נקבע גמר ראשון באליפות ארה"ב הפתוחה כאשר ארינה סבאלנקה (2 בעולם) וג'סיקה פגולה (6 בעולם) עלו הלילה (בין חמישי לשישי) לגמר בפלאשינג מדו. הבלארוסית ניצחה 3:6, 6:7 (2) את אמה נבארו המקומית ותקווה להשלים זכייה בטורניר גראנד סלאם שני העונה, בעוד האמריקאית (6 בעולם) תהיה לראשונה בקריירה בגמר טורניר מייג'ור אחרי 6:1, 4:6, 2:6 על קרולינה מוחובה.
האמריקאים פינטזו על גמר עם שתי מקומיות בניו-יורק, אך את סבאלנקה זה לא עניין. אלופת אוסטרליה בשנתיים האחרונות המשיכה בטורניר המצוין שלה (שמטה מערכה אחת לכל אורכו) כששברה פעמיים במערכה הראשונה מול נבארו (12 בעולם).
2 צפייה בגלריה
הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה
הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה
הופעה שנייה ברציפות בגמר בניו יורק. ארינה סבאלנקה
(Mike Frey/Reuters)
2 צפייה בגלריה
הטניסאית האמריקאית ג'סיקה פגולה
הטניסאית האמריקאית ג'סיקה פגולה
ג'סיקה פגולה חוגגת גמר גראנד סלאם ראשון בהיסטוריה
(Robert Deutsch/Reuters)
המערכה השנייה הייתה מותחת ומתישה. הבלארוסית הייתה ביתרון 3:5 במרחק של משחקון אחד מהבטחת הניצחון, אך נבארו לא ויתרה וניצחה בשלושה הבאים - כולל שבירה במשחקון העשירי - והשתיים נאלצו להכריע בשובר שוויון. למרות זאת, ועל אף שהקהל המקומי היה נגדה, סבאלנקה התעשתה לאחר התחלה לא טובה בשובר השוויון והשלימה ניצחון בדרך לגמר שני ברציפות בארה"ב - שיהיה גם השני שלה בקריירה והרביעי בסך הכל בטורניר גראנד סלאם.
לעומת נבארו, פגולה כן שימחה את הקהל המקומי כשגברה על מוחובה הצ'כית (52 בעולם) והשלימה ניצחון 15 מתוך 16 משחקיה האחרונים. השתיים הגיעו לחצי הגמר מבלי שאיבדו מערכה בטורניר, והפתיחה נראתה כולה של מוחובה, ששלטה ללא עוררין במערכה הראשונה בדרך ל-1:6 מוחץ.
פגולה, שהדיחה ברבע הגמר את המדורגת ראשונה בעולם, איגה שוויונטק, התאוששה במערכה השנייה - על אף שנשברה כבר במשחקון הראשון. האמריקאית שברה שלוש פעמים במהלך מערכה זו והגיבה עם 4:6 בדרך למערכה שלישית ומכריעה - בה כבר שלטה ללא עוררין. פגולה שברה פעמיים והשלימה 6:1, 4:6, 2:6 בדרך להופעה ראשונה אי-פעם בגמר טורניר מייג'ור - לקול תשואות הקהל האמריקאי שיקווה לראות אלופה מקומית שנה שנייה ברציפות אחרי שקוקו גוף עשתה זאת בשנה שעברה.