משחקים ללא נקודות, ספסולים, ריב עם ברטאנס, ראול נטו שלא מוסר, רוי האצ'ימורה שבכלל לא מכיר את המושג "מסירה", סקוט ברוקס, 20 נקודות מול מיאמי, ראסל ווסטברוק, בראדלי ביל, 25 נקודות מול סן אנטוניו ובוסטון, מרפק מלברון, 43 נקודות שהן שיא קריירה וכל שיא ישראלי אפשרי, ג'ורדן פול המפרגן, קייל קוזמה והבלונד, ווס אנסלד הנוראי, עונת פריצה בגוון כחול לבן.
אלו חלק מהדברים הזכורים ביותר לקהל הישראלי בארבע העונות של דני אבדיה בוושינגטון וויזארדס. כשכל זה היה מבלי להזכיר את שמו של דני, אולי זה מסמל משהו על המועדון הזה. דני אבדיה הוא לא שחקן וושינגטון, הישראלי היחיד שלנו בליגה הטובה בעולם הוא שחקן של פורטלנד טרייל בלייזרס, זה אומר שאנחנו אורזים את החפצים שלנו עם אבדיה ועוברים איתו לחוף המערבי.
2 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה שומר על שחקן פורטלנד טריילבלייזרס דלאנו בנטון
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה שומר על שחקן פורטלנד טריילבלייזרס דלאנו בנטון
דני אבדיה
(Geoff Burke/Reuters)
המהלך הזה היה מאוד לא צפוי. גם לאחר כמה ימים שחלפו קשה לעכל את העובדה שוושינגטון העבירה את אבדיה בטרייד. לא ממש ברור מה מנסים לעשות בעיר הבירה של ארה"ב, לפחות בכל הקשור לכדורסל. החלק היפה בסיפור הזה, הוא שמעתה והלאה לא נצטרך להתעסק במועדון הזה. כעת, יש קבוצה חדשה שהיא הבית של כולנו - פורטלנד.
ניתן לנתח את הטרייד הזה לכמה כיוונים. ישנם נימוקים רבים מדוע לדני אבדיה היה נכון להישאר בוויזארדס בעונה הבאה. אבדיה היה מקבל רול מרכזי בקבוצה, הוא נמצא במועדון שהוא מכיר אשר התרגל אליו. המאמן מחבב אותו ואבדיה היה לוותיק ביותר בקבוצה וייתכן שהיה ממשיך לפרוח לפחות ברמת הסטטיסטיקה האישית שלו. אך יש יותר חיובי בפורטלנד. מבטיח לכם. נתחיל?

המטרה: לברוח מהבית הלבן

גולת הכותרת של הטרייד המפתיע המדובר, היא שדני אבדיה הצליח "לברוח" מהפרנצ'ייז הכושל ושמו וושינגטון וויזארדס. קשה לדעת מדוע הוחלט על השם "הוויזארדס". הקסם היחיד שהקבוצה הזו עשתה בשנים האחרונות היה להפתיע אותנו כל פעם מחדש, במהלך שנוי במחלוקת כזה או אחר. פורטלנד היא לא מועדון כושל. היו תקופות טובות למועדון עם קלייד דרקסלר האגדי ובשנים האחרונות בהובלתו של דמיאן לילארד. פורטלנד זו עיר שצמאה לכדורסל טוב, לכדורסל שיטריף את האוהדים. דני אבדיה הוא אחד כזה שיכול להעיף את האוהדים באוויר. להזכיר לכם את הקפיטל וואן ארנה בוושינגטון? אולם שיותר הזכיר אולם קונצרטים.

לא להקדים את המאוחר

דובר רבות על כך שאם הישראלי עוזב את וושינגטון, לפחות שיעבור לקבוצה גדולה שמתחרה על פלייאוף ואולי יותר מכך. נכון, דני אבדיה יכול לתרום כבר היום לתרום "בקונטנדרית". אך בקבוצה כזו, בשלב זה של הקריירה שלו אבדיה היה נדחק לשחקן השביעי/שמיני בקבוצה. שחקן משלים כזה שמקבל 15 דקות בממוצע במקרה הטוב. לאבדיה יש את כל הארסנל להיות יותר משחקן משלים ולשם הוא שואף, במיוחד אחרי עונת הפריצה שלו. לכן המעבר לפורטלנד הוא מעבר חיובי.
בקבוצה החדשה שלו הוא יקבל תפקיד מרכזי, ייתכן שזה יהיה תפקיד מרכזי משחשבנו (לצד סימונס?). מהצד השני של המטבע, אין ספק שיהיה מאתגר יותר לאבדיה להציג נתונים משופרים משהציג בעונה אשתקד. אולם בפורטלנד בונים עליו והם יתנו לו את הבמה. אם יצליח הישראלי להיות משמעותי בעונה הבאה, סיכוי טוב שקבוצה גדולה יותר תרצה את שירותיו כשהוא בשל יותר להיות שחקן מוביל בקבוצה תחרותית, ולא "רק" משלים.

פול וקוזמה, תודה אבל לא תודה

עכשיו אפשר לשפוך את כל מה שהיה לנו על שני "השחקנים" הללו (כאילו שלפני שמרנו בבטן). דני אבדיה לא יצטרך לשחק יותר בצילם של ג'ורדן פול שהוא הכל חוץ משחקן כדורסל ושל קייל קוזמה שהוא מאוד כישרוני כמו פול, אך חסרים שם כמה ברגים במוח כדי להיות שחקן מוביל של קבוצה. גם בטרייל בלייזרס קשה לדעת כמה אנוכיים יהיו השותפים של דני לחדר ההלבשה, במיוחד לאור הכדורסל הרע מאוד שהציגה הקבוצה בעונה החולפת. אך ניתן לצפות כי הכדורסל של פורטלנד יהיה טוב יותר בעונה הקרובה.
עם המאמן צ'ונסי בילאפס (שחקן העבר) שמבין דבר או שניים בענף, עם העזיבה המסתמנת של ג'רמי גראנט והבנייה של קבוצה צעירה. אנפארני סימונס, שיידון שארפ, סקוט הנדרסון, דני אבדיה, דונובן קלינגן שנבחר בדראפט בשבוע שעבר, ג'אברי ווקר שנבחר ע"י פורטלנד ב־2022 ודאלנו בנטון שהגיע באמצע העונה שעברה לקבוצה - הם השחקנים המובילים שנמצאים כרגע במועדון, כשעשויים להיות שינויים.
נראה שפורטלנד בניגוד לוושינגטון לא הולכת "לטנקינג" (להפסיד כמה שיותר כדי לקבל בחירת דראפט גבוהה) – זה אומר שסיכויים גבוהים שנראה כדורסל בחוף המערבי של פורטלנד בעונה הבאה וזה טוב לאבדיה. כמה כבר אפשר רק להפסיד מבלי להשתגע?
2 צפייה בגלריה
ביל
ביל
ביל
(צילום: David Berding / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)

דני, אל תלמד מבראדלי

בראדלי ביל שהיה שותפו של דני אבדיה בוושינגטון, שיחק בבירה 11 שנים. הגארד לא הצליח להגיע לשום הישג עם הוויזארדס ועבר לפני כשנה לפיניקס סאנס כשהוא כיום בן 30. ביל אולי כבר מעבר לשיא ואפשר לומר שהוא "ביזבז" את שנותיו הטובות במועדון כושל כאשר גם הוא וגם המועדון ידעו שלא יגיעו להישגים. היה ברור לנו שאסור לדני אבדיה "להיתקע" בוושינגטון אם הוא רוצה לחוות פלייאוף ולהיות בקבוצה תחרותית שתתמודד על אליפות. אמנם לאבדיה לא היה "סיי" לגבי המעבר לפורטלנד, אבל גם הוא עצמו יודע שוושינגטון זה לא מקום לטווח הארוך. אז דני, טוב שלא למדת מחברך בראדלי.
גיוון זה טוב בחיים והישראלי עם מספר 8 על הגב (אולי בעצם לא?) ישחק בעונה הבאה בפורטלנד כשהוא מתחיל את הפרק הבא בקריירה המרתקת שלו. ומי יודע, אולי בעוד שנה נדבר על המעבר הזה כדבר הטוב ביותר שקרה לדני אבדיה בליגה הטובה בעולם. עד אז, נצטרך להמשיך להמתין בסבלנות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.