מקרה חריג באתלטיקה הישראלית: הרץ טדסה גטהון, שרק לפני כשבועיים סיים במקום העשירי בריצת 10,000 מטר באליפות אירופה באתלטיקה, הושעה מפעילות עד סוף השנה מאחר שהפר את תקנון הסוכנות למניעת סימום ולא דיווח על מקום הימצאו למקרה שיידרש לבדיקת סמים.
לפי הודעת הסוכנות, גטהון לא דיווח או לא מילא את כל הפרטים כראוי על הימצאו לבדיקות השונות, כאשר היה אמור לעשות זאת שלוש פעמים. בכלל, על הספורטאים לדווח לבודקים היכן הם נמצאים במרבית השנה, בין אם כתובת הבית בו מתגוררים או המקום בו מתאמנים, ולא רק בארץ התחרות עצמה. גטהון מושעה כאמור כבר מהחודש שעבר ולא יוכל להתחרות עד ראשית יונאר 2023. סך ההשעייה היא ארבעה חודשים ו-עשרה ימים.
1 צפייה בגלריה
טדסה גטהון
טדסה גטהון
טדסה גטהון
(צילום: עוז מועלם)
מאיגוד האתלטיקה נמסר בתגובה: "איגוד האתלטיקה מגנה כל הפרה בינלאומית של תקנון הסימום הבינלאומי. במקרה המדובר, לצערנו, טדסה גטהון עבר עבירות מיקום כאשר לא דיווח על מיקום שבו ניתן לבצע לו בדיקה היכן ששהה. טדסה ועורך דינו הגיעו להסדר טיעון מול הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט, החלטה זו נשלחה גם לאיגוד האתלטיקה. חשוב לציין כי האיגוד אינו צד בעניין ומכבד ומגבה את ההחלטה שהתקבלה כפי שהיא".