חאמס רודריגס נבחר לפני מספר שבועות לשחקן המצטיין של טורניר הקופה אמריקה שנערך בארה"ב ובו קולומביה סיימה שנייה אחרי ארגנטינה - המקום הכי גבוה שבו סיימו הקפטרוס את האליפות משנת 2001 – אז זכו בפעם היחידה בתולדותיהם בטורניר.
רודריגס, שלאחרונה חגג יום הולדת 33, עבר במספר קבוצות באירופה - פורטו, מונאקו, ריאל מדריד ובאיירן מינכן. במהלך הקריירה זכה ב-13 תארים (כולל פעמיים ליגת האלופות עם הבלאנקוס) והיה אחד מהגורמים העיקריים להגעת קולומביה להישג השיא שלה, רבע גמר מונדיאל 2004, וזאת בלי רדמאל פלקאו הגדול, שנופה מהסגל ברגע האחרון בשל פציעה.
1 צפייה בגלריה
רודריגס
רודריגס
רודריגס
(צילום: Mark J. Rebilas-USA TODAY Sports)
בשנים האחרונות חלה ירידה ניכרת בכושרו של רודריגס, מלך שערי המונדיאל מלפני עשור. הוא שיחק בחוסר הצלחה באברטון, באל ריאן הקטארית, באולימפיאקוס ובסאו פאולו. פרשני הכדורגל בארצו ומחוצה לה קבעו חד משמעית שהוא על סף פרישה. אבל כנראה שרודריגס הוא כמו עוף החול.
אחרי עונה שבה בקושי שיחק, בטורניר הוא הציג כדורגל משובח כשהוא הופך מקשר התקפי לפליימייקר, מארגן את המשחק של נבחרתו מעולה ומתפקד כמבוגר האחראי. שחקנים צעירים יותר כמו לואיס דיאז, מיגל בורחה וג'פרסון לרמה לומדים משיתוף הפעולה איתו והכיוון נראה חיובי מאוד - בייחוד כשנותרו שנתיים למונדיאל.
גם ברמת המועדונים רודריגס מחוזר שוב. הפעם על הפרק גם הצעה קומסת במיוחד לחזור ולהתאחד עם קרלו אנצ'לוטי, שאימן אותו בהצלחה מרובה בריאל מדריד (ובעבר גם באברטון). לאור מה שראו ממנו בקיץ, אין ספק שמדובר בהתנעה מחודשת ומרשימה ביותר של הקריירה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.