נחזור אחורה בזמן ליוני 1988 (לשם ההגינות, אז התעניינתי בעיקר בסדרות ילדים כמו בלי סודות ורובוטריקים, אך מקץ כמה שנים השלמתי את החומר באמצעות קלטות וידיאו). היורו בגרמניה מתחיל והוא עדיין בן 8 נבחרות, רחוק פי כמה מהיורו המנופח של היום (שצמח בהדרגה ל-16 משתתפות וכיום יש כבר 24). הולנד מנצחת את בריה"מ בגמר וזוכה בתואר הראשון בתולדותיה. בין הכוכבים ואן באסטן, חוליט, רייקארד וגם אחד בשם רונלד קומאן.
חלפו השנים והולנד לא זכתה בתואר שני. למעשה, היא נעצרה בשלב חצי הגמר ומטה בכל יתר הטורנירים היבשתיים אליהם העפילה. אפילו במונדיאל היא הגיעה רחוק יותר (מקום שני ב-2010 ושלישי כעבור 4 שנים). קומאן עצמו, שהיה שחקן גדול וכבש בצרורות יחסית לשחקן הגנה, הפך למאמן שהיה מבטיח בראשית דרכו אך מזה עשור וחצי שהוא לא מצליח לזכות בתואר משמעותי. זו הקדנציה השנייה של קומאן בתפקיד, כשאת הקודמת עזב עבור משרה בברצלונה, ניסוי שנכשל ובמהלכו פינה את מקומו לצ'אבי. כיום, כשלצידו עוזרו הנאמן ואחיו, ארווין קומאן, מטרתו היא לנסות ולזכות עם הנבחרת ההולנדית ביורו.

1 צפייה בגלריה
אקה
אקה
ניית'ן אקה
(צילום: רויטרס )

על פניו, חסר סיכוי. אין להולנד של היום שחקנים אפילו ברמה של העשור הקודם, דוגמת ואן פרסי, רובן, סניידר והונטלאר. רק פרנקי דה יונג, ממפיס דפאי ומהצעירים יותר קודי גאקפו, נחשבים לשחקנים יוצאי דופן. כל היתר אפורים ברמה שלא הייתם מזהים ברחוב. ועדיין, העובדה שקומאן כבר היה שם היא סוג של השראה לשחקניו. לא כל יום אתה זוכה ללמוד ממישהו שנגע בהיסטוריה וזכה בתואר (ושלמד אצל רבים וטובים כמו ריינוס מיכלס בנבחרת ויוהאן קרויף בברצלונה).
האם הולנד מסוגלת בכלל להגיע לחצי הגמר? ע"פ סוכנויות ההימורים היא מדורגת באזור המקום השמיני. בל נשכח שהיא גם הוגרלה בבית שבו משחקות פולין המסוכנת והבלתי צפויה וכן צרפת (שניצחה את הולנד פעמיים במוקדמות הטורניר וצפויה לסיים ראשונה בבית). ועדיין, הכדורגל והחיים בלבד לימדו את כולנו שהבלתי צפוי יכול לקרות אם מתפקדים בצורה נכונה ואחראית. גם לדנמרק ב-1992, ליוון ב-2004 ולספרד ב-2008 לא נתנו שום סיכוי. העיקר הוא להשיג את המקום השני בבית (הם צריכים לנצח את פולין) ולקוות להגרלה סבירה בשלבי הנוקאאוט הראשונים. מכאן ואילך, השמיים הם הגבול.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.