למרות הכוננות הגבוהה מחשש להפרעות ועימותים על רקע מלחמת "חרבות ברזל", מרתון ניו יורק, המרוץ הגדול בעולם, הסתיים ללא אירועים חריגים, כשאת המקום השישי במקצה הגברים לוקח הנציג הישראלי, מארו טפרי, עם תוצאה מרשימה של 2:10:28.
המלחמה בישראל הפכה את טפרי לכוכב מבוקש אצל תקשורת הספורט העולמית שהתנפלה עליו בקו הסיום. "עם ישראל חי", אמר ל-ynet. "אני מרוצה מהתוצאה, רציתי להיות בפודיום אבל זה לא קל, בכל זאת נתתי את המקסימום שאני יכול. כמו שכבר שלשום, הריצה הזאת מוקדשת לכל החיילים שלנו. בזמן שאני רץ פה הם מקריבים את החיים שלהם".
מארו טפרי במירוץ ניו יורק
(צילום: דניאל אדלסון)
3 צפייה בגלריה
המנצח האתיופי טמיראט תולה
המנצח האתיופי טמיראט תולה
המנצח האתיופי טמיראט טולה בקו הסיום
(צילום: AP Photo/Craig Ruttle)
הישראלים הרבים לאורך המסלול שבאו לעודד אותו ולקרוא למען החזרת החטופים דחפו ונתנו לו מוטיבציה: "ראיתי הרבה ישראלים והרבה דגלים באמצע הדרך והרגשתי שאני לא רץ לבד. תודה לכם על העידוד. תהיו חזקים ושנה הבאה אני מקווה לעמוד על הפודיום".
האתיופי טמיראט טולה זכה כצפוי במקום הראשון עם תוצאה של 2:04:58, כששתי דקות אחריו הגיעו הקנייתי אלברט קוריר וקצת לאחריו האתיופי שורה קיטאטה. במקצה הנשים זכתה הלן אובירי הקנייתית בתוצאה של 2:27:23. אחריה האתיופית לטיסנבט גידיי עם 2:27:29 והמנצחת של שנה שעברה, שרון לוקדי עם 2:27:33.
לאורך רוב הריצה היה טפרי בדבוקה של 20-10 הרצים הראשונים. אחרי עשרה קילומטרים הוא דורג 14, ובחצי המרחק כבר התקדם למקום השמיני. בהמשך הצליח לעקוף שני רצים נוספים.
לונה צ'מטאי סלפטר, נזכיר, שסיימה בשנה שעברה במקום השני, לא השתתפה השנה בגלל פציעה, מה שהותיר את טפרי כנציג הישראלי היחיד. לפני המרוץ אמר ל-ynet כי המלחמה הקשתה על האימונים אבל גם נתנה מוטביציה: "אין דבר שישמח אותי עכשיו יותר בעולם מלהביא כבוד למדינה שלי".
המרתון השנה נצבע בדגלי כחול-לבן לאורך המסלול, כשעשרות רבות של רצים הצטרפו ליוזמה ורצו עם חולצות מטה משפחות החטופים ותמונות הילדים השבויים. אלה שלא זכו להשתתף במירוץ עמדו לצד הדרך עם כרזות החטופים ודגלי ישראל: "אני כאן כדי לקרוא לשחרור השבויים, לתמוך במדינת ישראל, ולהוריד את נתניהו מהשלטון. באתי לשלושת הדברים האלה אבל שחררו אותם קודם", אמרה שרון שץ, שבאה לתמוך. "חשוב להעביר את המסר הזה בכל מקום, איפה שלא נהיה. יש מחלת שנקראת שברון לב והייתי צריכה ללכת לרופא כי באמת נשבר לי הלב. אנשים צריכים לראות את התמונות של הילדים ושל המבוגרים. חשוב להבין את הזוועות".
גילי רומן, אח של החטופה ירדן רומן, עמד בנקודת עידוד של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC) ואמר כי "טוב לראות שאנשים יכולים לרוץ כאן באופן חופשי כשאחותי נאלצה לנוס על חייה כשחמאסניקים חטפו אותה, את בעלה ואת הילדה שלה גפן בת ה-3".
3 צפייה בגלריה
ישראלית-אמריקאית על מסלול המרתון
ישראלית-אמריקאית על מסלול המרתון
"נשבר לי הלב". שץ על מסלול המרתון
(צילום: דניאל אדלסון)
3 צפייה בגלריה
מחאה ישראלית במרתון ניו יורק
מחאה ישראלית במרתון ניו יורק
מחאה ישראלית במרתון ניו יורק
(צילום: ANGELA WEISS / AFP)
"לצערי, למרות שבעלה של אחותי ואחיינית שלי ניצלו אחרי לילה שלם הסתתרות ביער בארי, אחותי נחטפה ומוחזקת בעזה, ואנחנו כאן למענה ולמען שאר החטופים. זה הדבר האנושי הבסיסי שצריך לעשות. גם באירוע שנראה כביכול הכי לא קשור לישראל והכי רחוק מישראל - אנשים עומדים ואמורים: זה לא רק עניין ישראלי, זה עניין של כל העולם. המתקפה הזאת על כולנו".
שני גרנות-לובטון, מיוזמות ההתארגנות אמרה כי "הגענו היום להזכיר לעולם את התינוקות והילדים הישראלים שלא זוכים לשום סיוע הומניטרי ואין למשפחותיהם קצה חוט מה מצבם. העולם ממשיך, ניו יורק לא מפסיקה לרגע - אבל הלב של כולנו נותר באותה שבת ארורה לפני ארבעה שבועות בה נרצחו ונחטפו מאות רבות של חפים מפשע. נמשיך להניף את תמונותיהם מעל לכל במה ולא ניתן לעולם לשכוח את זוועות חמאס ואת אהובינו שנחטפו".