אחרי שני משחקי הבית בשני המחזורים הראשונים, מכבי ת"א יוצאת לצמד משחקי יורוליג קשים במיוחד: הערב מול מילאנו החזקה בראשותו של המאמן אטורה מסינה, ובחמישי נגד וילרבאן של המועמד המוביל לבחירה מספר 1 בדראפט ה-NBA' (ויקטור וומבניאמה) והאקס כריס ג'ונס. בשני משחקי היורוליג יכולנו לראות בבירור את ההכנה הלקויה שחוותה הקבוצה: השחקנים החדשים לא התחברו, אין כימיה מספיק טובה על הפרקט, אין מספיק תרגילי התקפה ובקיצור, אין היררכיה בקבוצתו של יאניס ספרופולוס. הבעיה היא שאין זמן לחכות לשינוי, הוא חייב לקרות עכשיו.

הכירו את מילאנו

האיטלקים פתחו את היורוליג בצמד ניצחונות קלים מאוד, אולי מדי. יש להם עומק אדיר, עד כדי כך שכוכב כמו סרחיו רודריגס, שמרוויח 2.5 מיליון דולר, נאלץ להיות השחקן השישי. אם אתחיל לפרט על כל השחקנים החשובים של מילאנו, אאלץ לעבור כמעט על כל הסגל שלהם ואפילו על צוות האימון, אז נתמקד בחשובים באמת: סרחיו רודריגס וקייל היינס, שניים מהשמות המוכרים ביותר ביבשת כבר עשור, רכזי ה-NBA לשעבר ג'ריאן גראנט וטרוי דניאלס והקלע המוכשר מלקולם דילייני.

2 צפייה בגלריה
אטורה מסינה
אטורה מסינה
אטורה מסינה
(צילום: EPA)

יתרונות: הקבוצה עמוקה מאוד בכל עמדה, יש לה מאמן חכם ועתיר ניסיון, היא מאוזנת וחכמה, עברה הכנה מעולה ולפי דעתי מדובר במועמדת המובילה לזכייה בתואר האירופי העונה. חסרונות: למרות הסגל המרשים, לקבוצה הזו יש יותר מדי שחקנים שחייבים את הכדור בידיים שלהם, וכמות האגו שם יותר מדי גדולה. לסיכום: לצערי מילאנו תנצח את מכבי, אלא אם כל הזרים יתעלו על עצמם ויגיעו מוכנים מאוד למשחק, עם תוספת של מזל (מי יודע? אולי אחרי 7 שנים נראה את נס מילאנו ה-4). הימור: מילאנו מנצחת ב12 (מקווה שאני טועה ומכבי תנצח...).

הכירו את וילרבאן

הצרפתים ניצחו בפתיחה שתי יריבות חלשות (אלבה ברלין וז'לגיריס קובנה). יש להם קו קדמי מרשים במיוחד: הסנטר הענק (2.21 מ') יוסופה פאל, הסנטר הוותיק והמוכשר ג'יימס גיסט, וומבניאמה בן ה-17 והאח הצעיר למשפחת אנדטוקומבו, קוסטאס. בנוסף, וילרבאן נהנית מיכולת מרשימה של כריס ג'ונס, שאחרי הפרידה ממכבי קולע בממוצע 19 נקודות למשחק ו-50% משלוש!
יתרונות: קבוצה עם הרבה מאוד כישרון ופוטנציאל, התעלות מוקדמת, קו קדמי עמוק, קשוח ומפחיד. חסרונות: אין לה מספיק אופציות בעמדות הפורוורד והגארד, פגשה עד כה קבוצות חלשות ולא נבחנה באמת. לסיכום: מכבי יכולה לנצח במשחק הזה. הימור שלי: מכבי מנצחת ב-7 נקודות.

2 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
(getty images)

איך מכבי מגיעה לשבוע הזה?

לא ככה הצהובים רצו לפתוח, עם ניצחון בודד משני משחקי בית מול יריבות נוחות, וגם הוא בזכות ערב נדיר של סקוטי ווילבקין. מכבי הביאה שחקנים חשובים שאמורים להקל על סקוטי בשני צידי המגרש ולהוריד ממנו את עומס הובלת הכדור, אבל ג'יימס נאנלי לא יוצר לעצמו את הקליעה וצריך שייצרו עבורו, קינן אוואנס נראה חסר ביטחון, יפתח זיו עדיין לא שחקן ברמת יורוליג וקמרון טיילור בקושי שותף באירופה. זו בעיה, כי מכבי לא יכולה להמשיך להסתמך על הקליעה של ווילבקין ולהשתמש בתירוץ של הכנה לקויה לאחר יכולת חלשה.
אפשר רק לקוות שיאניס ספרופולוס בחן שוב לעומק את ההפסד לכוכב האדום וראה את כמות הטעויות שביצע, כי אם הן יתוקנו, יש סיכוי לחזור מהמסע עם ניצחון אחד. הוא חייב ליצור עוד מהלכים התקפיים ולבנות היררכיה בקבוצה. לוודא שכל שחקן מבין את מקומו, והכי חשוב: שהקבוצה תתחיל לשחק כדורסל!
זה חשוב מאוד לעתיד שלו. לאחר ההפסד האחרון אוהדים רבים יצאו בקריאות לפטר אותו, אבל אסור לשחרר את היווני, לפחות לא עכשיו. בשנה וחצי הראשונה של יאניס בהיכל, מכבי הציגה את הכדורסל הכי יפה שלה מאז תקופת טייריס רייס. אתם יודעים מה ההבדל בין החצי הראשון של יאניס במועדון לחצי השני? האוהדים. שהקהל הגיע למשחקים בחמישי בערב, ההיכל חזר להיות מבצר. אנחנו כאוהדים חייבים לזכור שמתוקף תפקידנו לעזור ולעודד אותה. כי שחקנים ומאמנים באים והולכים, אבל הסמל תמיד נשאר!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.