5 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט, לינוי אשרם
ארטיום דולגופיאט, לינוי אשרם
הם המודל. אשרם ודולגופיאט
(צילום: רויטרס)
ליגת העל בבעיה. היא חוזרת אחרי קיץ מענג שבו קיבלנו ישר לווריד אירועי ספורט בינלאומיים מסחררים. זה התחיל ביורו מעולה עם אלופה מסעירה וקייליני שעושה שמח, התמזג עם קופה אמריקה שבו מסי סוף סוף לקח תואר עם הנבחרת ולקינוח קיבלנו אולימפיאדה עם גיבורים חדשים ומשלחת ישראלית שחוזרת הביתה עם ארבע מדליות, כולל שני אלופים אולימפיים.
ועכשיו מגיעה ליגת העל: מכבי פתח תקווה נגד קריית שמונה, תעשו פרצוף מתרגש. טוב, מספיק ללכלך. אנחנו מתים על הכדורגל הישראלי שלנו, בודקים כל שם חדש שנכנס מחליף במשחק גביע הטוטו ומצליחים להתלהב מחלוץ זר אלמוני שלא כבש כבר ארבע שנים, אבל מישהו סיפר באינסטגרם שהוא מה זה להט במחנה אימונים. ככה זה, אהבה ללא תנאים.
5 צפייה בגלריה
היה או לא היה פנדל? גוטליב גולש לרגלו של שהר
היה או לא היה פנדל? גוטליב גולש לרגלו של שהר
אי אפשר להסביר אהבה. מכבי חיפה נגד הפועל תל אביב
(צילום: גיל נחושתן)
אבל בכל זאת, אחרי האולימפיאדה שהצליחה להזיז משהו בלב אצל כמעט כל אחד מאיתנו, התחדדה אצלי ההבנה המדכדכת על הפער (וסליחה על ההכללה, יש כמובן יוצאים מהכלל) שבין הספורטאים האולימפיים, אלה שלעיתים מגיעים מענפי נישה, לבין הכדורגלנים הנערצים, השבעים, אלה מהענף הכי פופולרי בישראל.
פתאום מתחשק לי לעמוד בקצה הטריבונה הגבוהה ביותר באצטדיון ולצעוק לכדורגלנים, בעיקר הצעירים שבהם: תהיו דולגופיאטים! תהיו אשרמים! תהיו הספורטאים האלה שעובדים קשה, גם אם התנאים מחורבנים, הכסף קטן ואתם עוד לא רואים את האופק, את הפודיום.
5 צפייה בגלריה
עבדאללה חליחל מול אור בלוריאן
עבדאללה חליחל מול אור בלוריאן
התגעגעתם? קריית שמונה נגד מכבי פ"ת בעונה שעברה
(צילום: אפי שריר)
תהיו הספורטאים האלה שאוהבים כל כך את המקצוע שלהם שהם מוכנים לנשוך שפתיים גם כשלא הולך, גם כשלא מעריכים, גם אם לא כתבו עליכם מילה אחת בעיתון כבר ארבע שנים.
תהיו דולגופיאטים!
תהיו הספורטאים האלה עם הנחישות ומוסר העבודה שאיכשהו תמיד מגיעים בחבילה אחת עם צניעות אמיתית. כאלה שמודעים ליכולות הגבוהות של עצמם, אבל לא עושים מזה עניין או מתנפחים בחוסר חן.
תהיו אשרמים!
תהיו הספורטאים האלה שלא מזייפים באימונים גם כשהם מונוטוניים להחריד, שיעשו בפעם האלף את אותו תרגיל עד שיביאו אותו לכדי שלמות, שמעלים דרגת קושי, שמנפצים תקרות זכוכית במקומות שאיש לא ציפה.
5 צפייה בגלריה
לינוי אשרם, ארטיום דולגופיאט
לינוי אשרם, ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט ולינוי אשרם. ללמוד מהם
(צילום: יואב דודקביץ)
יודעים מה, תהיו שירה ראשוני!
תהיו הספורטאים שלא מוותרים אף פעם, גם כשהסיכויים ונתוני הפתיחה לרעתם, ששונאים לספק הסברים כי זה תמיד נשמע כמו תירוצים, שנחושים ללכת עד הסוף ומתעבים הפסדים מכובדים ומחמאות מנחמות.
תדמיינו ליגה ישראלית שיש בה יותר דולגופיאטים, אשרמים וראשונים ופחות שחקנים מפונקים, זחוחים, שמערבבים, מסתבכים ומנסחים התנצלויות ריקות כדי להופיע במדים הלאומיים. איזו ליגה זו תהיה, הא? ליגה זהב.
5 צפייה בגלריה
שירה ראשוני
שירה ראשוני
גם היא מודל לחיקוי. שירה ראשוני
(צילום: רויטרס)