רק לפני שלושה חודשים היה אשרף חכימי, הכוכב בן ה־24 של פריז סן־ז'רמן, הגיבור של עמו, של העולם הערבי ועולם הכדורגל כולו, לאחר שעזר להצעיד את נבחרתו המפתיעה לחצי גמר המונדיאל בקטאר. אלא שביום שישי שעבר הוסט העוגן ההגנתי של מרוקו מכס הכבוד לכיסא הבושה, לאחר שהתביעה בצרפת החליטה לפתוח בחקירה נגדו בחשד לאונס של מרוקאית בת גילו בביתו, שישה ימים קודם לכן. היא הגיעה למשטרה, לא הגישה תלונה רשמית, אך רשויות החוק החליטו לפתוח בחקירה בשל חומרת המקרה.
לפי העדויות, המאשימה וחכימי היו בקשר ברשתות החברתיות מאז ינואר. הם חיכו עד סוף השבוע האחרון של פברואר כדי להיפגש בביתו בפרבר של פריז. בדיוק באותו סוף שבוע בו נסעה זוגתו של חכימי, היבה אבוק, לחופשה בדובאי יחד עם בנם.
3 צפייה בגלריה
אשרף חכימי
אשרף חכימי
מכס הכבוד לכיסא הבושה. אשרף חכימי
(AP)
חכימי, לפי ההאשמות, הזמין עבורה מונית, וכשהגיעה לביתו נישק אותה, הרים את בגדיה ולאחר מכן נגע באיבר מינה – כל זאת למרות סירובה התקיף ובקשתה שיפסיק. לפי התובע, חכימי אנס אותה עד שזו הצליחה לבעוט בו, לנער אותו מעליו ולשלוח הודעה לחברה שתבוא לאסוף אותה. הוא כופר באשמה וטוען כי מדובר בניסיון סחיטה.
חכימי נמצא תחת פיקוח של בית המשפט, אבל קיבל אישור לעזוב את צרפת ולהשתתף הערב (22.00) במשחק המכריע של קבוצתו במינכן בליגת האלופות. פ.ס.ז' עומדת בפני הדחה כבר בשמינית הגמר, אחרי ההפסד הביתי 1:0 לבאיירן. המועדון הודיע שהוא תומך בשחקן ומביע אמון במערכת המשפט, בעוד שהצעירה עומדת מאחורי האשמותיה הקשות. אשתו של חכימי מחקה תמונות משותפות שלהם מהרשתות, ולפי העיתונות הצרפתית נפרדה ממנו.

אל מרוקאי

צריכים לזכור מיהו חכימי ומהו מעמדו בארצו כדי להבין את רעידת האדמה סביב הפרשה. לא רק שהוא אחד המגינים הטובים בעולם (והמהיר מכולם), עם עבר בקבוצות פאר (דורטמונד, אינטר וריאל מדריד, לפני שנרכש על־ידי פ.ס.ז' ב־60 מיליון דולר), בעיר אל־קסאר אל־כביר, ממנה הגיעה משפחתו, קיימים מגרשי אימון ואצטדיונים על שמו. במהלך הגביע העולמי התראיינו תושבי המקום ואמרו שהם מתפללים לאלוהים, בין קטיף תותים אחד למשנהו, כדי שייתן לכוכב שלהם את הכוח והאומץ לשחק טוב.
חכימי הנהיג אז חבורת הגנה כמעט בלתי עבירה, עזר להדיח את פורטוגל וספרד שפלשו ושלטו במרוקו בעבר, והפיח רוח חיים בסולידריות הפאן ערבית נגד ארצות הקולוניאליזם. יותר מכך, הוא אחד מ־14 השחקנים שייצגו את מרוקו למרות שנולדו מחוצה לה, כשההסבר העיקרי לכך היה: היחס המבזה לו זכה כמרוקאי וכמוסלמי בספרד ובצרפת. את הראיונות שלו מעניק חכימי במרוקאית, למרות שהוא דובר אנגלית, צרפתית וספרדית.
3 צפייה בגלריה
חכימי
חכימי
בעיר ממנה הגיעה משפחתו קיימים מגרשי אימון ואצטדיונים על שמו. חכימי
(צילום: AP)
הפרשה הזו אם כן לא רק מייצגת, לכאורה, את האלימות של ספורטאי שמנצל את מעמדו ככדורגלן, אלא גם נפילה גדולה של אחד הסמלים הגדולים ביותר בספורט הערבי. פתאום, כל התמונות המופלאות של חכימי ושאר שחקני הנבחרת רצים לעבר היציעים בקטאר כדי לנשק את אמהותיהם, התחלפו באימג'ים אפלים של פשעים חמורים. הבן הטוב הפך לגבר הרשע. השחקן שהביא כל כך הרבה כבוד לאומה הפך סמל לבושה.

איזו נפילה

חכימי עוד נכח בשבוע שעבר בטקס של פיפ"א, שם זכה להוקרה כחלק מ"נבחרת השנה". בשבת הוא כבר ישב ביציע במהלך הניצחון הביתי על נאנט. אלו הן התמונות המשגעות מהשנה האחרונה של חכימי, בפריז ובקטאר.
פנדל הניצחון (בפאננקה!) בשמינית הגמר נגד ספרד, הריצות ליציעים, אלפי האוהדים המוטרפים של מרוקו, ההתקפות על השופטים ועל נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו אחרי ההפסד לקרואטיה במשחק על המקום השלישי, הניחומים קורעי הלב של אמבאפה לחכימי לאחר ניצחון צרפת על מרוקו בחצי הגמר, הריצות של הבן המכבד את אמו.
3 צפייה בגלריה
אשרף חכימי מנשק את אמא שלו
אשרף חכימי מנשק את אמא שלו
איזו נפילה. אשרף חכימי מנשק את אמא שלו
(צילום: AFP )
הלב הפועם של קזבלנקה שעזר לנבחרת אפריקאית ראשונה להגיע למעמד חצי הגמר. "אני אוהב אותך, אמא", כיתב חכימי את התמונה שבה היא נראית מנשקת אותו על לחיו, לאחר פנדל הניצחון מול ספרד.
וכעת, אישומים ראשוניים בעוון אונס. לפי השיטה הצרפתית, מדובר בכך שהשופט סבור כי יש מספיק טיעונים והוכחות כדי לחשוד שאכן התבצע פשע, אך הוא מעוניין לתת עוד זמן לחוקרים לבצע את עבודתם, לפני שהוא שולח את התיק למשפט.
עוד הערב: טוטנהאם תנסה למחוק פיגור 1:0 כשתארח את מילאן.