כולם מדברים עכשיו על "הטרייד המשוגע" ב־NBA, אבל להערכתי הוא לא יעשה שינוי כזה גדול במאזן הכוחות. דאלאס כנראה לא יקחו אליפות, בטח לא בעונה עם כל כך הרבה קבוצות איכותיות.
דאלאס לקחו פה סיכון עצום ומלבד העובדה שהם צריכים שלושה כדורים עכשיו הם תלויים במצב הרוח של אדון ארווינג, שאם איזשהו בורג יסתובב לו הלכה העונה והלך הכסף, מה גם שהוא נוטה להיפצע לקראת הפלייאוף. מצד שני הלחץ על לוקה היה פסיכי ויעידו הפציעות האחרונות.
1 צפייה בגלריה
שחקן ברוקלין נטס קיירי ארווינג
שחקן ברוקלין נטס קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
(EPA)
אבל אם נעזוב רגע את הטרייד הזה, מאוד קשה לדעת לאן הולכת העונה הזאת. יש תחושה באוויר שאחרי העונה שעברה הפעם בוסטון כבר ממש בשלה לאליפות, אבל מצד שני המזרח מאוד קשוח והאלופה מילווקי מלפני שנתיים יחד עם יאניס האימתני יאיימו עליה חזק מאוד.
אם במזרח קצת יותר ברור מי שולטות ואם לא יהיו הפתעות מיוחדות או פציעות מטרידות כנראה נראה שוב את בוסטון ומילווקי מתנגחות זו בזו, המערב באמת פרוע הפעם. פיניקס ששלטה בליגה בשתי העונות האחרונות וקרסה פעמיים במעמדים מכריעים מדשדשת העונה עם עוד פציעה של דיווין בוקר והאלופה גולדן סטייט פשוט לא מצליחה לייצר מספיק ניצחונות חוץ, מה שמשאיר כרגע שלוש קבוצות פייבוריטיות להגיע רחוק.
דנוור משוועת כבר לרגע שבו יוקיץ' וג'אמל מארי יגיעו בריאים וחזקים לפלייאוף ויחד עם החולשה של פיניקס וגולדן סטייט וחוסר הניסיון של ממפיס הם יצליחו לפצח את המערב ולהגיע לגמר, שם תחכה להם אחת האריות האולי עיייפות ופצועות מהמזרח, מה שייקח אותה עד הסוף. מצד שני, דנוור בעצמה עדיין לא הוכיחה בפלייאוף שהיא מסוגלת ללכת מאוד רחוק וקרסה כל פעם שזה נמשך קצת יותר מדי.
מועמדת נוספת שחזרה חזק לתמונה היא הקליפרס שיחד עם קוואי המתקמבק ופול גורג׳ המתאושש מראה ניצוצות ויציבות. אם היא תגיע לפלייאוף בריאה יחד עם הניסיון של השניים, הפעם זה אולי יכול לעבוד להם ולהביא אותם רחוק רחוק, אך בדרך יכולים להיות לה כמה אתגרים מאוד מעניינים בדמות האלופה גולדן סטייט, פיניקס ודאלאס.
המועמדת האחרונה שלי היא כמובן ממפיס הצעירה והאנרגטית עם הכוכב המרחף ג׳ה מורנט. ממפיס כבר איתגרה את גולדן סטייט בעונה שעברה, ולולא הפציעה של ג׳ה היא אולי היתה מגיעה כמעט עד הסוף. ופה יש אבל, הגריזליס תלויים מאוד בג׳ה, כשהוא פצוע אז הם נחלשים מאוד וכמו שכולם יודעים הפלייאוף הוא אגרסיבי ואינטנסיבי מאוד, כך שקשה לי להאמין שהם יעשו את זה.
ויש גם סוסים שחורים שיכולים להגיע מלמטה כמו מיאמי החזקה או קליבלנד המאוד מוכשרת במזרח בעוד במערב צפויים פחות סוסים שחורים אבל כמו שנאמר נבר סיי נבר. בסוף היום אני הולך עם דנוור וקליפרס במערב ומילווקי ובוסטון במזרח. וכמו תמיד כל פציעה יכולה להיות קריטית.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.