טימו ורנר בן ה-26 נחשב לאחד השחקנים המוכשרים מבין חלוצי גרמניה הנוכחיים. עוד בשנת 2017, בקדנציה הראשונה בלייפציג, הוא סומן ע"י מומחים גרמנים ועולמיים כשחקן מוביל. באותה שנה, ורנר שיחק חלק חשוב בזכייה של נבחרת גרמניה בגביע הקונפדרציות שכבר עבר מן העולם. אמנם טורניר זה נחשב למשני וגרמניה של יוגי לב שיחקה בהרכב צעיר ואלמוני - אבל כבר אז אפשר היה לראות את האיכויות שלו. מאז עברו 5 שנים. רק עוד שלושה מבין חבריו לטורניר הפכו לכוכבי-על: ג'ושוע קימיך בהגנה או בקישור האחורי, לאון גורצקה בקישור המרכזי ואנטוניו רודיגר כבלם.
אחרי כמעט עשור וחצי בתפקיד, לב התפטר בקיץ שעבר מתפקיד מאמן הנבחרת, דבר שהיה צפוי מראש טרם היורו. למרות הזכייה במונדיאל בברזיל 2014, יזכרו את ההדחה בשלב הבתים ברוסיה 2018. גם ורנר עצמו ירד בביצועים. אמנם הוא כבש בנבחרת, אבל לא בטורנירים רשמיים - הן במונדיאל 2018 והן ביורו האחרון, הוא נשאר על 0 כיבושים.

1 צפייה בגלריה
טימו ורנר
טימו ורנר
טימו ורנר בנבחרת
(צילום: רויטרס)

יתרה על כך, המעבר מלייפציג לצ'לסי היה כישלון מוחלט ביחס לציפיות ממנו . רק 11 שערים בממוצע בשתי העונות, כשבעונות הקודמות הוא הגיע לממוצע של קרוב ל-20 שערים. הוא לא לבד: כל שחקני הנבחרת שמועמדים לאייש את חוד ההתקפה תיפקדו ממש רע בטורנירים המדוברים. למעט שני שערים של קאי האברץ, במקורו קשר התקפי, כל השערים שנכבשו היו של שחקני הגנה, קישור או שערים עצמיים לזכות גרמניה. תומאס מולר בירידה, קארים אדיימי עדיין חסר ניסיון, ולירוי סאנה וסרג' גנאברי, איך להגיד בעדינות, לא מגיעים לקרסוליהם של לוקאס פודולסקי ומירוסלב קלוזה האגדיים. בקיצור, משהו תקוע שם.
מהי התרופה? קשה לדעת, במיוחד לאור העובדה שספרד פייבוריטית וגם יפן וקוסטה ריקה יכולות לתת פייט בבית המוקדם של המונדיאל בקטאר. אולי האנזי פליק, המאמן החדש ועוזרו של לב בעבר, צריך לעבור לשחק במערך של 3-3-4, אבל עם לפחות חלוץ מזויף אחד - כפי שעשה ויסנטה דל בוסקה ביורו 2012 עם מנצחת הטורניר ספרד. חוץ מזה, צריך לנתב את קלוזה (כיום עוזרו של פליק בנבחרת) לעבודה אינטנסיבית עם החלוצים. אולי משם תבוא הישועה.
לאחרונה רואים מוורנר ניצוצות של מי שהיה פעם. 7 שערים ב-13 הופעות בלייפציג, מאז שחזר מהפרמייר ליג, נותנים תקווה לגרמניה – ולשאיפות שלה לזכות במונדיאל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.