עונת 1999/2000, דרבי חיפאי בגביע המדינה. יוסי בניון לא מוכן לרדת מהמגרש ומתנגד בתוקף למרות שמאמנו דאז, אלי כהן, קורא לו לחילוף. חודש אחרי אלי כהן מפוטר. בניון הוא כוכב ענק ולדעת רבים הגדול אי פעם בקנה מידה ישראלי, הוא ידע לנצל זאת ופגע לא פעם במאמנים שלו עם התנהגות מלאה באגו, עצבים ומהלכים ילדותיים.
22 שנה עברו, יוסי הוא מנהלה המקצועי של נבחרת ישראל. עם כניסתו לתפקיד מקבל החלטה שכל השחקנים ילונו בחדר זוגי למען הגיבוש והקרבה בין השחקנים. בעקבות ההחלטה הוא קובע שהכוכב הכי גדול בשנים האחרונות לא מזומן לסגל הנבחרת לקראת המשחק הגורלי נגד אלבניה. הכוכב, ערן זהבי, ניסה להסביר לבניון שכחלק מהמקצוענות בה הוא דוגל שינה לפני המשחק בחדר נפרד במלון מועילה לו, ולמעשה מהווה חלק מההכנה שלו למשחק. זהבי מסרב לדרישת בניון ומשלם מחיר כבד כאשר הוא לא מזומן למשחק.

1 צפייה בגלריה
יוסי בניון ערן זהבי
יוסי בניון ערן זהבי
(צילום: AP ועוז מועלם)

בניון טוען שההחלטה טומנת בתוכה גיבוש ושוויון. אבל לדעתי האמת היא שהוא רוצה לסמן טריטוריה ולהראות שהחלטותיו נמצאות במקום הראשון בכל מחיר, להבהיר שהוא מספיק חזק ללכת בקריירת הניהול המקצועי שלו נגד הכוכבים בקבוצה/נבחרת. אגדת העבר מרוויח על חשבון האוהדים וזהבי כי הוא מאמין שאפשר להסתדר בלעדיו בכושרו הנוכחי ובנוסף מרוויח מעמד של דמות חזקה שמנהלת באופן מקצועי וממושמע לפי כללים ברורים.
מאז ומעולם כוכבים נהנו ממעמד מועדף בקבוצתם ובנבחרתם, אבל זהבי לא ביקש ולא חתר לכך. הוא בסך הכל ביקש חדר לבד עם הנמקה סבירה, כשברזומה שלו הוא "רק" מלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים.
יוסי טיפס על עץ גבוה, עץ שמתחתיו הוא לא מצליח לראות איך התנהג כשהוא היה הכוכב. אותו שחקן עצבני ומרדן שרב כמעט עם כל מאמן והאמין תמיד שהוא כוכב עם פריבילגיות, בוחר להתעלם ומסרב להישמע לבקשה פשוטה כמו חדר לבד לכוכב הגדול ביותר בדור הנוכחי. מדובר במשחק חשוב, ואני בטוח שיכלו בשקט להכיל סיטואציה לא מסובכת שנהוגה בקבוצות ונבחרות ברחבי העולם.
נגד אלבניה זהבי היה עולה על הדשא כדי להביא את הגול המיוחל, ערן חי בשביל הרגעים של הנבחרת והוא ציפה שהצוות המקצועי שלאורך השנים יודע זאת מקרוב, לא יגביל אותו בגלל חדר שינה. אני יודע שניתן למצוא פשרה שתעניק לזהבי הזדמנות לענות על הדשא ולי כאוהד – לצפות. ספק אם המצב יתוקן כאשר מדובר בקרב אגו מסוכן בהובלת בניון, מתאגרף ותיק בקרבות אגו שלא יודע להתקפל גם כשהוא טועה, והאמת היא שיוסי בניון המנהל מפחד מיוסי בניון השחקן.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.