יש משהו בקארים בנזמה שגורם לשוערים שמולו לטעות בגדול. כולם זוכרים את לוריס קריוס, שוער ליברפול בגמר ליגת האלופות, אבל הוא לא היה היחיד. ג'יג'ו דונארומה, המצטיין של היורו, איבד לבנזמה בשלומיאליות בחודש שעבר ושלשום זה קרה לאדוארד מנדי של צ'לסי, אחד הטובים בעולם. "זה מה שקורה כשהחלוץ הכי מפחיד בעולם מסתכל עליך", נכתב ב"אס".
בנזמה, בלי קשר למראה חיצוני, הוא כנראה החלוץ המפחיד ביותר בעולם כרגע. אחרי השלושער מול פ.ס.ז' שהעלה את ריאל מדריד לרבע גמר ליגת האלופות, הגיע שלשום שלושער נוסף לרשת של צ'לסי, כזה ששם את ריאל בעמדה מצוינת להגיע לחצי הגמר. מאמן ריאל קרלו אנצ'לוטי סיפר שרק 13 דקות לפני המשחק שבר בנזמה את צום הרמדאן.
3 צפייה בגלריה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
בנזמה. בכושר הטוב בחייו
(צילום: AP)
מספרים מטורפים
בנזמה הפך לשחקן הרביעי בהיסטוריה שמבקיע שלושער בשני משחקי צ'מפיונס רצופים, והיחיד מלבד כריסטיאנו רונאלדו שעושה את זה בשלב הנוקאאוט. בעצם, מהשער הראשון מול פריז ועד האחרון נגד צ'לסי עברו 75 דקות של כדורגל בלבד. כן, שישייה לרשת של שתיים מהקבוצות הטובות בעולם בשעה ורבע.
זה לא רק המספר אלא גם האיכות, שהשתקפה במיוחד בשער הראשון. אם רוצים לחלק את שחקני ההתקפה בעולם לשניים אפשר לדבר על יוצרים ומסיימים. בשביל להיות יותר טוב, כזה שמסדר שערים לאחרים, יש צורך בראיית משחק, בניית התקפות מאחור ורגש במסירה. כדי להיות מסיים טוב יש צורך בתנועה ללא כדור, קור רוח מול השער וטכניקת בעיטה או נגיחה. באותו שער בנזמה ירד נמוך לבנות התקפה עם טוני קרוס, ראה את ויניסיוס וחילק לו מסירה מלאת רגש, עשה תנועה לתוך הרחבה וסיים בנגיחה מדויקת. בנזמה הוא יוצר ומסיים, שניים במחיר אחד.
3 צפייה בגלריה
ויניסיוס וקארים בנזמה חוגגים
ויניסיוס וקארים בנזמה חוגגים
שיתוף פעולה קטלני. ויניסיוס ובנזמה
(צילום: AP)

האיש החסר בקלאסיקו

לא כולם זוכרים שלפני ארבע שנים בנזמה סגר עונה עם חמישה שערי ליגה בלבד. רבים העריכו את יכולתו, אבל הצרפתי היה גם שחקן מושמץ, אפילו מחמיצן. והנה, לראשונה בקריירה הוא מעורב, באמצעות שער או בישול, ב־50 שערים בכל המסגרות בעונה אחת.
מאז ההפסד לפ.ס.ז' במשחק הראשון של שמינית הגמר כבשה ריאל מדריד 19 שערים. בנזמה כבש 13 מתוכם ובישל 4 נוספים. אם מחברים לכך את העובדה שלא שיחק בקלאסיקו, שאין לו מחליף ראוי במדריד כבר תקופה ארוכה, והתוצאה שהייתה באותו משחק, אפשר לומר שמדובר באחד השחקנים הכי קריטיים לקבוצה שלו בעולם כולו.
3 צפייה בגלריה
קרלו אנצ'לוטי
קרלו אנצ'לוטי
יביא בקיץ חלוץ בכיר נוסף לצד בנזמה? אנצ'לוטי
(צילום: AP)
ריאל מתכוונת לשנות זאת הקיץ, להביא סוף סוף חלוץ בכיר נוסף ליד בנזמה, כשכמעט כל הסימנים מראים שקיליאן אמבאפה, חברו של בנזמה לנבחרת צרפת, ילבש את הלבן המדרידאי בעונה הבאה. קיים אפילו סיכוי שארלינג הולאנד יצטרף, אבל בשביל ריאל, לפחות כרגע, יש כוכב התקפה אחד מעל כולם.
"מדברים הרבה על אילו חלוצים יהיו בריאל מדריד", אמר בסיום המשחק נשיא המועדון המאושר פלורנטינו פרס, "אבל החלוץ הטוב בעולם כבר אצלנו, זה קארים בנזמה".
פורסם לראשונה: 16:16, 08.04.22