בין האימונים לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024, שהולכים ומתקרבים, הקדישו רז הרשקו, ענבר לניר ותמנע נלסון-לוי זמן לביקור מיוחד. בשיתוף הוועד האולימפי, שלוש הג'ודאיות ירדו לגבול עם עזה כדי להצדיע ללוחמות, וחזרו מלאות בהשראה.
אלופת העולם לניר סיפרה על המפגש: "זו זכות בשבילי לשים את הלוחמות קצת בכותרות, זה היה מפגש עוצמתי ומרגש. לראות את הפנים מאחורי כל הלחימה. בזכותן אני יכולה להתאמן בשקט, לייצג את המדינה ואותן בכבוד. ברגע שהייתה הזדמנות לפגוש אותן - כמובן שקפצתי עליה."
1 צפייה בגלריה
לניר
לניר
"אני מלאת השראה". לניר
(צילום: דובר צה"ל)
"ממש התרגשתי לקראת המפגש", הוסיפה לניר. "הייתי ספורטאית מצטיינת, לא הייתה לי את ההזדמנות לחוות את האווירה כמו שיש פה. זאת הזדמנות וזכות מטורפת לראות את זה מקרוב. נכנסתי לטנק והרגשתי לוחמת לחמש דקות. מדהים לראות איך הלוחמות לוקחות את התפקיד שלהן כמשהו הגיוני. ברור להן שהן ישרתו כתף אל כתף עם לוחמים ושהן יהיו שבועות מחוץ לבית. הן מגנות על המדינה, אני מייצגת אותה. זה הבדל של שמיים וארץ. המחויבות, החדירה למטרה ובאמת להבין שאין גבול ליכולת שלהן זה משהו לקחתי משם. אני מלאת השראה".
סגנית אלופת אירופה הרשקו סיפרה: "התרגשתי ושמחתי לשמוע על הפגישה הזו. הרגשתי זכות לבקר פה, לקבל השראה. ראיתי מה הלוחמות והלוחמים עושות ועושים. ריגש אותי שרצו שאנחנו נבוא. כל כך הרבה אנשים הם השראה, במיוחד בתקופתנו עכשיו. הם מקריבים את עצמם למען המדינה, למען הביטחון שלנו. נכון שאנחנו נמצאים במדינה שאנחנו נלחמים עליה ולמענה כי אנחנו מוקפים בהרבה אויבים, אבל שום דבר לא מובן מאליו".
"זה תמיד מרגש", הוסיפה הרשקו. "יש לאן לשאוף וממי לקבל השראה. גם להעניק השראה וגם לקבל אחת כזו. זה התמדה, הצבת יעדים, הנכונות לבוא ולתת את כל כולם למען מטרה. אני אקח את זה הלאה איתי".
נלסון-לוי הוסיפה: "זו זכות בשבילי, משהו מבורך, לראות בעיניים שלי את החוזקות והעוצמה שידעתי שקיימים. אני חושבת שיש גם משהו משותף לכל אחד החיילים האלה, שאני באופן אישי מרגישה שיש לי בזכותם אפילו את היכולת להיות בחו"ל, לייצג את המדינה, להשמיע את ההמנון ולשים את הדגל הכי גבוה שאפשר על הפודיום. הנחישות זה באמת משהו שיש לנו כמכנה משותף".
"יש פה כמות נשים מטורפת, אני לא חושבת שיש משהו שהן לא עושות, מפקדות על כל הצוותים, אירועים ומשימות", הוסיפה נלסון-לוי. "בזכות מה שהן עושות אני יכולה לעשות את מה שאני עושה. אני סופר מתגאה שהנבחרת ואני נותנים להם קצת נחת בייצוג המדינה בחו"ל".