ביום שלישי האחרון פורסמה בעיתון הספרדי "אס" כתבה על חוק אשר זכה לשם "חוק רפאלוב". לא טעיתם: הוא קרוי על שם ליאור רפאלוב, המשחק כיום בקבוצת הפאר הבלגית אנדרלכט, ומתייחס לתקופה בה שיחק רפאלוב באנטוורפן. חשוב לציין שזהו התיק הגדול השני מעולם הכדורגל שבו עוסק בית הדין של האיחוד האירופי, אחרי העתירה של מועדוני הסופר-ליג נגד אופ"א, וב-1995 הוא כבר חולל מהפכה עם חוק בוסמן.
על פי הדיווח, אנטוורפן ביקשה מההתאחדות הבלגית לבחון מחדש את הקריטריונים לגבי שחקנים שנולדו וגדלו בבלגיה, וכן לאפשר לשחקנים בעלי אזרחות בלגית לא להיחשב כזרים - למשל רפאלוב. זוהי הסיבה לכך ששופט בלגי ביקש מבית המשפט של אופ”א בלוקסמבורג לבחון את החוק מ-2005 הקובע שלכל קבוצה יהיה מספר מינימלי של שחקני בית, ולבדוק אם חוק זה תואם את המעבר החופשי של שחקנים ברחבי היבשת, כפי שקבע בשעתו חוק בוסמן.

1 צפייה בגלריה
ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב
(צילום: AFP)

וקצת יותר לעומק: לפי החוק הבלגי הקיים, בסגל המונה 25 שחקנים חייבים להיכלל לפחות שמונה שחקנים שגדלו בקבוצת הנוער של המועדון (כאשר רק שישה מתוכם נרשמים לכל משחק בנפרד). ההתאחדות הבלגית קבעה זאת כדי להבטיח את עתידה של נבחרת בלגיה, שעברה שנים ארוכות של בינוניות.
המטרה של אנטוורפן היא להוביל לכך שתוכל לרשום זרים נוספים. מדובר בנושא דרמטי שיכול להשפיע על מדיניות הרכש של המועדונים הגדולים, כי אם חוק זה יאושר, הם יוכלו לבנות אחרת את הסגל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.