העונה של מכבי תל אביב בכדורסל תסתיים בקרוב אחרי שתפגוש את הפועל ת"א או קריית אתא בסדרת גמר פלייאוף רותחת, אבל לפני כן ניסיתי לקבץ לכם את נבחרי ורגעי העונה של הצהובים:
השחקן המצטיין: הוא אומנם נפצע פעמיים, אך ווייד בולדווין הוביל את מכבי תל אביב לפלייאוף נוסף ביורוליג כשהוא אחד המועמדים לתואר ה־MVP של המפעל. הגארד האמריקאי העמיד ממוצעים של 17.4 נקודות עם 4.9 אסיסטים, אבל חוסר מזל מנע ממנו וממכבי ת"א לסיים את העונה אולי עם פיינל פור אירופי.
3 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
בולדווין
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
השחקן המשתפר: לא רק במכבי ת"א, אולי גם ביורוליג כולה. ג'וש ניבו הפך השנה למפלצת וצפוי להימכר בקיץ, ככל הנראה למילאנו. הסנטר היה אחד הבולטים במפעל עם ממוצעים של 11.2 נקודות, והוביל את היורוליג בריבאונדים עם 7.1 בממוצע למשחק.
השחקן המאכזב: כשהגיע בקיץ האחרון לישראל לא ציפו מג'יימס ווב להוביל את מכבי ת"א, אך הפורוורד אפילו לא היה קרוב להיות שחקן משלים ביורוליג. הוא קלע קצת יותר משש נקודות למשחק, אבל לא היה יעיל, וגם בליגה לא תרם משמעותית. לאחר הסדרה נגד פנתנאייקוס ווב נדחק לקצה הרוטציה וכנראה גם מחוץ למועדון.
תגלית העונה: בשנים האחרונות למכבי ת"א תמיד יש שחקן נוער שמשחק עם הקבוצה הבוגרת. לרוב השחקן הזה, בן 18 או 19, מקבל פירורים נגד הקבוצות החלשות בליגה וקולע אחת לכמה משחקים. עומר מאייר הוא סיפור אחר לגמרי: הכישרון הצעיר פתח את העונה בקבוצה הבוגרת כשהוא בן 16 בלבד, שותף ב־21 משחקים, כאשר ברובם הוא מפגין ניצוצות של קליבר רציני לעתיד.
משחק העונה: זה היה נראה קרב צמוד עד הסוף על הכרטיס לפלייאוף, בסוף זה נגמר בהצגה של מכבי ת"א. מדובר על משחק הפלייאין נגד באסקוניה. מהשנייה הראשונה הצהובים רקדו על המגרש לעיני הקהל שהורשה להיכנס לאולם בבלגרד. לורנזו בראון שמר את עצמו עונה שלמה לרגע הזה כשהתפוצץ עם 29 נקודות. גם בולדווין להט עם 26 נקודות, ומכבי נראתה כמו מכונה משומנת בדרך ל־85:113 מפלצתי.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
לורנזו בראון
(צילום: עוז מועלם)
המשחק המאכזב: נכון, מבחינת מנטלית ופיזית זה היה הגיוני ואפילו קצת צפוי, אך גמר הגביע היה חתיכת נפילה עבור מכבי ת"א, ששוב איבדה אותו לירושלים. זה קרה בדיוק אחרי ההדחה הכואבת מהיורוליג, מה שבטח לא הוסיף לאווירה הכללית.
תעלומת העונה: כן, כמובן שהסדרה נגד פנתנאייקוס הייתה הפספוס הכי גדול של מכבי ת"א העונה, אבל כולם שאלו למה עודד קטש לא התשמש כמעט ברומן סורקין. המאמן הבין כנראה את הטעות, ועובדה שסורקין חזר מאז להיות השחקן בכושר הטוב ביותר בקבוצה. נותר רק לתהות מה היה קורה אם סורקין היה משחק יותר מול פאו.
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
האיש של העונה: פציעות קריטיות, מלחמה, מרד זרים, מעל 50 טיסות, ניתוק מוחלט מהארץ ועוד טלטלות רבות. איזו עונה עברה על מכבי תל אביב, שמגיעה מותשת לקו הגמר ורוצה לסיים עם אליפות. מי שתימרן בכל הכאוס הזה ותיפקד נהדר היה עודד קטש, שהוכיח בשנתיים האחרונות שהוא מאמן סופר לגיטימי ליורוליג.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.