כדורסל מקצועני זה עסק. מי כמו הבעלים של מכבי תל אביב יודעים זאת. נראה כי מאז היכחדותו של אחרון הדינוזאורים, שליטתה של מכבי תל אביב בכדורסל הישראלי (ובחלק בלתי מבוטל גם האירופי) היא מוחלטת: להוציא הבלחות אחדות, נדירות, של קבוצות אחרות - היא הזוכה הנצחית, האולטימטיבית, באליפויות ובגביעים. אפשר לומר כי מהעונה הקרובה והלאה- לא עוד.
משהו חזק ועמוק מערער את יסודות השליטה הבלעדית של המועדון שלא יודע להפסיד בכלל ולהפסיד בכבוד בפרט. כאשר את המושכות של סוס העבודה האדום (הפועל תל אביב) לוקח לידיו (51% כבעלים בקבוצת הבוגרים) עופר ינאי, איש עסקים ויזם מקורי ואמיץ (תשאלו את וויקיפדיה), מיליארדר שלא חושש להמשיך ליזום, להשקיע, לקחת סיכונים ולנצל סיכויים, נחוש להפוך את סוס העבודה האדום לסוס מרוצים אציל, נעות אמות הספים בבית היריבה העירונית המושבעת. כיו"ר חברת "נופר אנרגיה", שהוא מייסדה ובעל השליטה בה, "הוא הוציא את החברה להנפקה בעיצומה של מגפת הקורונה ויצא גאון", נאמר עליו. וכיום הוא קורא תיגר על מעמדה המיוחד והמיוחס של מכבי תל אביב, במטרה מוצהרת לנשל אותה מכס האליפות ולהפוך, במקומה, לקבוצה מספר אחת בכדורסל הישראלי.

1 צפייה בגלריה
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי
(צילום: יאיר שגיא)

עם אמביציה בלתי נדלית ואנרגיה בלתי נלאית, הוא עשה באחרונה צעד שמעיד על כוונותיו ועל מטרתו לממש, הלכה למעשה, את התוכנית המוצהרת שלו. להפוך את האדומים מתל אביב לצבע השולט בעיר בפרט ובמדינה בכלל. החתמתו של שחקן NBA מוכשר – פטריק בברלי - לשנתיים אולי אינה אמורה, כשלעצמה, לסמן את ראשית תהליך ירידתה של מכבי תל אביב מכס ראשות הכדורסל הישראלי, אבל הסכום שהוא ישלם לשחקן לא רק מרקיע שחקים - הוא שובר שווקים. עוד לפני שריקת הפתיחה למשחק הראשון בעונה הבאה הוא כבר ניצח את היריבה השנואה בנשק שלה - בכסף הגדול. הוא הוכיח כי יש לו יותר גדול. בברלי אמור להרוויח בשתי עונות מה שלא הרוויח מעולם אף לא אחד מהגדולים שבכוכביה של מכבי תל אביב לדורותיה.
עד שלא תושלם הרכבת הסגלים של שני המועדונים קשה יהיה לאמוד את סיכויי כל אחד מהם לזכות (ועדיין, חשוב לזכור, כי תמיד יכולות קבוצות כמו הפועל ירושלים או הפועל חולון - יש עוד? - להזדנב טיפה מאחור אבל ברגע האמת להתגנב ולחטוף גביע או אליפות). עופר לא מהסס. הוא נחוש. הוא לא מחפש אליבי במלים כמו "בניית מועדון לשנים הבאות". הוא לא רק מאותת על כוונותיו. הוא מצהיר עליהן. הוא משלם מבעוד מועד, בזמן ובמזומן, על נכונותו להשקיע כל מאמץ אפשרי וכל משאב נדרש כדי להכניס אצבע לעין של מכבי תל אביב כבר בשלב ההיערכות לעונה הבאה, כמו להגיד להם - אם כסף הוא שם המשחק, אני יכול ויודע לשחק לא פחות טוב מכם, אלא יותר. לא מאמינים? כססו ציפורניים בחשש ובדאגה והמתינו לסיום העונה הבאה. סביר להניח כי תישארו בלי ציפורניים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.