אתמול (שני) דווח בשווייץ כי הוועד האולימפי הבינלאומי בודק פוסטים שפרסם פיטר פלצ'יק במהלך מלחמת "חרבות ברזל" וייתכן כי ייפתח נגדו בחקירה, וכעת נודע ל-ynet כי הדבר נעשה בעקבות פנייה של עיתונאי שווייצרי לוועד האולימפי.
אותו עיתונאי גם שאל את פלצ'יק שוב ושוב על המלחמה במהלך מסיבת העיתונאים אחרי יום הקרבות שלו. "אתה מדבר על הערכים האולימפיים ומצד שני פרסמת פוסטים שנוגדים את הערכים האלו, איך אתה מסביר את זה?", שאל העיתונאי, והתייחס בין היתר לפוסט שפרסם מדליסט הארד הטרי שכלל תמונה של פגזים צה"ליים לצד הכיתוב "ממני אליכם, באהבה". יש לציין כי בקרב על הארד ניצח פלצ'יק את הג'ודוקא השווייצרי דניאל אייך.
2 צפייה בגלריה
פלצ'יק
פלצ'יק
מדליסט הארד הטרי פיטר פלצ'יק
(צילום: AP Photo/Eugene Hoshiko)
2 צפייה בגלריה
הציוץ שנמחק
הציוץ שנמחק
הפוסט שנמחק
(צילום מסך)
יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד היא זו שתדרכה את פלצ'יק כיצד להגיב. "אני ספורטאי ואני לא מתעסק בפוליטיקה", השיב הג'ודוקא לשאלות חוזרות ונשנות מצד אותו עיתונאי, "אחרי מה שהעם שלי עבר ב-7 באוקטובר כתבתי פוסטים של תמיכה במי שמגן עלינו. אני מאחל שלום עולמי, שלא יהיו מלחמות, ואני רוצה להתעסק רק בספורט. עבורי כולם אותו דבר ולא הייתה לי שום כוונה רעה, רק לתמוך ולעזור להרים את המוראל של העם שלי".
ארד נשאלה על הנושא וענתה: "זה לא נגד מדינה כלשהי, זה לא נגד אנשים, זה נגד ארגון הטרור חמאס". ארד הכחישה כי פלצ'יק כתב על אחד הפגזים "איפון". פלצ'יק עצמו מחק את הפוסטים המדוברים לאחר שהתבקש לעשות זאת.
מהוועד הישראלי נמסרו כי הם "נמצאים בקשר יומיומי עם הוועד האולימפי ועם הוועדה המארגנת של המשחקים במטרה לאפשר משחקים הוגנים ושקטים עבור המשלחת הישראלית. ככל שמועברות פניות אנחנו מטפלים בהן בצורה מסודרת ועניינית.
"סוגיית הרשתות החברתיות והתמונה שהועלתה בסמוך לטבח ה-7 באוקטובר טופלה בעבר עוד לפני תחילת התחרויות. הבחירה של העיתון השוויצרי למחזר טענות ישנות ולהתעלם מהשיח המופקר והמסוכן שמנהל ג'יבריל רגוב ומסכן את ספורטאי המשלחת הוא צבוע ואנו לא ניגרר לשיח הזה".
פלצ'יק בן ה-32 זכה כאמור בשבוע שעבר במדליית הארד בתחרות עד 100 ק"ג בג'ודו. זאת המדליה האולימפית השנייה שלו לאחר שזכה עם הנבחרת במדליה הקבוצתית בטוקיו 2020. מאמנו הוא אורן סמדג'ה, ששכל את בנו עומר ז"ל במלחמה בעזה, והתמונות של שניהם מתחבקים בסיום הקרב על מדליית הארד ריגשו את כולם. בקרב על הארד ניצח פלצ'יק את הג'ודוקא השווייצרי דניאל אייך. פלצ'יק היה נושא הדגל של המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה של האולימפיאדה, יחד עם השחיינית אנדי מורז.
דולגופיאט: "מקווה שהצלחתי לעזור למורל"
(באדיבות one)