נו, אז מכבי תל אביב נתנה הצגת ענק נגד מכבי חיפה, וכל אוהדיה, ואני מודה, גם אני ביניהם, כבר התחלנו לקרר את בקבוקי השמפניה - אחרי הצגה כזו, זה אך טבעי שהאליפות הרי תחזור למקומה הראוי, לא? ככה אנחנו המכביסטים אוהבים לחשוב. אבל אז, קיבלנו בהתחלה סטירה אחת בצד ימין עם התיקו בדרבי, עוד סטירה מצד שמאל עם התיקו הביתי מול סכנין, ואז הגיע הנוקאאוט לאמצע הפנים - הפסד מביש 2:1 מול מכבי נתניה, שתובל גם ב-100 איבודי כדור במשחק אחד. אוי לבושה ואבוי לחרפה.
כל ההתפתחויות העגומות האלה מובילות, אותי לפחות, למסקנה אחת ברורה, שהאמת, כבר הלכה והתבשלה אצלי לאורך זמן רב מאוד - ורק ההבלחה מול חיפה הפכה גם אותי שוב זמנית לאחד השוטים שעדיין חיים באשליה שאנחנו מספיק טובים לאליפות. המסקנה העגומה היא שבמכבי תל אביב של היום, הדג מסריח מהראש, וכרגע הוא נודף ריח מאוד מאוד לא נעים, של משהו בתהליכי ריקבון מתקדם.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)

להיות הבעלים של מכבי תל אביב זה לקחת על עצמך אחריות כבדה מאוד. מיץ' גולדהאר הוא בעלים טוב, שעשה למען מכבי תל אביב רבות והוביל אותה למחוזות עליהם חלמנו לאורך שנות יובש רבות. הוא גם השקיע ממון רב מכיסו הפרטי ואין עוררין על כך שהקבוצה יקרה מאוד ללבו. אבל, וכאן מגיע אבל גדול מאוד - הוא האחראי הראשי לפיאסקו שעינינו חוזות בימים אלה במועדון הצהוב שלנו. החלפת המאמנים ההיסטרית בשנים האחרונות, כשרגע נראה שגם כיסאו של קראנקה מתחיל להתנדנד, כמוה כמתן כדור אקמול לחולה סרטן. אז קראנקה יילך, ואחריו יגיע הקורבן התורן של התנהלות מקצועית וניהולית מחפירה, שנמשכת כבר מספר שנים.
הבעיה במכבי ת"א היא שורשית ועמוקה, ולפני שאוהדי מכבי ישלחו אותי "לרענן את זכרוני" ולהתגעגע לימי לוני הרציקוביץ' והחולצות השחורות ביציעים, יש לי עצה אחת לגולדהאר - זרוק את כדורי האקמול לפח, ותתחיל לשלוף את סכין המנתחים. מכבי איבדה את דרכה. היא משולה כרגע לאדם נטול מצפן או מפה, שצועד לבדו ביער מלא חיות טרף סביבו ואינו יודע איך לצאת משם. חילופי מאמנים, חילופי מערכים, איבוד הכוכב הצעיר הגדול אוסקר גלוך בלי לחשוב על "פלאן b", הבאת רארש אילייה ללא אופציה להמשך השאלה או קנייה, החזרת יונתן כהן ודור פרץ שראשם נראה כאילו הוא עדיין מטייל איפה שהוא באיטליה, איבוד ההיררכיה למכבי חיפה שפועלת מהר ומחתימה שחקנים מתאימים - משהו כאן דורש חישוב מסלול מחדש, מר גולדהאר.
אולי המאמנים לא אשמים ואולי גם המנהלים המקצועיים לא אשמים, ואולי כולם יחד אשמים. יש כאן הרבה סימני שאלה ולצידם סימן קריאה אחד שזועק למרחוק - מיץ' גולדהאר, תעשה בדק בית בינך לבין עצמך מול המראה ושאל את עצמך איך מועדון הפאר הזה, הולך ושוקע במדמנה של בוץ. עשה זאת לפני שיהיה מאוחר מדי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.