המלך החדש של הטניס. קרלוס אלקראס זכה היום (ראשון) ברולאן גארוס בפעם הראשונה בקריירה אחרי ניצחון על אלכסנדר זברב בגמר. הוא רשם גראנד סלאם שלישי בקריירה, ויעקוף את נובאק ג'וקוביץ' בדירוג העולמי. הספרדי יעלה למקום השני בעולם, הסרבי שפרש אחרי רבע הגמר בגלל פציעה יירד למקום השלישי. במקום הראשון יהיה יאניק סינר, שהפסיד לאלקראס בחצי הגמר.
כמיטב המסורת, אלקראס פתח את ראיון הזכייה במחמאות ליריבו: "אני רוצה לברך את זברב על טורניר מצוין, רמת המשחק שלו מדהימה. הוא נתן את הכל. אני יודע שהוא עבר פציעות לא קלות, ואני בטוח שהוא ייזכה בטורניר הזה בעתיד". ברשת נזכרו בראיון של אלקראס בגיל 12 בו הוא אומר שהחלום שלו הוא לזכות ברולאן גארוס ובטורניר ווימבלדון. הוא הגשים את חלומו כבר בגיל 21.
1 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
הגביע הוא שלו. קרלוס אלקראס
(צילום: Bertrand GUAY / AFP)
"כשהייתי ילד הייתי צופה ברולאן גארוס, עכשיו אני מניף את התואר", אמר אלקראס, "תודה למשפחה שלי על המסע הארוך שעברתי, ועל כל התמיכה שהם נתנו לי. תודה לצוות שלי על כך שהוא עזר לי להתגבר על פציעה קלה שהייתה לי לפני הטורניר".
בתקשורת הספרדית חגגו את הזכייה: "עוד תואר לספורט הספרדי", נכתב ב"מארקה", "המלך החדש של הטניס זכה בעוד תואר". רפאל נדאל, שאלקראס נחשב ליורשו, חגג איתו את הזכייה: "כל הכבוד לך, ניצחון ענק. מאוד שמח בשבילך", כתב נדאל בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר).
גם אלכסנדר זברב החמיא לאלקראס: "גראנד סלאם שלישי בגיל 21 זה הישג ענק, יש לך כבר קריירה יוצאת דופן, המקום שלך בהיכל התהילה כבר מובטח. אני בטוח שזה לא התואר האחרון בו תזכה. אני רוצה להודות לצוות שלי על המסע הארוך שעשינו. הייתי קרוב היום, אבל זה לא הספיק. אני מקווה שבעתיד אוכל להניף את התואר הזה. אני אחזור בשנה הבאה".