בתום שני משחקי חצי גמר הנשים הערב (חמישי) בווימבלדון, הוכרע כי תהיה השנה זוכה חדשה באליפות. זאת אחרי שברבורה קרייצ'יקובה הפתיעה את אלופת 2022 ילנה ריבאקינה כשהפכה פיגור, ועוד לפני ג'סמין פאוליני גברה על דונה וקיץ'.
פאוליני (7 בעולם, איטליה) העפילה אחרי ניצחון 6:2, 4:6, 6:7 על וקיץ' (37, צ'כיה), בתום חצי הגמר הנשים הארוך בתולדות בטורניר (שעתיים ו-51 דקות). אחרי שהעפילה לגמר רולאן גארוס (שם הפסיד לאיגה שוויונטק), זהו גמר הגראנד סלאם השני ברציפות ובכלל של האיטליקיה.
3 צפייה בגלריה
ג'סמין פאוליני
ג'סמין פאוליני
במומנטום מצוין. פאוליני
(צילום: REUTERS/Paul Childs)
3 צפייה בגלריה
דונה וקיץ'
דונה וקיץ'
איזה פייט. וקיץ'
(צילום: AP Photo/Mosa'ab Elshamy)
המשחק הוכרע לאחר מערכה שלישית דרמטית במיוחד. וקיץ' כבר הוליכה 1:3, אבל פאוליני הפכה, רשמה גם שתי נקודות משחק, וניצחה בשובר שוויון 8:10. "זה היה משחק קשוח, דונה שיחקה מצוין", אמרה בסיום פאוליני בת ה-28, "נאבקתי בהתחלה אבל אין מקום טוב יותר להיאבק על כל נקודה מאשר על המגרש הזה. אני שמחה שחזרתי, שמחה עם הניצחון ואני אזכור אותו לנצח. צפיתי בגמרים של ווימבלדון מאז שהייתי ילדה, וזאת זכות גדולה מבחינתי להיות פה בגמר".
פאולימי רושמת השנה את הפריצה לה חיכתה כל כך, כשהתחילה עם שמינית הגמר באוסטרליה, המשיכה כאמור עם גמר רולאן גארוס, וכעת השלימה גמר גראנד סלאם שני רצוף עם ההעפלה לקרב על התואר בלונדון. עד המשחק הערב שמטה פאוליני מערכה אחת בלבד, והיא במומנטום נהדר לקראת הקרב המכריע נגד הגמר שיתקיים בשבת.
3 צפייה בגלריה
ברבורה קרייצ'יקובה
ברבורה קרייצ'יקובה
הפתיעה. הקרייצ'יקובה
(צילום: HENRY NICHOLLS / AFP)
בחצי הגמר השני, כאמור, הפתיעה רייצ'יקובה (31, צ'כיה) את ילנה ריבאקינה (4, קזחסטן), שהייתה הפייבורטית לזכייה בתואר. אלופת ווימבלדון לפני שנתיים (2022) אומנם ניצחה את המערכה הראשונה אבל קרסה בשתיים הבאות בדרך ל-6:3, 3:6, 4:6.
קרייצ'יקובה כבר זכתה בגרנד סלאם, עם זכייה ברולאן גארוס ב-2021, אבל מאז לא הצליחה לעבור את רבע הגמר בטורנירים הגדולים ובעיקר הצליחה בזוגות. הערב היא רשמה עלייה ראשונה בקריירה לגמר בלונדון.
כל הרגעים הגדולים של מסי בספרד ב-10 דקות
(באדיבות one)
פורסם לראשונה: 18:56, 11.07.24