אחרי הפרסום בשבת ב-ynet ספורט על כך שאורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים, קבע שחניכיו לא יתחרו בקטגוריה הקבוצתית, אך כן באישית, באליפות העולם שתיפתח בדיוק בעוד שלושה שבועות בדוחא - נוספו פרטים חדשים בנוגע להחלטה.
כזכור, סמדג'ה טען שמרבית הנבחרת פצועה, ולכן תסתפק ביום קרב אחד בלבד עבור כל ספורטאי. עידו רוקח, שמנהל קליניקה לפציעות ספורט בהרצליה ועובד בין היתר עם איגוד הג'ודו, הסביר מה יכולים להיות השיקולים הגופניים שיילקחו בחשבון בהחלטה שכזאת: "יש עניין של הורדת משקל פעמיים בתוך זמן קצר מאוד. למרות שיש הנחה מסוימת למי שמתחרה באישי, עדיין קיימת תשישות גדולה אחרי התחרות".
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בג'ודו
נבחרת ישראל בג'ודו
חשש מפציעות ותשישות. נבחרת ישראל בג'ודו
(צילום: איגוד הג'ודו העולמי)
רוקח הרחיב כי הורדת משקל באופן כללי עשויה לגרום לפציעה אם לא עושים את התהליך כמו שצריך, אבל עדיין ישנו סיכוי גדול לפציעה נוספת במידה והגוף עדיין לא החלים מפציעה אחרת. "באופן כללי בכל תחרות יש סיכון לפציעות בגלל אופי הספורט הזה", סיכם.
בסביבת נבחרת הנשים בראש שני הרשקו (שגם מנהל את התחרות הקבוצתית) מספרים כי הג'ודוקות מתחילות לקבל את העובדה כי על אף הכושר הנהדר בו נמצאות רוב הספורטאיות בסגל, הן יאלצו להסתפק גם כן בקטגוריה האישית בלבד. "זה התקבל בעלבון וצער", נאמר בין היתר.
2 צפייה בגלריה
ההחלטה שלו תשפיע ישירות גם על נבחרת הנשים. סמדג'ה
ההחלטה שלו תשפיע ישירות גם על נבחרת הנשים. סמדג'ה
ההחלטה שלו תשפיע ישירות גם על נבחרת הנשים. סמדג'ה
(צילום: יאיר שגיא)
למרות שבאיגוד הג'ודו יודעים את המשמעות של אי ההשתתפות בנוגע לדירוג הקבוצתי לקראת פריז 2024 והסיכוי לפגוש את המעצמות יפן או צרפת כבר באליפות העולם בשנה האולימפית בשנה הבאה בקרב הראשון (כידוע בית ניחומים הוא משלב רבע הגמר), ההחלטה נשארת בעינה.
הרשקו, שמבין היטב את שיטת הדירוג, שולח את הספורטאיות שלו להשתתף במספר תחרויות גבוה יותר מהדרוש (עד שש בשנה) וכך הן משפרות את הדירוג לקראת המשחקים האולימפיים ומגיעות במיקומים 1-8 בעולם. ככל הנראה מטרתו הייתה דומה עם הנבחרת הקבוצתית בדרך לאולי מדליה אולימפית נוספת.
תגובת הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי בנוגע לאי השתתפות בקטגוריה הקבוצתית: "השיקולים להשתתפות באליפות עולם הינם של איגוד הג'ודו ובבקרת היחידה לספורט הישגי ואנחנו סומכים ידינו שהאיגוד יעשה את השיקול המקצועי ביותר לגבי השתתפות הקבוצה המעורבת באליפות העולם לקבוצות".

ברוך שמאילוב: "החלטה אמיצה"

בתוך כך, מדליסט הארד מטוקיו עם הנבחרת המעורבת ברוך שמאילוב הביע תמיכה בהחלטה של סמדג'ה. "זו אחת ההחלטות האמיצות שאורן והצוות המקצועי לקחו", כתב שמאילוב בחשבון הפייסבוק שלו. "בליבנו כולנו רוצים להתחרות שם, הספורטאים והמאמנים, אך בגלל סיבות מקצועיות נאלץ לוותר על התחרות הקבוצתית ולהתמקד בלהביא הישגים בתחרויות האישיות".