ערן זהבי התחיל את הקריירה כקשר, לפעמים קשר‭ 50/50 ‬שעושה גם משימות הגנתיות, והוא מסיים אותה כגדול החלוצים הישראלים אי פעם. עם מספרים כאלה אי אפשר להתווכח, גם אם ממש ינסו. ‭ 337‬שערים זה המון, ומדובר בשחקן שהוסט לעמדת החלוץ רק לפני שבע שנים על-ידי פאולו סוזה במכבי תל אביב. עד אז, אף אחד בכלל לא בנה עליו כסקורר. אף אחד לא ממש האמין בערן זהבי, חוץ מערן זהבי.
כשאף אחד לא מאמין בך, אין לך ברירה אלא להאמין בעצמך בכל הכוח ולעבוד קשה כדי להגשים את זה, וזהבי עבד ועובד קשה יותר מכולם. בכל עונה הוא משכלל את המשחק שלו, מוסיף עוד אלמנטים. מהכניסות הקטלניות לרחבה, הבעיטות האדירות ממרחק, הבעיטות החופשיות ועד הנגיחות. אמש ראינו את כל הרפרטואר שלו, בעיטות מחוץ לרחבה לחיבורים ושער בנגיעה, או איך שהאנגלים אוהבים לכנות אותו "sweet finish" (סיום מתוק, צריך לתרגם את הביטוי לעברית).
2 צפייה בגלריה
זהבי חוגג
זהבי חוגג
אחד הגדולים. זהבי
(צילום: AP)

זהבי הפך לחלוץ שיש בו הכל בזכות רצון אינסופי להוכיח את עצמו ולהראות שהוא אחד הגדולים, אם לא הכי גדול. אם היה מסומן בגיל 18 כסופרסטאר, אולי הוא לא היה מגיע כל כך רחוק. במקרה שלו, טוב שזה לא קרה. הרעב לא היה אותו דבר. ולא רק זה, לפני העידן האוסטרי בנבחרת הוא בכלל לא בא לידי ביטוי במדים הלאומיים ובקושי מצא את הרשת.
היו שטענו שזהבי הוא הבעיה של ישראל ועדיף לה לשחק בלעדיו כי יש חלוצים טובים ממנו, שמדובר באוברייטד. כשהיה במכבי ת"א אמרו "למה הוא לא מצליח בחו"ל", כשהפציץ בסין אמרו "זאת ליגה בדיחה, איפה הוא בנבחרת?", ועכשיו כשהוא בפ.ס.וו איינדהובן הוא "מככב במועדון בינוני". כי חוץ ממנו, ליגיונרים ישראלים הרי כיכבו בריאל מדריד וברצלונה.
2 צפייה בגלריה
זהבי חוגג
זהבי חוגג
מצליח גם באירופה
(צילום: רויטרס)
בגיל 34 הוא נמצא בשיא הקריירה ומוביל את פ.ס.וו והנבחרת. רוב כוכבי הנבחרת שהיו בגילו היו כבר בשלהי הקריירה ובהרהורי פרישה. את זהבי כל זה לא מעסיק, כי הוא בעצם התחיל את הקריירה בגיל מאוחר, ויש לו עוד הרבה פסגות לכבוש. והוא עוד יגיע אליהן.
שמו כבר עולה בוויכוחים על הכדורגלן הישראלי הגדול ביותר, וזה הישג משמעותי כשלעצמו. כדי להפוך למספר 1 בכל הזמנים הוא צריך כנראה אליפות בהולנד או יותר טוב: הישג בלתי נשכח עם הנבחרת. לטעמי, הדרך הארוכה שעבר והעובדה שלא הרים ידיים היא הניצחון האמיתי שלו.
אם זהבי אכן יצליח להביא הישג משמעותי לנבחרת (גם עלייה לפלייאוף המונדיאל היא כזאת, כי מדובר בסנסציה), אז גם כאלה שמכחישים את גדולתו ייאלצו לאכול את הכובע. גם אם הדבר לא יקרה, לפחות הוא מצליח לייצר עניין סביב הנבחרת. אם אין מונדיאל, לפחות שיהיו שיאים אישיים.