קרוב-רחוק. המשלחת הישראלית לאליפות העולם בג'ודו נותרה גם אחרי הערב (רביעי) ללא מדליה בתחרות. זאת לאחר ששגיא מוקי נוצח בקרב על מדליית הארד על-ידי טקאנורי נגאסה היפני וסיים במקום החמישי.
עוד לפני כן, מוקי (במשקל עד 81 ק"ג), שהגיע אמנם לא מדורג אך הציג ג'ודו נפלא לאורך כל יום התחרויות, גבר על ארבעה יריבים. בקרב הראשון גבר באיפון על גאורגי גרמטיקוב הבולגרי, לאחר מכן הרשים עם ריתוק שהיה ווה ניצחון על שמיל בורששווילי האוסטרי. בשמינית הגמר הראה עליונות מול גרלטויה בולור המונגולי, שקיבל שני עונשים על פאסיביות אחרי פחות מדקה. מוקי יזם וקצת יותר משתי דקות לסיום הקרב השיג איפון מרשים.
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
חזר לעצמו. מוקי
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
שגיא מוקי בפעולה
(צילום: EPA/NOUSHAD THEKKAYIL)
ברבע הגמר עשה זאת שוב, הפעם על גוטייה דראפו הצרפתי ובשלב הבא נוצח על-ידי מתיאס קאסה הבלגי, שריתק את הישראלי בגולדן סקור - מה ששלח את מוקי לקרב על הארד. בין השניים יש יריבות ארוכה, מוקי אף ניצח אותו בגמר אליפות העולם 2019. הג'ודוקא הישראלי, שזכה בפברואר במדליית זהב בגרנד סלאם תל אביב אחרי שנתיים ללא פודיום, חזר מאז לתחרות אחת, גרנד סלאם אנטליה, בה הודח כבר בסיבוב הראשון.
גילי שריר, שהחלה היישר מהסיבוב השני בשל היותה מדורגת, ניצחה באיפון תוך 14 שניות את ‌‌‎ז'ולומאר דאשקינובה מטורקמניסטן, אך הפסידה בשלב הבא בווזארי לאחר 19 שניות בגולדן סקור ליריבתה הוותיקה של ירדן ג'רבי, קלריס אגבניינו הצרפתיה - והודחה.
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
מוקי בקרב מול קאסה הבלגי בחצי הגמר
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
ענבל שמש הודחה בשמינית הגמר לאחר שספגה שלושה עונשים והפסידה לאנדריה לסקי הסלובנית. קודם לכן, ניצחה באיפון את אנג'ליקה זימנסקה מפולין אחרי קרב שנמשך 12 דקות.
פורסם לראשונה: 11:14, 10.05.23