הכדור שבו חבט שוהיי אוטאני כדי להשיג את ההום ראן ה-50 שלו בעונת ה-MLB הנוכחית, ובכך להשיג ציון דרך חסר תקדים, הועמד למכירה פומבית. הסופרסטאר בן ה-30 של לוס אנג'לס דודג'רס עשה בשבוע שעבר היסטוריה בבייסבול כשהפך לשחקן הראשון אי פעם עם 50 הום ראנס ו-50 גניבות בסיס באותה העונה.
ההצעה ההתחלתית לכדור היא 500,000 דולר, אך קיימת אפשרות לרכוש אותו תמורת 4.5 מיליון דולר. זה יקבע שיא חדש למחיר של כדור בייסבול, שכרגע עומד על 3.05 מיליון דולר - עבור כדור ההום ראן ה-70 של מארק מקגווייר משנת 1998.
2 צפייה בגלריה
שוהיי אוטאני
שוהיי אוטאני
שחקן היסטורי. אוטאני אחרי ציון הדרך
(צילום: AP Photo/Marta Lavandier)
אוטאני היפני, פעמיים ה-MVP של ה-MLB, לא רק הגיע לציון הדרך הבלתי נשכח במהלך ניצחון 4:20 אסטרונומי על מיאמי מארלינס, אלא שהוא עשה זאת באחת מהופעות ההתקפה הגדולות בהיסטוריה. הוא השיג שש חבטות מוצלחות בשישה ניסיונות, היה אחראי ל-10 מתוך 20 הריצות של הדודג'רס, חבט שלושה הום ראנס וגנב שני בסיסים. את המשחק הוא סיים עם סטטיסטיקה עונתית של 51 הום ראנס ו-51 גניבות בסיס.
ההום-ראן ה-50 של אוטאני - שיא קבוצתי - הגיע באינינג השביעי ולפי הדיווחים האוהד שתפס את הכדור דחה את הצעת הדודג'רס לרכוש את הכדור תמורת 300,000 דולר. האוהד פנה לבית המכירות הפומביות גולדין למחרת ובחר להישאר אנונימי. "ביום שישי שמענו מהבחור, הוא יצר קשר עם גולדין בעצמו דרך הרשתות החברתיות. הטסנו מאבטח למיאמי ביום שני עם נציג מגולדין, נפגשנו איתו, וטסנו חזרה ביום שני", סיפר המייסד והמנכ"ל של גולדין, קן גולדין, ל-ESPN.
2 צפייה בגלריה
שוהיי אוטאני
שוהיי אוטאני
בקרוב ישחק בפלייאוף לראשונה בקריירה. אוטאני
(צילום: AP Photo/Abbie Parr)
מאז אוטאני הגדיל את הישגו ל-53 הום ראנס ו-56 גניבות בסיס, כאשר נותרו לו ארבעה משחקים בעונה הרגילה. לאחר מכן הוא ישחק בפלייאוף של ה-MLB בפעם הראשונה הקריירה, שכן הדודג'רס כבר הבטיחו שם את מקומם.
אוטאני הגיע לדודג'רס בדצמבר 2023 אחרי שש עונות מעבר לכביש, אצל לוס אנג'לס איינג'לס, עמה התחיל את קריירת ה-MLB ב-2018. הוא חתם בדוגג'רס על חוזה חסר תקדים של 700 מיליון דולר לעשר שנים.