לא מעט פעמים אנחנו שומעים את המשפט "אסור לערב פוליטיקה וספורט", אבל למעשה דווקא כששתי המילים הללו נפגשות קורים דברים מוזרים ומרגשים. סוף שבוע די מוזר עבר על אוהדי הכדורגל הישראלי שצפו במונדיאל.
הצורך לעודד את האנדרדוג נפגש יחד עם הפוליטיקה המזרח תיכונית כשצבר רגשות נפתח עקב צמד השערים המאוחרים של איראן שהביאו לשחקנים של קרלוס קיירוש את הניצחון המאוחר שהגיע להם.
1 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת איראן
אוהדי נבחרת איראן
אוהדי נבחרת איראן
(צילום: רויטרס)
אם לפני המשחק היה צריך לקבוע מנצחת הרי שהרגש הישר של הישראלי הממוצע היה הולך לצד של האי הבריטי או אולי תיקו משמים כזה שישרת יותר את ארה"ב. לפני המשחק הזה שוב התרחשה האנטיתזה המוחלטת של מה שהיה אמור לקרות, כאשר הגיעו התמונות בטלוויזיה של אוהדים איראנים צועקים בוז בזמן נגינת ההמנון של המדינה הפרסית.
דבר זה הביא לאמפתיה מסוימת לא רק בקרב אוהדי הכדורגל בעולם שכבר לקחו צד במשחק, אלא באופן די מוזר גם בקרב חלק מהקהל והתקשורת הישראלית. לא מעט אנשים לימדו אותנו שאסור לערב בין פוליטיקה וספורט ויש לעשות הפרדה על המגרש, אלא שהמשחק הזה והמשחק שעוד יגיע ביום שלישי לימדו אותנו שיעור חשוב שלפעמים טוב שאין הפרדה בין שני הדברים. הרגעים הכי יפים ומרגשים קורים כשמעורבים גם דברים נוספים מעבר למשחק.
הניצחון האיראני הוכיח שבאמת כדורגל משחקים רק על המגרש ולא על שולחן המנהיגים, הרי אף אחד מבין אלה שראו את המשחק לא יכל להגיד שהאיראנים גנבו ניצחון למרות הדקות המאוחרות בהן נכבשו השערים.
אבל הטוב עוד לפנינו: מעטים חובבי הכדורגל שהאמינו שהמפגש הספורטיבי-פוליטי בין איראן לארה"ב יכריע את העולה לשמינית גמר המונדיאל ועוד דווקא על הדשא במדינה ערבית.
אך רצה הגורל וכנראה זהו גם החלק האירוני שזה קורה דווקא במונדיאל מושמץ שמשוחק בקטאר בו שתי היריבות הפוליטיות ייפגשו לקרב ראש בראש על הזכות לעלות לשמינית הגמר.
רבים מהאנשים בעולם ובוודאי גם בישראל מחכים למפגש המרתק שהוא הרבה מעבר לכדורגל. בפעם האחרונה ששתי הנבחרות נפגשו זה היה במונדיאל 1998 עם מפה גיאופוליטית שונה מעכשיו, אז האיראנים גברו על האמריקאים והשאירו אותם אחרונים בבית. אין ספק כי בין המעצמות והאוהדים מדובר במפגש הכי טעון עד כה במונדיאל וזה גם הרבה להגיד שלפעמים טוב שהספורט והפוליטיקה נפגשים.
איראן מעולם לא העפילה לשלב שמינית הגמר, אולי דווקא עכשיו מול היריבה הגדולה עם צרות מהבית וסימפטיה מהעולם זה יקרה.ואולי דווקא האמריקאים עם דור צעיר ומוכשר אך בוסרי שמכוון לקראת המונדיאל הבא שייערך במדינה יקדים את זמנו ויראה מעט מהפוטנציאל שלו ויקח את הדוד סם ונבחרתו אל השלבים המאוחרים של הטורניר היוקרתי. כמה טוב ויפה שכדורגל ופוליטיקה נפגשים...
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.