מינויו של מסאי דגו כמחליפו של ברק בכר במכבי חיפה יעמיד למבחן משמעותי ראשון את המנהל המקצועי של הירוקים, שעד כה עמד בצילו של המאמן המצליח. מעתה כל העיניים יופנו אל האיש שהגיע ממכבי תל אביב אל הירוקים לפני כשש שנים.
עזיבתו של ברק בכר גרמה למהפכה של ממש בהיררכייה של האלופה מהכרמל. גל אלברמן שחסה בצילו של ברק בכר, המאמן המצליח בתולדות ליגת העל, הפך לדמות הקובעת של הירוקים. אלברמן, שהגיע למכבי חיפה בתקופת גיא לוזון אך בעונה השנייה שלו במדים הירוקים נפצע ופרש ממשחק, יועד להיות האיש שיבנה המועדון שנים קדימה.
1 צפייה בגלריה
חזיזה ואלברמן במסיבת העיתונאים
חזיזה ואלברמן במסיבת העיתונאים
חזיזה ואלברמן במסיבת העיתונאים
(צילום: ראובן כהן)
הגעתו של ברק בכר די "תקעה" את המנהל המקצועי המיועד, למרות שלפי איך שהשניים התראיינו היה נראה כי הם עובדים בשיתוף פעולה.
עזיבתו של המאמן לאחר שלוש אליפויות ושלב בתים באלופות הייתה בלתי נמנעת ביחס להצלחות שלו בארץ והיה ברור כי הוא מכוון ביום מן הימים לאמן בחו"ל. אלברמן, שהופקד על מציאת מחליפו של בכר, החליט למנות את מאמן קבוצת הנוער מסאיי דגו ובכך קבע כי הוא יהיה הראשון בהיררכיה הצוות המקצועי. מינוי צוות חסר ניסיון שיחליף את הצוות כנראה הטוב בארץ אומר שאלברמן מעוניין להיות הקובע הבלעדי בבניית הסגל בתקווה לשמר את ההצלחה.
המנהל המקצועי לוקח כאן הימור מסוכן שיכול לעלות בעתידו במועדון, משום שאם ההימור על דגו והצוות הצעיר ייכשל, האחריות הבלעדית תהיה על הגב שלו. מכבי חיפה הייתה זקוקה לרענון בסגל השחקנים גם אם ברק היה נשאר לעונה רביעית, אך השילוב הזה של מאמן חדש וחסר ניסיון בניהול מועדון גדול וסגל די שבע ועמוס באגו עלול להיות נפיץ ובעייתי לחדר ההלבשה הירוק.
הניסיון של מאמן לא בא לידי ביטוי רק בתוצאות על המגרש או ביכולת, אלא גם בניהול נכון של הסגל וחדר ההלבשה. כנראה שדגו הוא פריק של כדורגל אך לא ניהל מעולם סגל עמוס באגו, כך גם אלברמן שנוכחותו של ברק גרמה לו להתעסק רק בניהול המקצועי של המועדון ופחות בניהול הסגל וחדר ההלבשה.
במינוי של דגו לוקח אלברמן סיכון לא רק על העונה הבאה של מכבי חיפה אלא גם על הקריירה שלו עצמו או כמו שהשיר אומר מכבי חיפה מודל 23/24 תהיה או סקנדל או פסטיבל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.