הייתה ציפייה לשבת לוהטת בתחתית, עם דם, יזע ודמעות. הרי בדיוק בשביל דברים כאלה המצאנו את שיטת הפלייאוף, בשביל שקבוצות התחתית ישחקו מול קבוצות ברמתן ויספקו מתח לצופה הממוצע. ומה קיבלנו? אפס שערים בשני המשחקים, שהיו יותר משעממים מערוץ הכנסת. כבר עדיף לצפות בח"כים נרדמים בוועדות מאשר במשחקים הללו.
בפלייאוף העליון המצב לא יותר טוב. מאבק האליפות עשוי להסתיים באופן לא רשמי כבר מחר אם מכבי חיפה תנצח את הפועל באר שבע. ננסה להוסיף עניין מלאכותי בשמונת המחזורים האחרונים עם השאלה הכה מרתקת: מי תסיים במקום הרביעי, שיהיה שווה כרטיס לאירופה? כבר עדיף לקבוע את זה בהגרלה, זה יוסיף הרבה יותר עניין.
3 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מול סכנין
הפועל ת"א מול סכנין
המצב לא טוב גם בפלייאוף העליון. הפועל ת"א מול סכנין, אתמול
(צילום: נדב אבס)
שיטת הפלייאוף נכשלה, ומשיגה בדיוק את המטרה ההפוכה. במקום מתח עד הרגע האחרון, כבר בתחילת אפריל אנחנו יודעים מה יהיה. השיטה הזו מבליטה את תחלואי הליגה, כמו העובדה שאין מקום ל-14 קבוצות. היא גורמת להתגעגע לליגה צרה של 12. הכדורגל הישראלי כבר לא מסוגל להחזיק 14 קבוצות בליגה הבכירה, זה גדול עליו.

לרענן את המוצר

צמצום הליגה יאפשר לחלק בצורה קטנה יותר את עוגת ההכנסות, ואולי ייתן שקט כלכלי גדול יותר לקבוצות ביניים כמו מכבי נתניה והפועל חיפה, שיוכלו להשתפר. זה עדיף על סבסוד קבוצות עירייה שבאות והולכות מהליגה ולא תורמות לה דבר, כמו נוף הגליל ונס ציונה. כמו המצב הכלכלי במדינה, מעמד הביניים של הליגה סובל ולאט-לאט נשחק.
3 צפייה בגלריה
יובאנוביץ'
יובאנוביץ'
חייבים לרענן קצת את המוצר הישנוני הזה. יובאנוביץ' מול נתניה
(צילום: יאיר שגיא)
ליגה של 12 קבוצות ללא פלייאוף כמובן לא תבטיח ליגה תחרותית, ולא נהפוך פתאום לפרמייר-ליג, אבל אנחנו חייבים לרענן קצת את המוצר הישנוני הזה. במהלך העשור הראשון של שנות ה-2000 הליגה כללה 12 קבוצות ואפשר להסכים שהיא הייתה הרבה יותר חזקה מהליגה שלנו היום. ישראל היא מדינה קטנה, אין כאן קהל אוהדים מספיק גדול ל־14 קבוצות בליגה הבכירה.
מבט על העולות הפוטנציאליות מהלאומית גם כן לא מבשר טובות, ונראה שיעלו עוד קבוצות שאין להן סיכוי לשרוד יותר מעונה-שתיים. תעשו לכולנו טובה ותקצצו את הליגה.

הקרדיט של קרסטאיץ'

כשמלאדן קרסטאיץ' הוציא את ג'ורג'ה יובאנוביץ' והכניס במקומו את שרן ייני בדקה ה-84 מול מכבי נתניה הייתה תקווה בלב של אוהד מכבי ת"א שזה עוד חילוף מנצח של הסרבי, שייני יתחפש פתאום לרונאלדו ויכבוש שער ניצחון בדקה ה-90. זה לא קרה, מכבי ת"א רשמה עוד איבוד נקודות בפלייאוף הזה (1:1), ושוב לא ניצחה את מכבי נתניה. קרסטאיץ' הוכיח גמישות טקטית ויכולת לחבר סגל שהיה נראה מפורק לכדי קבוצה מתפקדת שכמעט קראה תיגר על האליפות, אבל בסופו של דבר גם לקוסם הכי טוב נגמרים הטריקים.
3 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
גם המאמן הכי טוב בעולם לא יכול לאלתר כל הזמן. קרסטאיץ'
(צילום: יאיר שגיא)
הסרבי ירש סגל עם חורים רציניים, בעיקר בהגנה. את החיזוק הוא קיבל רק בסוף החלון, כלומר בפברואר. אי אפשר לקחת ממנו את המהפכה שהוא עשה במכבי תל אביב, אבל אם הקבוצה שלו תמשיך לגמגם בפלייאוף אז הוא עלול לאבד קרדיט גם אצל מעריציו הגדולים. זה קרה גם לפטריק ואן לוון בעונה שעברה. אולי זאת בכלל לא בעיה של אימון, אולי מכבי ת"א צריכה לבנות את עצמה בצורה טובה כבר בקיץ ולא לחכות לאיזה קוסם שיציל לה את העונה, גם המאמן הכי טוב בעולם לא יכול לאלתר כל הזמן.
קרסטאיץ' צריך להתעקש לקבל את השחקנים שחסרים לו כבר ביולי על מנת שההכנה לעונה הבאה תהיה אידיאלית, מיץ' גולדהאר אמנם משקיע סכומי עתק בקבוצה - אבל הסחבת ברכש פוגעת בה מאוד.