כמעט חודשיים חלפו מאז הגול בדקה ה-90 נגד הכוכב האדום בלגרד שנתן את האות לתחילת הפסטיבל. השמחה אינה מנותקת מהמציאות, שכן לא כל יום קבוצה ישראלית מעפילה לליגה של הגדולות, ועל כך מגיעות למכבי חיפה מלוא המחמאות - גם על ההצלחה וכמובן על תרומתה הרבה לקידום הכדורגל הישראלי בזירה האירופית. לדעתי כל המדינה, כולל אוהדי היריבות, צריכים לשמוח ולעודד אותה.
עד כאן הכל טבעי, תקין ואפילו מעודד ומשמח, אבל מאז וככל שחלפו עוד יום ועוד שבוע, העסק הפך משפוי להזוי. אוהדי חיפה וכל תקשורת הספורט הישראלית פתחו בחגיגות אינסופיות. ההמראה הייתה חלקה וטובה, כוח העילוי הטבעי עשה את שלו כמתוכנן, אך אליו הצטרף כוח עילוי נוסף שגרם למטוס הירוק להגיע לרום מעט מוגזם, כזה שגורם למחלת גבהים אשר נגרמת מירידה בכמות החמצן. ככל שהגובה רב יותר והטיפוס מהיר יותר, המחלה עלולה להיות קשה יותר. זה בדיוק מה שקרה למכבי חיפה.

1 צפייה בגלריה
שלאעטה מול אצילי
שלאעטה מול אצילי
שלאעטה מול אצילי
(צילום: גיל נחושתן)

הבלבול וחוסר ההתמצאות במרחב הובילו להתנשאות והזדקרות האף עד כדי תחושה שאתה לבד. המחשבה הזאת שהכל שלך מראש ושייך רק לך הלכה והתחזקה, לנוכח שיתוף הפעולה המלא מכל מי שמסביב. כל הכדורגל הישראלי ויריבותיה של חיפה נזנחו באופן מוגזם ואף לא נספרו, ודומה היה שחיפה היא ליגת העל בכבודה ובעצמה, והיא נמצאת במצב שיוט רגוע כל הדרך אל אליפות שלישית ברציפות, ללא כל הפרעה מצידן של יריבותיה ושאר קבוצות הליגה הסימפטיות, דוגמת הפועל ירושלים ובני ריינה החביבה והאמיצה.
שתי הקבוצות הללו עדיין אינן מבינות איזה שירות גדול הן עשו מצידן להמשך הליגה. שתיהן ביחד ובנפרד דאגו להנחית את מכבי חיפה מהרום המדומה אל גובה הדשא, ולימדו אותה שללא צניעות ועבודה קשה מאוד, השיוט הבטוח אל האליפות כבר ממש לא כל כך בטוח. חיפה למדה עוד משהו במשחק נגד בני ריינה - שממש קשה לנצח ב-10 שחקנים...
בחזרה למחלת הגבהים: כשאתה נמצא באשליה של גובה מסוים ואתה צריך לנחות, כדאי שתעשה לפני כן את כל התיקונים, ההתאמות והבדיקות על מנת להתחבר למציאות, על מנת שנחיתת האונס תהיה קלה ככל שניתן ולא תתרחש התרסקות מלאה, אלא חלקית בלבד כדי שניתן יהיה לתקן את הנזק.
בוקר טוב, ליגת העל - חיפה שבה אלינו מן הגבהים וכעת היא מוכנה למאבקי האליפות עם מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומי יודע ?אולי גם הפועל ירושלים. שמעתם, ערוץ 5?!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.