חיזוק מפתיע לבני הרצליה: הקבוצה מהשרון בישרה הבוקר (שני) על החתמתו של שון דוסון לעונה הקרובה.
דוסון (27, 1.98 מ') חוזר לקדנציה שנייה בקבוצה מהשרון, שממנה יצא לאירופה בסיום עונת 2017/18. בשלוש העונות האחרונות היה חלק מחובנטוד בדאלונה הספרדית, שם עבר מספר פציעות ח. בעונה האחרונה הוא העמיד ממוצעים של 7.4 נקודות למשחק ביורוקאפ (שם העפילה הקבוצה לרבע גמר המפעל) ו-3.3 נקודות בליגה הספרדית הבכירה.
4 צפייה בגלריה
שון דוסון בפעולה
שון דוסון בפעולה
שון דוסון. חוזר להרצליה
(צילום: יאיר שגיא)
בינואר 2019, אחרי פתיחת עונה טובה (11.9 נקודות ו-4.2 ריבאונדים לערב בליגה המקומית החזקה באירופה), נפצע דוסון במשחק מול גראן קנאריה וקרע את רצועות ברכו הימנית. הוא עבר ניתוח שהשבית אותו עד לסיום אותה עונה.
בצעד של אמון, בדאלונה האריכה את חוזהו למרות הפציעה, אלא שבמשחק החזרה שלו באוקטובר 2019 מול לובליאנה הישראלי נפצע שוב: הפעם הוא קרע את גיד האכילס ברגלו הימנית. דוסון החמיץ את עונת 2019/20 כולה, ונזקק שוב לשיקום ארוך.
4 צפייה בגלריה
שון דוסון
שון דוסון
"המטרה: להוביל את הרצליה לצמרת הכדורסל הישראלי". דוסון
(צילום: David Grau, חובנטוד בדאלונה)
דוסון, בנו של שחקן העבר ג'ו דאוסון, גדל כידוע במכבי ראשון לציון, שאיתה זכה בתואר האליפות ב-2016. בעונתו בהרצליה לפני ארבע שנים סיים כמלך הסלים הישראלי עם ממוצע של 16.2 נקודות לצד 5.5 כדורים חוזרים ושני אסיסטים למשחק.
הגארד/פורוורד אמר לאחר החתימה: "אני שמח מאוד לחזור לבני הרצליה, מגיע רעב ומלא במוטיבציה לקראת העונה הקרובה במטרה להוביל את המועדון בחזרה לצמרת הכדורסל הישראלי".
4 צפייה בגלריה
יצליח לשחזר את היכולת מעונות השיא? דוסון
יצליח לשחזר את היכולת מעונות השיא? דוסון
יצליח לשחזר את היכולת מעונות השיא? דוסון
(צילום: FIBA)
המנהל המקצועי של הרצליה, זופי אבדיה, אמר על הצירוף של דוסון: "אני רוצה לברך את שון על החזרה שלו לבני הרצליה ולאחל לו קודם כל בריאות והצלחה. ההצטרפות של שון לקבוצה שלנו היא הצהרת כוונות לגבי המקום שאנחנו מכוונים ורוצים להגיע אליו השנה – חזרה לצמרת של הכדורסל הישראלי, ואנחנו מצפים משון להוביל את הקבוצה לשם ולהוכיח שמקומו בטופ של הכדורסל הישראלי והאירופי. אנחנו שמחים ששון בחר בנו כקבוצה הבאה שלו ואני מאמין שביחד אנחנו יכולים להשיג דברים יפים מאוד השנה".
מאמן הקבוצה, אורן אהרוני, הוסיף: "אני שמח מאוד שהצלחנו לצרף את שון לבני הרצליה, שחקן מוכח עם יכולות גבוהות. אני מאמין שהוא משלים את הסגל שנבנה פה בצורה טובה מאוד ויאפשר גם לו וגם לקבוצה להציג כדורסל מנצח".
4 צפייה בגלריה
זופי אבדיה
זופי אבדיה
זופר אבדיה. "זו הצהרת כוונות"
(צילום: יאיר שגיא)

סשה קיליה-ג'ונס חתם בגלבוע/גליל

הפועל גלבוע/גליל מתקרבת להשלמת הסגל שלה, והיום היא הודיעה על הצטרפותו של הגבוה האמריקאי סשה קיליה-ג'ונס (23, 2.11 מ'), המשחק בשתי עמדות הפנים. קיליה-ג'ונס, ששיחק במכללת קנטאקי ולאחר מכן עבר בצ'כיה, בגרמניה ובאסטוניה, מגיע לגלבוע מקבוצת MKS דברובה גורניצה מהליגה הפולנית. הוא חתם לשתי עונות.
מאמן גלבוע/גליל, גיא קפלן, התייחס להחתמה: "אני שמח מאוד ששחקן כמו סשה מצטרף אלינו, שחקן צעיר ורעב שיכול לשחק בשתי עמדות הפנים. עם סט הכישורים שלו, יש לו את היכולת לעזור לנו בשני צידי המגרש".