הרבה דברים יכולים להתרחש בחודשיים - פרק הזמן שחלף מאז הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות ועד היום. קבוצות נכנסות לכושר, אחרות נראות דווקא בירידה, שחקנים נפצעים, אחרים מוחתמים. מאזן הכוחות עשוי בהחלט לעבור שינויים, אבל יש משהו שלא השתנה: המפגש בין פריז סן־ז'רמן לריאל מדריד הוא זה שכולם מחכים לו, יותר מכל משחק אחר.
לא מדובר רק במשחק הכי גדול מקצועית, בין שתי אימפריות מצוידות בסופרסטארים, אלא גם באירוע עמוס פיקנטריה. עם חזרת ליגת האלופות, הנה שמונה סיפורים על קרב שמינית הגמר המרתק ביותר.
9 צפייה בגלריה
בנזמה מול מסי
בנזמה מול מסי
מי יחגוג בסיום צמד המשחקים? בנזמה ומסי
(צילום: gettyimages)

רואים את הנולד

אמבאפה במדי האקסית העתידית
לכולם ברור איזו חולצה ילבש קיליאן אמבאפה בעוד ארבעה חודשים (רמז: היא תהיה לבנה), אבל עד אז, עד הצגתו הרשמית בריאל מדריד, הוא צריך לשחק מולה ולנסות להדיח אותה. אנחנו רגילים לראות כוכבים שפוגשים את האקסיות שלהם – הקבוצות שבהן עלו למעמדם, ואז לרוב אינם חוגגים אחרי שער – אבל שחקן שאולי יבקיע לרשת הקבוצה שהוא כבר יודע שעוד מעט ישחק בה? זה סיפור אחר.
אמבאפה עצמו הכחיש בשבוע שעבר שכבר סגר בריאל, בניגוד לפרסומים במקומות שונים, אך לכולם ברור שיעבור לברנבאו. לכולם גם ברור שהוא ה־שחקן של פ.ס.ז' העונה, לפחות בינתיים. כן, הדברים נכונים גם לקבוצה שיש לה את לאו מסי וניימאר (שלא אמור לשחק בגלל פציעה).

9 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
לכולם ברור שיעבור לברנבאו. אמבאפה
(צילום: AP)
לאמבאפה 16 שערים העונה בליגה הצרפתית ובליגת האלופות, בעוד שלמסי ולניימאר יחד יש עשרה. לא שחלילה עבר זמנם של שני הכוכבים האחרים, אבל בניגוד אליהם אמבאפה לא מסמל רק את ההווה אלא גם את העתיד של יחסי הכוחות בכדורגל האירופי. יחסים שפ.ס.ז' וריאל מדריד יעמדו במרכזם, כשרק אחת מהן עם אמבאפה בצד שלה.

היריבה המיתולוגית

הקלאסיקו הפרטי של מסי
מסי פוגש את ריאל מדריד והוא לא הדמות הראשונה שמדברים עליה – זה בהחלט סמל למה שקורה איתו מאז עזב את ברצלונה. אבל עם כל הכבוד לאמבאפה, ויש כבוד, מסי הוא השחקן שבריאל מפחדים ממנו יותר מכל. הוא עדיין מסי, גם אם המדים שונים, וריאל היא הקבוצה ששיחק מולה הכי הרבה פעמים בקריירה.
9 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
אין ספק שהמציאות עד עכשיו לא עומדת בציפיות מהחיבור של מסי עם בירת צרפת
(צילום: AFP)
אין ספק שהמציאות עד עכשיו לא עומדת בציפיות מהחיבור של מסי עם בירת צרפת. לארגנטינאי שני שערי ליגה בלבד. ועדיין, הוא מלך השערים של הקבוצה בצ'מפיונס, ובעיקר נראה כמי שמתמקד ביצירה לאחרים. כמות האיומים שלו לשער ירדה ב־36 אחוז לעומת העונה שעברה, אבל מספר המצבים שסידר במסירה עלה. הוא נוגע בכדור פחות ברחבה, אך יותר במרכז המגרש.
מסי לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד, אבל להצלחה שלו בקבוצה נוספת שאינה ברצלונה יכולה להיות משמעות היסטורית. לראשונה הוא ייבחן במשחק של להיות או לחדול בקבוצה החדשה.

ביקור מולדת

בנזמה חוזר בדיוק בזמן
לפני שלושה שבועות קיבלה ריאל מדריד את אחת הבשורות הבעייתיות ביותר העונה: קארים בנזמה נפצע מול אלצ'ה וההחלמה תיקח מספר שבועות. שיתופו מול פריז היה אז בספק גדול, מצב שנמשך עד שלשום, אלא שכמעט ברגע האחרון נכנס הסקורר הצרפתי לסגל – ועכשיו כולם מחכים לראות כמה דקות ובעיקר איך ישחק.
9 צפייה בגלריה
בנזמה
בנזמה
חשוב יותר לריאל מאשר מסי, ניימאר או אמבאפה לפ.ס.ז'. בנזמה
(צילום: AP)
בנזמה חשוב יותר לריאל מאשר מסי, ניימאר או אמבאפה לפ.ס.ז'. לא רק כי הוא בעוד עונה טובה, עם 17 שערי ליגה, אלא משום שאין לו מחליף. לוקה יוביץ', החלוץ הנוסף בסגל, לא תורם יותר מדי. המאמן קרלו אנצ'לוטי בחר לפתוח פעם אחת עם איסקו כחלוץ מדומה ובפעם אחרת עם גארת' בייל במרכז ההתקפה. אין תחליף הולם, אפילו לא קרוב.
הגיוני שבריאל נזהרו עם חזרה מוקדמת מדי של בנזמה, וחיכו עד למשחק בצרפת. החלוץ נולד בליון, מרחק כחמש שעות נסיעה דרומה מפריז, ויש לו יחסים מורכבים עם הקהל הצרפתי. הוא יפתח בהרכב, יש להניח, השאלה היא כמה יוכל לשחק ובאיזה כושר יחזור. בלי בנזמה הרגיל, לריאל יהיה קשה מאוד.

היתרון היחסי

הקישור המיתולוגי של ריאל
פ.ס.ז' אספה כוכבים עם השנים, כמה שיותר כאלה, אבל יש מקום אחד במגרש שבו לא משנה כמה שחקנים תחתים, היא לא תגיע לעוצמתה של ריאל מדריד. המקום הזה הוא הקישור.
9 צפייה בגלריה
המשולש המיתולוגי נותן לריאל יתרון מול כל יריבה. קאסמירו, מודריץ' וקרוס
המשולש המיתולוגי נותן לריאל יתרון מול כל יריבה. קאסמירו, מודריץ' וקרוס
המשולש המיתולוגי נותן לריאל יתרון מול כל יריבה. קאסמירו, מודריץ' וקרוס
(צילום: רויטרס)
המשולש המיתולוגי קאסמירו־מודריץ'־קרוס נותן לריאל יתרון מול כל יריבה. בזכותו ריאל יכולה לנצח כל אחת, גם בלי שחקני ההתקפה שלה. סטטיסטית, טוני קרוס מקדם את המשחק באמצעות מסירה יותר מכל שחקן אחר באירופה, אחרי טרנט אלכסנדר־ארנולד וז'ואו קאנסלו. קאסמירו הוא השחקן היחיד מבין עשרת המתקלים המובילים ביבשת שמשחק בקבוצת ליגת האלופות (כל השאר מקבוצות קטנות שתוקפים אותן הרבה). לוקה מודריץ' נבחר לשחקן חודש ינואר בליגה הספרדית.
נשיא ריאל פלורנטינו פרס אמר לא מזמן שלפי יכולתו הנוכחית מגיע למודריץ' עוד "כדור זהב" אחד. בגיל 36 ממשיך הקרואטי לספק משחקים בלתי נשכחים, ביניהם הקלאסיקו שנערך העונה. עם מודריץ' כזה קשה להמר נגד ריאל.

המרוץ למיליון

אשרף חכימי נגד ויניסיוס
שני המגינים שהוזכרו פה קודם, אלכסנדר־ארנולד וקאנסלו, הם כנראה שני השחקנים המרשימים ביותר בעמדה הזו בעולם, ואחריהם אפשר להכניס את אשרף חכימי, שהגיע הקיץ מאינטר לפריז. חכימי גדל בריאל מדריד מגיל 8 והיה שייך לה עד שנמכר לאינטר לפני שנה וחצי. בין לבין הושאל לדורטמונד, שם שבר את שיא המהירות לשחקן בבונדסליגה (ששופר מאז).
9 צפייה בגלריה
אשרף חכימי
אשרף חכימי
מהירות היא שם המשחק אצלו. חכימי
(צילום: AFP)
מהירות היא שם המשחק אצל חכימי, ומולו על הקו יופיע אחד השחקנים המהירים ביותר שיש עם הכדור, ויניסיוס כמובן. אין שחקן שאפשר להתפעל יותר מההתקדמות שלו העונה. המהירות והדריבל היו שם קודם, אבל עכשיו הברזילאי הוסיף לרפרטואר את הסיומת, והפך לאחד השחקנים המפחידים ביותר שיש. המרוץ בין השניים האלה הוא אחד המעניינים שהכדורגל יכול להציע.

היסטוריה הפוכה

הכי מנוסים או הכי רעבים
מדובר בשתי קבוצות־על, והמנצחת תהיה כמובן אחת הפייבוריטיות לזכייה בליגת האלופות. אבל אם מסתכלים אחורה, על מה שעשו השתיים במפעל, מקבלים הפכים גמורים. מצד אחד: ריאל, הקבוצה המעוטרת ביותר, אלופת אירופה לא פחות מ־13 פעמים (אין אף אחת אחרת עם יותר משבע זכיות). מהצד האחר: פ.ס.ז', שלפני שנתיים הגיעה לגמר ראשון בתולדותיה ומעולם לא הניפה את הגביע.
9 צפייה בגלריה
ריאל מדריד חוגגת
ריאל מדריד חוגגת
הקבוצה הכי מעוטרת תשחק בלי הקפטן האחרון שלה שהניף את הגביע
(צילום: AFP)
אפרופו הנפה: הקפטן האחרון שעשה זאת במדי ריאל מדריד והיה הסמל המסחרי שלה במשך שנים ארוכות, סרחיו ראמוס, ייעדר מהסגל של פ.ס.ז' בגלל פציעה.

רוחו של זידאן

אנצ'לוטי, פוצ'טינו ומי שביניהם
מבין שני המאמנים ברור שמאוריסיו פוצ'טינו הוא המדובר יותר כרגע, כי שאלת התאמתו לפ.ס.ז' תלויה באוויר. פוצ'טינו הגיע גם הוא לגמר אחד, עם טוטנהאם, אבל כל הזמן עולה האפשרות שיוחלף בזינדין זידאן.
9 צפייה בגלריה
מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו
זידאן כבר מתחמם על הקווים. פוצ'טינו
(צילום: AFP)
אנצ'לוטי, מהצד שלו, הוא זה שהחליף את זידאן במדריד אחרי שהמאמן הצרפתי זכה איתה בצ'מפיונס, בקדנציה הקודמת שלו בקבוצה. היתרון על הקווים נמצא בצד של ריאל.

מי ישלוף שפן?

די מריה ואסנסיו מחכים בפינה
הכוכבים הגדולים, ויש הרבה כאלה, הם בעלי הסיכוי הגדול ביותר להכריע את המפגש הכפול. אבל לפעמים, כשההתמקדות היא עליהם, עשוי לבוא מישהו אחר ולגנוב את ההצגה.
9 צפייה בגלריה
ויניסיוס חוגג
ויניסיוס חוגג
במשחק כזה גדול שום דבר לא יפתיע. ויניסיוס
(צילום: AFP)
ניימאר - הצלע השלישית הקלאסית בפריז - לא ישחק, אז הפעם יכול להיות שיהיה זה אנחל די מריה (שכבר הוביל את הקבוצה לגמר אחד). בריאל, כשכולם יסתכלו על ויניסיוס בצד אחד, יכול לבוא מרקו אסנסיו מהצד השני ולהפתיע. האמת, במשחק כזה גדול שום דבר לא יפתיע.