כשמונה אלון חזן לתפקיד מאמן נבחרת ישראל, הייתה לו מטרה אחת עיקרית: להחזיר את אמון הקהל. ואין ספק שהוא השיג זאת, אצטדיון בלומפילד היה כמעט מלא במשחקים האחרונים של הנבחרת ורבים תמכו בה. אך עכשיו, בקמפיין הקרוב, המטרה היא אחרת לגמרי, זה כבר לא הקהל או האווירה, מדובר בדבר האמיתי, להעפיל ליורו 2024.
הקמפיין הקרוב מסתמן כהזדמנות גדולה, בית שישראל מסוגלת לעבור ואף חייבת לעשות זאת. הסגל כישרוני ומוכח, מנור סולומון נמצא בכושר מופלא וליאל עבדה מתחיל לחזור לעצמו. אך לדעתי חסר חלק מהפאזל הזה, שנקרא נבחרת ישראל, חלק שהוכיח לנו כל כך הרבה פעמים שצריך לסמוך עליו גם ברגעי משבר. אני מדבר כמובן על ערן זהבי.
1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
כולנו ראינו וחווינו את התרומה של זהבי לאורך הקמפיינים השונים, שערים חשובים מאוד, דרמטיים ויוצאי דופן, אך בעיקר חשוב לזכור שמדובר על מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים. זהבי יכול לתרום מניסיונו ולעזור לנבחרת היחסית צעירה שנבנתה מסביבו, הוא מנהיג על המגרש, ווינר ובעיקר משפר את כל מי שלידו.
אף אחד לא יכול לקחת מזהבי את הקריירה הגדולה שהוא עשה. המספרים שלו מדהימים, ובהנחה שמכבי תל אביב לא תיקח העונה אליפות, ומאחר שלזהבי לא נותרו עוד הרבה שנים לשחק, חבל שדווקא הוא, הווינר הכי גדול שהיה לכדורגל הישראלי, יראה מהספה בבית את נבחרת ישראל משחקת באליפות אירופה.
אצל וילי רוטנשטיינר זהבי נהנה ממעמד אחר, יחס של כוכב ראשי. אולם חזן ובניון מסרבים להתייחס אליו באותו אופן. אני חושב, שהקשר עם המאמן של הנבחרת הוא חשוב ועיקרי, אך לא תמיד הכרחי להצלחתה של הנבחרת. יש המון כוכבים, בהמון נבחרות, לא בהכרח אצלנו, שלא תמיד הסתדרו מעולה עם המאמן ונבחרתם הצליחה בענק.
לסיכום, זו לא פעם ראשונה שזהבי מחולל סערות בנבחרת, אך לאחר המקרה המפורסם של זריקת סרט הקפטן, ראינו שגם זהבי הגדול יכול להתפשר ולבקש סליחה. אלון חזן אולי החזיר את הקהל למגרשים, אבל בעקבות השתלשלות האירועים האחרונה, הוא יכול לאבד את אמון הקהל שוב.
כמו שאמרתי, המטרה העיקרית היא להעפיל ליורו, וכולנו נעמוד בגאווה לצד הנבחרת שלנו ונקווה שההחלטות השנויות במחלוקת של בניון וחזן יובילו אותנו לשם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.