרתו לאחר שסבל מחום גבוה. בהמשך הוא הוטס ארצה להמשך קבלת טיפול רפואי.
2 צפייה בגלריה
נבחרת השחייה הפראלימפית
נבחרת השחייה הפראלימפית
נבחרת השחייה הפראלימפית
(צילום: אלון טלמור)
2 צפייה בגלריה
איאד שלבי
איאד שלבי
איאד שלבי
(צילום פרטי)
חברי נבחרת השחייה שהמריאו עם המאמן יעקב ביננסון הם ורוניקה גירנקו, עמי דדאון והתאומים אריאל ומארק מליאר. בוועד הפראלימיפי עדיין מקווים ששלבי יצטרף למשלחת בימים הקרובים, כאשר הוא יכול לשנות את ההחלטתו עד ה-27 בחודש.
שלבי הגיע לשחייה בגיל 13, לאחר שנפל מגג ביתו, כאשר במשך כל הדרך מלווה אותו צמוד אביו יוסוף. הוא פורץ דרך בחברה הערבית ולפני כשלוש שנים עמותת "אלמנארה" (העמותה לקידום אנשים עם מוגבלות בחברה הערבית) העניקה לו את פרס "אות המיוחדים" אחרי ההופעה המוצלחת באולימפיאדת טוקיו. הוא זכה בשתי מדליות זהב פראלימפיות, עוד שתיים באליפות אירופה ושלוש מדליות ארד באליפויות אירופה. הוא גם שיאן העולם במשחה ל-150 מטר מעורב.