זה אולי נשמע רחוק, אבל בדיוק לפני ארבע עונות מכבי חיפה סיימה במקום העשירי בליגת העל. בכל תחילת עונה היו במועדון ציפיות גבוהות, אחרי ההתרחקות ממאבק האליפות המטרה הייתה להגיע למקום שמוביל לאירופה, התקציב תמיד היה גדול, נחתו פה זרים עם עבר מרשים, שחקנים ישראלים בכירים - אבל אף אחד לא הצליח באמת להטביע חותם ולהוביל את הירוקים להילחם על תארים, או לפחות להיראות כמו קבוצה לגיטימית בצמרת הליגה. רובם המוחלט נחשבו לכישלון.
בעונות האחרונות הגיע השינוי לו חיכו כל כך הרבה אנשים. במכבי חיפה החליטו להיות יותר סבלניים עם הרכש וללמוד לעומק על שחקני החיזוק לפני שמביאים אותם, האישיות על הדשא ומחוצה לו. בעבר היו שחקנים מאוד מרשימים ומוכשרים שהגיעו לכרמל, אבל מבחינת האופי וההתנהגות זה לא התאים, וגם להפך - היו שחקנים לא מספיק טובים שראו שהם עושים את המקסימום, אבל היכולת לא התאימה למטרות של הקבוצה. מכבי חיפה עונת 21/22 שונה ממה שהיה אז: כמעט כל שחקן חדש שהגיע עומד בציפיות ואפילו מתעלה עליהן, ובקושי ושומעים על בעיות מחוץ למגרש אלא רק על דברים חיוביים, וזה בא לידי ביטוי בהישגים של הקבוצה.

1 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
(צילום: גיל נחושתן)

את השינוי הגדול שקרה במכבי חיפה מסמל צ'ארון שרי, שחקן זר שהגיע בגיל לא צעיר (31) לליגה שלנו עם המון ציפיות. ראינו הרבה כאלה בעבר, שבאו לעשות קצת כסף לפני הפרישה והפגינו לאורך כל הקדנציה זלזול שהשפיע על היכולת וההתנהגות. פתאום מגיע שחקן שהוא ההפך מהסטיגמה, אחד שנותן את הנשמה בכל משחק, אחד שמחובר למועדון, לקהל, ואפילו למדינה, כשכל זה מלווה במספרים שבודדים השחקנים שהשיגו אותם בליגה שלנו מאז שהוקמה. לא סתם אחרי פחות משנתיים במועדון הוא כבר אחד מהקפטנים של הקבוצה. קשה שלא לאהוב ולהעריך שחקנים כאלה.
במדינה שאוהבת לרמוס אחרי כמה משחקים לא טובים, שרי יכול היה ליפול למלכודת הזו בקלות. הרי היו המון כאלה לפניו ולצערנו יהיו גם אחריו. אבל גם בתקופות הפחות טובות, האופי החזק שלו והאמונה העצמית היו אלו ששמרו עליו ועזרו לו להגיע לאיפה שהוא היום. בשפה של האוהדים צ'ארון שרי נחשב לבינגו, וזה לגמרי מגיע לו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.