מכבי חיפה פירקה את המרון ספרטנס במלטה במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, אבל האוהדים השליכו פירוטכניקה לעבר יציע המקומיים והמשיכו במגמה המסוכנת של הקהל הישראלי. שאיפת עשן מסכנת חיים ופוגעת בבריאותם של כל הנחשפים לעשן הפירוטכניקה. יושבי אצטדיון הינם קהל שבוי, ואפשרויות הנסיגה שלהם מהמקום מוגבלות. הגיע הזמן להתחיל לטפל בעניין כמו שצריך. אלו עשרת הדיברות שחייבים ליישם:
1. אני בעד העמדה לדין על הברחה ושימוש באמל"ח, כן, גם אם יהיה מדובר ב"אוהדי" הקבוצה שלי, מכבי ת"א. מספיק עם זה ודי. השלכת אמל"ח לעבר יציע המאוכלס באוהדי קבוצה יריבה במשחק בינ"ל מוציא שם רע לכדורגל הישראלי. יותר נמוך אי אפשר לרדת. יש לבער תופעה זו מהשורש.

1 צפייה בגלריה
אבוקות ביציע
אבוקות ביציע
אבוקות ביציע
(צילום: יאיר שגיא)

2. עונש כבד גם לקבוצות. יש לנתק את הקשר הגורדי בין הקבוצות לארגונים המתחזים לאוהדים מסורים כביכול. יש ליצור אנטגוניזם מובהק ומוחלט בין בעלי הקבוצות, הישגיהן הספורטיביים והכיס שלהם - לאוהדים כביכול.
3. אין לקיים משחק לאחר שימוש באמל"ח באצטדיון ובסביבתו. גם אחד כזה זה יותר מדי. זה מסכן את חיי הצופים ופוגע בבריאותם (שאיפת עשן). יש להפסיק לאלתר את המשחק ולהכריז על הפסד טכני והרחקה ממושכת מהמפעל לצד הקשור למשליכים.
4. על הקהל השפוי לתבוע את המפעל הספורטיבי והקבוצות - אפשרית תביעה ייצוגית - על אי מניעת המעשה וגרימת עוגמת נפש למי ששילמו במיטב כספם עבור כרטיס למשחק ספורטיבי, וקיבלו במקום זה מופע פירוטכניקה מסכן חיים הכרוך בשאיפת עשן, וכן על הנזק הכספי כתוצאה מביטול המשחק שאיבד את ערכו הספורטיבי.
5. יידעו כל המעורבים: נקעה נפשנו מהאלימות הפיזית והמילולית באצטדיונים ובאירועי ספורט. לאחר קניית כרטיס וכניסה לאתר, אנחנו קהל שבוי ויש להעניש בחומרה את מי שמבצעים (וגם את מי שאינם מונעים) פשעי שנאה ואלימות (פיזית ומילולית) כלפינו. אפשר וצריך להשוות בין נהמות (וכל ביטויי גזענות) לשימוש בפירוטכניקה מסכנת חיים. מי שבא למקומות הומי אדם במטרה להפגין כוחנות, מקומו מאחורי סורג ובריח.
6. כל עוד המפעל והקבוצה אינם חתומים על לחימה חסרת פשרות בתופעות הבזויות והבלתי רצויות, אכיפה חד משמעית ושיתוף פעולה בינ"ל למניעת פשעי שנאה וכוחנות, על כל השפויים להחרים את המשחקים באותה מסגרת ובהשתתפות אותה קבוצה. עלינו להביא להתפרקותם של ארגונים כלכליים המוכרים לנו מוצר או טובת הנאה ושאינם מבטיחים את שלומנו ומניעת התפרעויות כוחניות, אלימות פיזית ומילולית, תוך סיכון ביטחוננו מצד אחד ופגיעה מוחשית ובלתי ניתנת לערעור על איכות האוויר שאנחנו נושמים.
7. לאיכות האוויר שאנחנו נושמים ביציע חייב להיות תג מחיר שבעלי הקבוצות והמפעלים לא יוכלו להרשות לעצמם פגיעה בו, ושיתבעו בתורם את מי שהורסים את פרנסתם.
8. לאיכות המוצר שאנחנו צורכים במיטב כספנו צריך להיות תקן בינ"ל מחייב, שיזכה את הקהל בפיצוי הולם על פגיעה בהנאה מהאירוע.
9. לחלופין, על מארגני האירוע, מפעל וקבוצות, לפרסם אזהרה על הכרטיסים ועל כל פרסומת של האירוע, שצריכת המוצר שלהם כרוכה בסכנות בריאותיות המפורטות באזהרה. כן, בדיוק כמו עישון. וזה רק עניין של מודעות והחלטה שאנחנו לא מוכנים להיחשף לגורמי סיכון שאינם מחויבי המציאות, ולחייב כל מי שגורם לנו לסכן את חיינו ובריאותנו לשלם מחיר כבד על כך.
10. אם אתם אוהדים, תבואו לעודד. אם אתם חוליגנים, זה או אתם או אנחנו. נקודה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.