מיכאילו פטרוביץ' מודריק הוא כדורגלן אוקראיני שהשפיע באופן משמעותי על הספורט בארץ הולדתו. מודריק, שנולד בעיר לוצק, החל לשחק כדורגל בגיל צעיר והראה במהירות כישרון טבעי למשחק. למרות משחקיו המעטים בשחטאר היה בו ניצוץ שכולם ראו, והספיקו לו 29 משחקים בשביל להראות לעולם שיש לו את זה.
מודריק גדל במחלקות הנוער של מטאליסט חרקוב ודניפרו דניפרופטרובסק. ב-2013 מודריק עשה מעבר גדול למחלקת הנוער של אחת הקבוצות המובילות בליגה, שחטאר דונייצק. הוא הפך במהירות לשחקן מפתח בקבוצה, ועזר לה לזכות באליפות בשנים 2013-14 ו-2014-15. הוא גם שיחק תפקיד חשוב בהצלחת הקבוצה בתחרויות אירופיות, כולל ריצה לשמינית הגמר בליגת האלופות של אופ"א. בשנת 2018 עלה לבוגרים של שחטאר והושאל מספר פעמיים לקבוצות אחרות באוקראינה. רק ב-12 ביולי 2020 ערך מודריק את הופעת הבכורה שלו בשחטאר דונייצק.

1 צפייה בגלריה
מיכאילו מודריק שחקן צ'לסי
מיכאילו מודריק שחקן צ'לסי
מיכאילו מודריק
(צילום: AP)

החל מחודש נובמבר הייתה קבוצה אחת שרצתה את מודריק לשירותה - והיא ארסנל,הראשונה לזהות את הכישרון האוקראיני. היא הציעה לשחטאר סכום לא מבוטל של 30 מיליון פאונד עבור הכישרון הצעיר, אך שחטאר דחתה את ההצעה. ארסנל לא ויתרה על היהלום האוקראיני ושדרגה את ההצעה על מודריק ל-52 מיליון. למרות שלא הספיק לשחק זמן רב בבוגרים, שחטאר הייתה בטוחה כי מודריק הוא כוכב כדורגל בעל פוטנציאל וכישרון ייחודי ששווים יותר, ולכן דחתה גם את ההצעה הזו. ההצעה הסופית של התותחנים הייתה 75 מיליון אירו עם 25 מיליון בונוסים, אך הכוכב האוקראיני לא שוחרר מקבוצתו ולא חתם אצל התותחנים.
הקבוצה שזכתה במודריק היא לא אחרת מאשר היריבה השנואה של ארסנל, צ'לסי, שרכשה את מודריק עבור לא פחות מ-100 מיליון אירו. מודריק כבר הספיק לערוך את הופעת הבכורה שלו בבלוז נגד ליברפול. כבר במשחק זה ראו את הכישרון. יתרה על זאת, במשחק הבכורה שלו מודריק שבר שיא כאשר רץ במהירות של 36.63 קמ"ש, המהירה ביותר שנרשמה בליגה האנגלית העונה.
מחוץ למגרש, מודריק ידוע במסירותו לשירות קהילתי ולעבודת צדקה. הוא היה מעורב במספר פרויקטים לתמיכה בילדים ובצעירים באוקראינה, ומהווה מודל לחיקוי עבור שחקני כדורגל רבים במדינה. בנוסף לכך, לאחר הפיגוע בישראל ביום שישי שעבר, מודריק הראה תמיכה במדינה.
גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.