7 צפייה בגלריה
לאו מסי בביתו החדש
לאו מסי בביתו החדש
לאו מסי בביתו החדש
(צילום: פריז סן ז'רמן)
רעידת האדמה בכדורגל העולמי הושלמה סופית, כשפריז סן ז'רמן הודיעה הערב (שלישי) על החתמתו של לאו מסי. כן, הארגנטינאי מצטרף לקבוצת החלומות בפריז, אחרי שכל חייו שיחק בברצלונה, כיכב במדיה והוביל אותה לאינספור תארים בדרך להפיכתו לסמל הגדול של המועדון.
מסי חתם על חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת, וילבש את המספר 30 על החולצה. "אני נרגש להתחיל פרק חדש בקריירה שלי בפריז סן ז'רמן", צוטט מסי בהודעה הרשמית של פ.ס.ז', "הכל במועדון תואם את שאיפות הכדורגל שלי. אני יודע עד כמה מוכשר הסגל וצוות האימון כאן. אני נחוש לעזור לבנות משהו מיוחד עבור המועדון והאוהדים, וכבר מצפה להגיע למגרש בפארק דה פראנס".
7 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי בפריז. אתגר חדש בקבוצה נוצצת
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
עזב את ברצלונה אחרי 34 תארים קבוצתיים. מסי
(צילום: AFP)
הבעלים של פ.ס.ז', נאסר אל-חלאיפי, מסר בהודעה הרשמית: "אני שמח שליונל מסי בחר להצטרף לפריז סן ז'רמן ואנו גאים לקבל את פניו ואת פני משפחתו לפריז. הוא לא הסתיר את רצונו להמשיך ולהתחרות ברמה הגבוהה ביותר ולזכות בתארים, ומטבע הדברים השאיפה שלנו כמועדון היא לעשות את אותו הדבר. צירופו של לאו לסגל ברמה העולמית שלנו ממשיך חלון העברות אסטרטגי ומוצלח מאוד עבור המועדון. בהובלת המאמן המצוין שלנו והצוות שלו, אני מצפה שהקבוצה תעשה יחד היסטוריה עבור האוהדים שלנו ברחבי העולם".
המספרים שמסי אמור להרוויח בפ.ס.ז' גבוהים במיוחד, באופן טבעי: 35 מיליון אירו לעונה, ו-30 מיליון אירו מענק חתימה.
7 צפייה בגלריה
מסי חוגג
מסי חוגג
הגיע ליעד חדש
(צילום: רויטרס)

אינספור רגעים בלתי נשכחים

החתימה הצפויה בפ.ס.ז' מתרחשת מספר ימים לאחר שברצלונה הכריזה כי הכוכב לא ימשיך בקבוצה. "למרות שהושג הסכם בין הצדדים, מתוך מטרה ברורה לחתום על חוזה חדש, אין אפשרות להשלים את החתימה בגלל המכשולים הכלכליים והמבניים של הליגה. בשל כך מסי לא ימשיך בברצלונה, וצר לנו שהרצון שלו ושלנו לא יכול להתמלא. אנחנו מודים לו מכל הלב ומאחלים לו הצלחה", מסר המועדון הקטלאני ביום חמישי.
ב- 17 שנים בקבוצה הבוגרת של ברצלונה רשם מסי 672 שערים ו-305 בישולים ב-778 משחקים רשמיים, 34 תארים קבוצתיים ו-6 זכיות בכדור הזהב. זו השורה הסטטיסטית שמאחוריה נמצאים מאות רגעים בלתי נשכחים שאוהדי בארסה ינצרו לעד בליבם. בין התארים ארבע זכיות בליגת האלופות ולא פחות מעשר אליפויות ספרד.
בקיץ הנוכחי הוא גם זכה סוף סוף בתואר עם נבחרת ארגנטינה – הקופה אמריקה – לאחר ניצחון בגמר על ברזיל וחברו החדש לקבוצה, ניימאר.
7 צפייה בגלריה
כל התארים שברצלונה זכתה בעידן מסי
כל התארים שברצלונה זכתה בעידן מסי
כל התארים שברצלונה זכתה בהם בעידן מסי
(צילום: AP)
בראשון, כזכור, מסי נפרד רשמית מברצלונה במסיבת עיתונאים מרגשת בקאמפ נואו. "זה קשה מאוד בשבילי", פתח את דבריו כשהוא ממרר בבכי על הדוכן. "יש הרבה דברים לומר אחרי הרבה שנים שעברתי פה. הגשמתי כאן את חלומי והכל היה נהדר".
"עוברים לי המון דברים בראש, עדיין לא מצליח לעכל שאני עוזב את המקום הזה. עכשיו אתחיל הכל מאפס והכל ישתנה. אעשה את הדבר הטוב ביותר לטובת המשפחה שלי. זה שינוי קשה בשבילי, אבל צריך לקבל את זה".
7 צפייה בגלריה
ניימאר חוגג
ניימאר חוגג
החבר הטוב כבר מחכה. ניימאר
(צילום: AP)
ההודעה ההיא של בארסה מגיעה אחרי שנה סוערת במיוחד ביחסים בין מסי בן ה-34 לאקסית. בקיץ שעבר מסי דרש לעזוב לאור הסכסוך עם נשיא המועדון הקודם, ז'וזפ מריה ברטומאו, הירידה ביכולת המקצועית של הקבוצה והעובדה שלא הוחתמו שחקנים מובילים שיעזרו לו להגיע להישגים. העימות גלש לפסים משפטיים, מאחר שמסי טען כי סעיף השחרור ללא תמורה שלו עדיין תקף בחוזהו בגלל מגפת הקורונה. ברצלונה, מצידה, התעקשה כי השחקן חתום לעונה נוספת ויוכל לעזוב רק אם קבוצה אחרת תשלם עבורו סכום דמיוני של 700 מיליון אירו.
בסופו של דבר הטיעון של מסי לא התקבל, והוא נאלץ להישאר בניגוד לרצונו בקבוצה. במהלך השנה הוא התרכך, גם בזכות העובדה שהנהלת המועדון התחלפה ולתפקיד הנשיא חזר ז'ואן לאפורטה, המקורב אליו. ההערכה הייתה כי הכדורגלן יחתום על חוזה חדש, שישאיר אותו בברצלונה עד סיום הקריירה ויבטיח לו תפקיד מקצועי במועדון אחרי פרישתו. מסי אף הסכים לקצץ מחצית משכרו כדי לבוא לקראת הקבוצה (השתכר כ-70 מיליון אירו בשנה), אך בחמישי האחרון הכל קרס במפתיע.

פ.ס.ז' מציגה: לה-גלאקטיקוס

על הנייר, וכמובן שלמאמן מאוריסיו פוצ'טינו יש הרבה עבודה כדי להפוך את הנייר למציאות, פ.ס.ז' החדשה יכולה להיות אחת מקבוצות הכדורגל המלהיבות שנראו אי פעם. ברצלונה של מסי וניימאר, שיחד עם לואיס סוארס הרכיבו את שלישיית MSN, הייתה כזו. עכשיו יכולה להיות שלישייה מפחידה חדשה כשאמבאפה מחליף את סוארס – MNM. אם רוצים לצרף עוד מישהו אז תמיד יש אנחל די מריה או ג'ורג'יניו ויינאלדום שהגיע מליברפול. מפחיד. אולי הכי מפחיד שהיה.
7 צפייה בגלריה
חוד קטלני. אמבאפה
חוד קטלני. אמבאפה
חוד קטלני. אמבאפה
(צילום: רויטרס)
הדבר החכם שנעשה בקבוצה, עוד לפני סיפור מסי, הוא חיזוק החלק האחורי. השוער ג'אנלואיג'י דונארומה, השחקן המצטיין של יורו 2020, הגיע ממילאן. סרחיו ראמוס הוא סרחיו ראמוס, ווינר ענק שזכה בכל תואר אפשרי בריאל מדריד. אשרף חכימי הוא אחד המגינים הטובים בעולם. הפריזאים חזקים בכל החזיתות.
פ.ס.ז' הפסידה את האליפות בעונה האחרונה לליל. המטרה שלה היא לא רק להחזיר את התואר המקומי – זה אמור להיות קטן עליה – אלא סוף סוף להפוך גם לאלופת אירופה, ועל הדרך לשחק את הכדורגל הטוב והיפה ביותר בעולם. עם מסי, ניימאר ואמבאפה יחד, קשה לדמיין משהו אחר.