בעוד שלושה שבועות ויומיים (21 במארס) תתייצב נבחרת ישראל למשחק החשוב ביותר שלה עד כה בקמפיין מוקדמות היורו, חצי גמר הפלייאוף נגד איסלנד, ממנו עולים למשחק המכריע על מקום באליפות אירופה. הבשורה אולי היחידה מבחינת המאמן אלון חזן והמנהל המקצועי יוסי בניון היא שזה לא קורה כבר עכשיו. מבט מהיר על הסגל המסתמן מגלה הרבה בעיות, שלא לדבר על כך שישראל תיאלץ שוב לארח בבודפשט.
ערן זהבי ודור פרץ מתנדנדים בין ההרכב לספסל במכבי ת"א, מנור סולומון עדיין לא חזר במלוא העצימות לאימוני טוטנהאם, ליאל עבדה לא משחק בסלטיק, שגיב יחזקאל שוחרר מאנטליהספור ומנהל נגדה מאבק משפטי, אלי דסה, נטע לביא ותאי בריבו משחקים בליגות שמתחדשות רק כעת אחרי פגרה ארוכה, ומיגל ויטור פצוע. בצד החיובי נמצאים עומרי גלזר, שון גולדברג, מוחמד אבו־פאני, אוסקר גלוך והלהיט החם ענאן חלאילי.
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל
מבט מהיר על הסגל המסתמן מגלה הרבה בעיות
(צילום: עוז מועלם)
מחכים לזהבי. הבעיה הגדולה ביותר היא בהתקפה. חלוץ מכבי חיפה, דין דוד, נכנס לכושר שיא והיה אמור לפתוח מול איסלנד, אבל הוא נפצע וייעדר כחודשיים. החזרה של ערן זהבי למדים הלאומיים הייתה אמורה להיות בשורה משמעותית, אבל הוא לא סיפק את הסחורה בנבחרת ועכשיו הוא גם איבד את הביטחון בליגה אחרי שכבש רק במשחק אחד מתוך ה־15 האחרונים. עד להתכנסות הנבחרת צפויים לזהבי שלושה משחקי ליגה וצמד משחקים מול אולימפיאקוס, ואם לא יחזור לעצמו בתקופה הקרובה הוא לא אמור לפתוח.
חלוץ פילדלפיה יוניון תאי בריבו, שיכול להוות אלטרנטיבה, לא שותף במשחק רשמי מספטמבר, וגם עם חידוש הליגה בארה"ב הוא לא שיחק מול שיקגו פייר ולא היה בסגל בליגת האלופות של אמריקה. אופציה נוספת היא שון וייסמן, שעבר לסלרניטנה האיטלקית רגע לפני סגירת חלון ההעברות ורשם כבר יותר דקות (138) מאשר בכל העונה בגרנאדה הספרדית, כשנכנס כמחליף מול אמפולי ואינטר ופתח נגד מונזה. שתי אופציות נוספות הן דור תורג'מן וחלאילי שיכולים לשחק בשתי הכנפיים.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי
אם לא יחזור לעצמו בתקופה הקרובה הוא לא אמור לפתוח. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
סולומון הוא סימן שאלה אחד גדול. השחקן הישראלי הבכיר ביותר כיום החמיץ למעלה ממחצית הקמפיין בגלל פציעה, הוא לא שיחק מספטמבר ורק לאחרונה מנסה לשוב לאימונים אחרי שהיה צריך לעבור התערבות כירורגית נוספת בברך. בנבחרת מקווים שהוא ישתלב אפילו לכמה דקות במשחקי טוטנהאם בשלושת השבועות הקרובים, אבל לא ברור באיזה כושר הוא יגיע אם וכאשר.
עוד שחקן שהיה אמור היה להיות משמעותי בקמפיין המוקדמות ונעדר בשל פציעה הוא עבדה, שצפוי בכל מקרה לקבל זימון. אחרי שחזר מהפציעה עבדה נתקל באווירה עוינת בסלטיק פארק ואפילו ברחובות גלזגו, מה שהוביל אותו לבקש להיות מחוץ לסגל. המשחק האחרון שלו היה לפני שלושה שבועות כשפתח בהרכב מול אברדין, אולם מאז חלו התפתחויות בעיקר מחוץ למגרש והוא עשוי לעבור בקרוב לארה"ב.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל מנור סולומון
שחקן נבחרת ישראל מנור סולומון
החמיץ למעלה ממחצית הקמפיין האחרון בגלל פציעה. סולומון
(צילום: עוז מועלם)
תקווה צעירה. בשורות המשמחות מגיעות מבוגרי נבחרות הנוער והצעירה. תג המחיר של גלוך כבר עלה ל-25-30 מיליון אירו, וקשר זלצבורג שכבש ובישל במשחק הליגה האחרון מול אוסטריה לוסטנאו מבוקש באסטון וילה, אתלטיקו מדריד וקבוצות מאיטליה. גם חלאילי נמצא על הכוונת בחו"ל, והוא עשוי להפוך להעברה הגדולה ביותר ישירות מישראל – למוליכת הליגה הבלגית אוניון סן-ז'ילואז תמורת תשעה מיליוני יורו. תורג'מן עדיין לא יציב בליגת העל וירד לאחרונה לספסל, ואילו רוי רביבו צפוי לקבל את הקרדיט כמגן השמאלי.
שני האסים של הקישור האחורי במשחקים האחרונים היו פרץ ולביא, אלא שקשר מכבי ת"א ירד לספסל בגלל יכולת חלשה ולביא חזר רק לאחרונה לפעילות בליגה היפנית כששיחק 35 דקות בלבד במדי גמבה אוסקה נגד מצ'ידה זלביה. מי שעשוי להיכנס להרכב הוא מוחמד אבו־פאני, שמשחק באופן קבוע בפרנצווארוש ההונגרית ומציג יכולת טובה.
4 צפייה בגלריה
גלוך
גלוך
תג המחיר כבר עלה ל-25-30 מיליון אירו. גלוך
(צילום: עוז מועלם)
יציבות מאחור. חוליית ההגנה, אחת הבעיות הגדולות של הנבחרת בקמפיינים האחרונים, היא דווקא החלק היציב יותר כרגע. השוער עומרי גלזר לא נפגע מעזיבת ברק בכר את הכוכב האדום, שון גולדברג נמצא בכושר הטוב בקריירה והתקווה היא כי ויטור יחלים בזמן מהפציעה. העתודה של הבלמים בעייתית מאחר שסתיו למקין לא משחק בשחטאר דונייצק אחרי שעבר פציעה של מספר חודשים, וגם רז שלמה נפצע אחרי שחתם במכבי ת"א.
השאלה הגדולה היא סביב הקפטן דסה, שצפוי להמשיך לעונה נוספת בדינמו מוסקבה, אבל הליגה הרוסית תתחדש רק ביום ראשון הקרוב, כך שלא ברור באיזה כושר הוא יגיע למשחק נגד איסלנד. אקס פקטורים אפשריים הם גדי קינדה שמתחיל לחזור לכושר טוב במכבי חיפה, גבי קניקובסקי שהפך לאיש למשימות מיוחדות של הנבחרת ורמזי ספורי שנשאר בטורקיה ומקבל שם קרדיט.
פורסם לראשונה: 01:30, 27.02.24