רק עוד כמה שנים יבינו כאן כמה ענק היה פרנצדי פיירו, אחד הזרים הכי גדולים שנחתו פה, אחד הזרים הגדולים של מכבי חיפה בכל הזמנים.
גילוי נאות: אני מעדיף חלוצים בסגנון אחר, אבל השאלה במקרה הזה היא מה התכלס? התכלס הוא מספרים, והשחקן כיכב באירופה עם חיפה. בשיא שלו, הוא הביא את הקבוצה לשלב הבתים של ליגת האלופות, ובעונה הקודמת הבקיע 18 גולים ובישל שישה. הנהנה העיקרי מפיירו הוא דין דוד - פיירו הוא חלוץ בעל נוכחות שלוקח את תשומת הלב של ההגנה אליו, מה שמשאיר את חברו להתקפה חופשי יותר.

1 צפייה בגלריה
פיירו
פיירו
פיירו
(צילום: עוז מועלם)

מדהים לחשוב על ההתפתחות של הסיפור שלו: חלוץ זר ששילמו עליו כל כך הרבה כסף, שכל כך ביקרו את הסגנון שלו מהרגע הראשון, שרוב הפרשנים לא החזיקו ממנו. הוא הגיע למדינה שמצבה תמיד מורכב ולא פשוט - עוד לפני המלחמה - מצא את עצמו בליגה חדשה, ופשוט התאקלם מצוין. יותר מ-40 שערים בכל המסגרות מדברים בעד עצמם, וכאמור, רבים מהם הגיעו ברגעים החשובים ביותר למסע ההעפלה לצ'מפיונס.
פיירו הגיע בתור הרכש היקר ביותר בתולדות מכבי חיפה, והחזיר לה בגדול עם הכנסות שיא, על תוצאות והתקדמות באירופה. בשלב הבתים ההוא פיירו בישל לעומר אצילי את שערו השני במשחק בניצחון 0:2 על יובנטוס, מה שהבטיח את שלוש הנקודות ועוד כסף בקופה. ועד כמה שביקרו את פיירו והביקורות הגיעו לאוזניו, תמיד פיירו היה זמין וענה לכולם על המגרש עם החגיגות אחרי השער. שחקן נהדר שלא זכה פה לכבוד הראוי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.